Latin: Sleeping Over

JimmyEyckmans

Ouwe rot
Lid sinds
7 juli 2020
Berichten
1.130
Locatie
Belgie
Gemaakt met de Yamaha PSR SX 700 met een latin stijl.

Een arranger keyboard speelt een begeleiding diens toon je kan veranderen door akkoorden. Je kan ook verschillende variaties van de stijl kiezen met knoppen.
Dat neem ik eerst op op men keyboard, omdat ik soms akkoorden met twee handen speel en het onmogelijk word om met twee handen akkoorden en melodie op die manier te spelen, en dan ook nog is de variaties te gebruiken.
Daarom neem ik akkoorden/variaties eerst op.

En dan speel ik dat af en oefen ik daar een melodie op, tot ik iets bekom waar ik redelijk blij mee ben. Ik speel dus live, ik verander niets in een daw.
Dan als ik begin iets te verkrijgen en het een beetje kan spelen, neem ik het geheel live op, de melodie dan, via audio interface Roland Rubix22

Dit is dus een opname, en word als audio track getoond in de daw. Die ene track zet ik dan neutron op en ik master het geheel met ozone in daw.

Dat is een beetje simpel uitgelegd wat ik doe.

In sommige liedjes verander ik van lead instrument, dit gebeurt ook door op dat moment een knop in te drukken waar het instrument op geprogrammeerd staat. Dit is simpel te doen sinds ik een hand vrij heb omdat ik geen akkoord speel (die zijn al opgenomen)

 
Back
Top