Ableton Live 12

Nee dat kan niet, ik gebruik 9 samen met iemand, maar dat wil ik nu niet meer.
Dan ben je nu voor 479 voor Suite het goedkoopste uit. Als er een versie 13 komt, kun je die waarschijnlijk upgraden (vanaf 12) voor 159 euro.

Ik log in en kijk naar wat de update zou kosten, en dan lees ik dit:

Pre-order now and save 20%,
pay when Live 12 is released

jullie draaien dan Live 12 Beta ?
update naar 12 suite kost me 159 euro maar ik heb al elke update me afgevraagd waarom ik t in hemelsnaam deed. Mss eens kijken of t wel wil draaien op mijn OS eerst, mental note

EDIT

• macOS 11 Big Sur or higher
ah dat lost t allemaal op, ik draai 11 niet, ok kappen maar :)
159 euro bespaard

Ah vandaar. Ook de nieuwere ableton kan je op meerdere systemen authoriseren, maar kan me voorstellen dat je liever zelf volledig eigenaar bent van de licentie :)

Is in dat geval voor mij Ableton Suite 11 en dan gratis upgraden naar Suite 12 de beste en goedkoopste optie (479 euro)? Of kan ik beter wachten tot 12 er is dan die kopen voor 599 euro en dan straks bij 13 hopen op een korting voor de upgrade naar 13? Die loop ik dan misschien mis als ik eerst 11 koop? Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt.

Als ik een tip mag geven, koop 2e hands software en verkoop je eigen versie. Dat is als je t goed doet goedkoper, zo stapte ik ooit in na 2ehands 6 te hebben gekocht: die verkopen en een hogere 2ehands kopen was goedkoper dan updaten (toen)

Is in dat geval voor mij Ableton Suite 11 en dan gratis upgraden naar Suite 12 de beste en goedkoopste optie (479 euro)? Of kan ik beter wachten tot 12 er is dan die kopen voor 599 euro en dan straks bij 13 hopen op een korting voor de upgrade naar 13? Die loop ik dan misschien mis als ik eerst 11 koop? Ik heb geen idee hoe dit allemaal werkt.
Het beste is gewoon om nu Suite te kopen voor 479 euro. Als je nu 11 koopt of over enkele maanden 12 koopt, moet je alsnog dezelfde upgradeprijs betalen om naar versie 13 te gaan.

Het beste is gewoon om nu Suite te kopen voor 479 euro. Als je nu 11 koopt of over enkele maanden 12 koopt, moet je alsnog dezelfde upgradeprijs betalen om naar versie 13 te gaan.

ok dank. Het is duidelijk nu. Het wordt waarschijnlijk dan binnenkort Suite 11 kopen en dan straks gratis naar 12 upgraden.

mss toch maar ff marktplaats checken, er staat een 11 suite voor 250 en een suite 9 voor 120 te koop.

mss toch maar ff marktplaats checken, er staat een 11 suite voor 250 en een suite 9 voor 120 te koop.

Misschien wel. 9 is sowieso niet interessant voor mij want die heb ik al. Je weet alleen nooit helemaal hoe legaal het is met 2ehands software....en of je dan straks weer kan upgraden of niet, andere addertjes onder het gras etc.
ik vind 250 euro voor 2ehands software eigenlijk ook te veel. Dat houdt mij dan toch tegen.

Laatst gewijzigd:
Bij Studio de Dijk is de Suite pakket voor 465 euro met gratis update naar 12

Wel is deze aanbieding geldig tot 29 februari.

Ik was aan het denken. Ik kan ook de EDU (student) versie kopen. Ik geef les op muziekscholen (en ook Home Recording cursussen, ook met Ableton). Die kost nu 299 bij Thomann met upgrade naar 12. Edit: ik zie nu dat je dan 20 uur in dienst moet zijn, ik ben er maar 16 in dienst...dan gaat het feest niet door denk ik.

Laatst gewijzigd:
Ableton zegt op haar site:
Does the offer expire?
The offer ends once Live 12 is released. If you pre-ordered Live 12, the payment link will secure your price for 14 days, after which it will expire

Studio De Dijk zegt dat de aanbieiding tot 29 februari geldig is.

Dus ik kan hieruit concluderen dat rond 29 februari versie 12 uitkomt?

Dit weekend nog gebruikt om van een aantal van mijn favoriete Reverb VST's nieuwe IR models te maken om te gebruiken in pianoteq en mijn convolution reverbs. Dat werkte prima in ableton 12 met die IR measurement device.

Dat is interessant! Je gebruikt die ir metingen dan dus buiten ableton in andere gear? Geen idee dat ableton dit kan/gaat kunnen. Leuk!

Ik was vorige week in Berlijn. We bleken naast het hoofdkantoor van ableton te slapen. Er wordt in ieder geval niet in het weekend doorgewerkt... ;)

Jezus.. wat is Ableton toch een dure DAW. Ik ben in 2013 meegegaan tot Live 9 Suite, maar halverwege die tijd volledig overgestapt naar Logic.

Dat is interessant! Je gebruikt die ir metingen dan dus buiten ableton in andere gear? Geen idee dat ableton dit kan/gaat kunnen. Leuk!
Ja ik doe dit al heel lang in Ableton 11 en je kunt het ook heel creatief gebruiken, je kunt op die manier IR models maken van elke effect chain die je maar kunt bedenken (varierend van shimmer, tot grain delays, etc). Dat werkt echt super.

Het principe is heel simpel, je bouwt je FX chain in 1 van de send channels. Daarna gebruik je die als audio input op een IR Measurement device die standaard in ableton zit, dan save je dat model en die kun je in elke convolution reverb gebruiken.

Zijn ook zat tutorials van te vinden zag ik op youtube, deze legt het naar mijn mening wel goed uit, zo doe ik het ook.

Beta v29 is uit en zou als het goed is mijn CPU problemen moeten verhelpen :) ga ik vanavond testen!
zag dat het te maken had met E en P- cores van de processors van intel.
ik had deze beta ronde overgeslagen, dus weet niet of ik hier ook last van zou hebben gehad.

wat voor CPU heb jij?

Ik heb hier niet veel verstand van maar zag dat je nu met de nieuwe beta de optie die bij jou (wellicht) de problemen veroorzaakte (namelijk "restrict audio to performance cores") zelf aan kan zetten door de options.txt aan te passen.

vroeg me af voor welke CPU's dit wel of niet aan te raden was (ik heb zelf een i9-9900k)

Back