En hop 'n NewBeat trackje. Reverse

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.818
Locatie
Streek rond Herentals - België


Misschien moeten er toch nog (sample) / vocals in. Had er wel plezier mee. Geen samples dus, alles hardware.
Iemand zei 'Trancedance' dus ik dropte m maar onder 'trance' ookal dacht ik newbeat te maken haha
 


Misschien moeten er toch nog (sample) / vocals in. Had er wel plezier mee. Geen samples dus, alles hardware.
Iemand zei 'Trancedance' dus ik dropte m maar onder 'trance' ookal dacht ik newbeat te maken haha

Dit heeft zeker wel die oldskool vibe, helemaal door die (gated ?) reverb op die snare. Als je er idd nog vocals bij zou kunnen doen (lekker traag en monotoon), dat zou het het wel compleet maken!
 
Dank. Die snare is 100% wet. Klonk best :)
 
Hola klinkse,

goed opgenomen drums :okdan:
Misschien moet er nog wat variatie bij.

Groeten van Andreos:)
 
klinkt goed deog tknilk
haha ben nog niet lang uit bed en duurde even voor ik m snapte :dubbel:

Dank voor het luisteren allemaal. En ja een beetje meer variatie is zeker n plan. Maar durf ik nog? De opname was stereo out en live wat op de mixer getweak... De volgende versie klinkt dus nooit meer t zelfde :)
 
Hier in IJmuiden spraken de vissers vroeger achterstevoren zodat de concurrentie niet kon horen waar de vis zat, en zodat de duitsers ze niet konden verstaan tijdens WOII. Er zijn hier nog mensen die het kunnen.
 
coole geluidjes..

sound mag wat minder hifi (op tape opnemen?) en dan kom je wat dichter bij het belgische exportproduct

qua structuur kan het ook een pak interessanter, maar op zich maakte dat destijds ook niet altijd evenveel uit :)
 
Ja ik heb veel 80's spul gebruikt en nog klinkt t behoorlijk hifi hé :) Misschien omdat t vroeger meer samplers waren? De losse nootjes is zelfs korg 700S - verder tr707/ alpha juno / dx200/ midiverb2 / vermona drm III
ik heb al n shitload midi gedelete om meer variatie te krijgen (toms, hats, snare, kick) maar ik ben totaal n noob in arrangement (en in de rest ook hehe)

Laat de comments maar komen, wie weet doe ik nog n poging voor n 2e versie, heb echter weer zo weinig tijd de volgende weken, en als mijn pet draait begin ik n ander project en is de sound wég (dat heb je met 100% hardware) - maar ik hou er wel van: weg is weg, NEXT
 
en is de sound wég (dat heb je met 100% hardware)

Je kunt dan nog wel die suggestie van @Rvooh proberen, deze opname op tape zetten.

Voor als je dat zou willen, althans. In mijn beleving is 'ie af genoeg. Dat er nog van alles mee zou kunnen, hoort ook een beetje bij dit genre, niet? Des te bruikbaarder voor DJ's, ook..

Ben verder geen kenner, dus wellicht zet ik mezelf te kakken.. maar deze gevolgd door Join In The Chant, yeah :)
 
Wat een eer, stoter. Het idee dat iemand dit zou draaien voor n dansvloer alleen al.
 
Back
Top