Ableton Live 12

Door het arrangement scrollen. in zoomen, clip inkorten etc
Dat werkt nu voor mij niet helemaal lekker
 
Door het arrangement scrollen. in zoomen, clip inkorten etc
Dat werkt nu voor mij niet helemaal lekker
Ah i see,

ik mis daar niet echt iets geloof ik.

Ik gebruik Z, X, H en W om snel te zoomen en navigeer meest met CTRL+ALT+drag mouse.
Clipjes inkorten heb ik ook niet zon issue mee. bij langere clips selecteer ik wel eens ehet tijdspunt waar ik zou willen dat ie eindigt en split het met CTRL+E om vervolgens het ongewenste deel te deleten.
Dat soort dingen? Heb je een concrete wens in dat opzicht? dan kan ik eens kijken of daar iets aan gedaan is of dat er plannen zijn.
 
Z = zoom in naar geselecteerde tijd / X= zoom back

W/H = optimzie width en height (komt ook neer op een zoom)

CTRL+ALT+drag dan krijg je zo'n handje waarmee je heel je arrangement vastpakt en links, recht, op en neer kan slepen... die is echt heel fijn.
 
Z = zoom in naar geselecteerde tijd / X= zoom back

W/H = optimzie width en height (komt ook neer op een zoom)

CTRL+ALT+drag dan krijg je zo'n handje waarmee je heel je arrangement vastpakt en links, recht, op en neer kan slepen... die is echt heel fijn.
Wil iemand toch nog eens samenleggen om Ableton een muis met middelmuisknop te sturen? Leak, al die pinch to zoom, maar ik ken echt geen enkele software die mmb panning niet ondersteunt
 
Wat betreft optimaliseren van Ableton en M Mac modellen kun je wel wat vinden over instellingen mbt tot buffer settings. Verder raad ik techtool pro aan van micromat. Ik doe altijd lang met m’n macs
 
Ik heb Ableton 11 suite versie 1 jaar geleden aangekocht ( was ook met korting via education ).
Als ik één of meerdere versies oversla... blijf je dan korting krijgen?
 
Ik heb sinds een jaar Ableton 11 Suite...ik heb deze met 40% korting kunnen aankopen via een "Education" (online cursusje gevolgd via tapelab certified trainer).
Ik heb ook via mijn account optie om naar versie 12 te gaan met 20% korting 159€ dacht ik ipv 199.....Ik vroeg me af, wanneer je een paar versies over slaat, je steeds korting blijft krijgen?
 
Aangezien er echt jaren tussen versies zitten, lijkt me dat niet echt iets om je nu al druk over te maken als je 12 over gaat slaan.
 
Nog steeds geen toegang tot de beta.
als ik je een klein beetje mag troosten... de laatste beta versie doet het niet ultra-lekker bij sommigen.
Performance downgrade op apple devices geloof ik.

Ableton zelf heeft op het beta forum aangegeven dat ze geen nieuwe beta versie uitbrengen voor ze de performance downgrade voor die in deze versie hebben opgelost. goede kans dat ze ook geen neiuwe beta testers uitnodigen voor dat het geval is.

bij mij (op windows 10) doet ie het overigens ook niet heel lekker.
CPU load is wat hoger dan de vorige versie en best veel crashes (vooral push 3 related).
de vorige beta draaide als een zonnetje.

EDIT; ik lees dat ze dat recent gefixt hebben, maar beta 23 heb ik zelf nog niet op mn pc staan, is me niet opgevallen dat ie vroeg om n update.
(ik zal het zelf wel moeten downloaden en installen :D)
 
Laatst gewijzigd:
Nog steeds geen toegang tot de beta.
ik heb hier ook nog geen toegang, ondanks een day 1 preorder. Ik denk inderdaad dat ze de beta toegang gestopt hebben om eerst de gevonden problemen te fixen.

Wat mij betreft prima, ik zie hem vanzelf wel verschijnen. Versie 11 werkt nog steeds geweldig, dus prima te gebruiken.
 
Back
Top