Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Ik heb er helaas geen opnames van gemaakt maar je moest in de parafonische mode alle toetsen echt exact tegelijk indrukken.. met een sequence had ik er geen last van bv.. Ik vind 4 voices wel een mooie beperking om gebruik te maken van de voicesteal.. het VCF en VCA iedere keer op kunnen pompen.. dat kon wel maar alleen als een chord tool via midi gebruikte.. ik vond het wat omslachtig en voor een Monosynth iets teveel luxe..Ik snap niet helemaal wat je bedoelt? Ik gebruik hem meestal in 4 Voice mode met round Robin aan en dan legato spelen. Als ik echt poly wil waar alles retriggert pak ik een andere synth
Mee eens, zeker met beetje Slew/Glide erop!Parafoon kun je nooit "normaal" op spelen tenzij het filter helemaal open staat.
Dat heb ik met mijn Matrixbrute ook en doe heeft een vca voor iedere voice.
Daar speel je anders op dan op een poly en ik vind dat juist wel heel tof. BV een triad aanslaan en dan verdijnt er 1 noot uit de triad bij de volgende aanslag.
Parafoon is echt uniek wat je daar mee maakt en met 3 voices moet je ook goed kiezen wat er speelt,
Ik denk dat je daar, in algehele zin in een OTB-oriented Studio, niet aan ontkomt. Wat als je externe Audio/Sources in de Matriarch patched? dan heeft z'n geheugen ook maar deels zin.Ik heb al vaak héél erg goede dingen gehoord over de MM. En na het beluisteren van Youtube demo's twijfel ik niet langer aan de kwaliteiten van dit toestel. En 4 OSC's... simpelweg de max!
Ik vind dat elke synth minstens 4 OSC's moet hebben.
Maar helaas zal ik de Moog Matriarch nooit kopen.
De enige reden daarvoor is dat je geen patches kan opslaan.
Niks is zo frustrerend als minutenlang vijzen en prutsen tot je die écht lekkere sound hebt, die je vervolgens nooit kan opslaan...
En het kan, maar de vraag is waarom dat ze het niet doen? Ook het patch gedeelte kan je in een mooie MOD Matrix stoppen, toch?
En bespaar me het argument om foto's the trekken van de parameter standen... want dat is nooit hetzelfde.
Als alle parameters 0,5% afwijken is je klank anders.
Dat denk ik ook wel.Ik denk dat je daar, in algehele zin in een OTB-oriented Studio, niet aan ontkomt
De delay van de Matriarch is erg mooi en ik zou er zo geen alternatief voor weten. Spring reverb vond ik een leuke toevoeging voor de Matriarch, dus die heb ik zelf gebouwd met een eurorack DIY kit van Music Thing Modular.Ik heb zelf de grandmother, heeft iemand de ervaring met overstap van grandmother -> matriarch? Ik vind het heel fijn op de GM dat je zo snel tot goede sounds komt, is de M omslachtiger? Mist iemand de spring reverb, of is de delay favoriet?
Gelukkig kun je die via deze site instellen mits je de Matriarch met USB hebt aangesloten: Moog Matriarch Global Settings EditorWat ik wel onhandig vind is dat de global settings verstopt zitten onder knipperende lampjes en toetscombinaties.
dat is de rede dat ik hem heb terug gestuurd. leuke synth maar ik kon er niet aan wennen. dat Robin gebeuren is maar een pleister, het veranderd niets aan dat het ineens organisch klinkt. Ik vind het jammer dat ik daar zo gevoelig voor ben , had mij een hoop geld gescheeld als ik dat niet hoorde.Gisteravond uitvoerig getest (op een aantal patchpoints na) en ik heb geen defecten kunnen ontdekken. De Matriarch klinkt wel erg strak voor iemand die een Minimoog gewend is.
een fantastische space bak,