Ableton of ehhh?

Hola.
Ik vind de interface
van ableton niet zo geweldig.
Mijn cubase 13 is veel overzichtelijker .
Ik heb ook lite en ben er geen fan van.
Maar komt misschien ook omdat ik dit programma heel goed ken.
Groeten van Andreos.
Meegegroeid. Hoe langer een programma draait op je computer hoe stabieler het wordt lijkt het wel.
Door af en toe schone lei te maken gaat het beter werken. Ik geef zelfs de voorkeur aan Cubase ipv Ableton dat laatste is toch ook nogal complex. Cubase omdat ik er ooit mee begonnen ben.
Hola betekend in het Spaans Hallo.
 
Meegegroeid. Hoe langer een programma draait op je computer hoe stabieler het wordt lijkt het wel.
Door af en toe schone lei te maken gaat het beter werken. Ik geef zelfs de voorkeur aan Cubase ipv Ableton dat laatste is toch ook nogal complex. Cubase omdat ik er ooit mee begonnen ben.
Hola betekend in het Spaans Hallo.
 
Wat ik eigenlijk zoek is een midi only software sequencer voor op de pc die zoveel mogelijk lijkt op de oude Cubase Atari. En die midi over USB kan versturen.

SequencAir – v1.1.9 [16-Apr-2023]
Windows
macOS
VST2

 
Hoeft niet altijd Ableton te zijn.
`K kwam dit filmpje tegen waarbij opeen volgende geluiden kort random te horen zijn.
Dit is ook zelf te maken met de gratis Raspberry-pi music maker. Uit naar midi. Dat heb ik al gedaan.
De sampler moet wel gevuld zijn met geluiden die je wilt horen.
Ook zag ik dat Venjent (video op Youtube hip hop artist) veel geluiden zo maakt. Naar smaak willekeur / random opeenvolging vaak ook hier en daar wel herhalend.

Ik had willen posten in een ander pas actueel onderwerp maar kon dit niet makkelijk terug vinden. Dan maar hier. Het gaat om wat voor geluid je er uit krijgt.
U8s
 
Laatst gewijzigd:
Ja, ik ben jaren geleden begonnen met Ableton maar sinds 2014 ongeveer over op Logic. Ik vind Ableton een beetje ongebruiksvriendelijk geworden. Beetje dit idee:
LmpwZw

Voelt als een hoop features en complexiteit 'er bij aangeplakt' ipv dat het echt verwoven voelt met de software. Logic is heel complexe software, maar het VOELT niet zo wanneer ik er mee bezig bent en het ziet er ook niet zo uit. Bij Ableton vind ik het allemaal klunky geworden.
 
Hoeft niet altijd Ableton te zijn.
`K kwam dit filmpje tegen waarbij opeen volgende geluiden kort random te horen zijn.
Dit is ook zelf te maken met de gratis Raspberry-pi music maker. Uit naar midi. Dat heb ik al gedaan.
De sampler moet wel gevuld zijn met geluiden die je wilt horen.
Ook zag ik dat Venjent (video op Youtube hip hop artist) veel geluiden zo maakt. Naar smaak willekeur / random opeenvolging vaak ook hier en daar wel herhalend.

Ik had willen posten in een ander pas actueel onderwerp maar kon dit niet makkelijk terug vinden. Dan maar hier. Het gaat om wat voor geluid je er uit krijgt.
U8s

De video werkt niet (meer).
 
Ik ben net over naar Live 12 Suite maar ooh boy m'n spiergeheugen. Hoop verschoven en hernoemd, sommige settings plakken niet (ik heb graag de performance meters altijd in beeld maar die setting valt weg met elk project dat ik open) en de nieuwe browser is ook... :erm: Ook zijn sommige termen veranderd in de menu's, wat visueel ook speurwerk oplevert. Verdwenen scrollbars die je hard weer moet aanzetten.

Nu gebruik ik Live al sinds versie 4 dus ik weet ook, elke nieuwe versie is zeker een paar versiepunten later pas optimaal. Maar dit is de ingrijpendste interface-tweak in jaren en niet alles werkt goed. My First Crash™ ook al gehad.

Ik rond al m'n Live 11 projecten voorlopig daar af.
 
Back
Top