Roland Jupiter 6 op MP voor 4500

Maar Vic, je benadert het probleem helemaal verkeerd! Een JP6 in huis halen, dat wil zeggen dat je niet meer gaat zitten GASsen voor een JPX, Udo of een Deepmind. Bedenk je eens hoeveel geld, plaats en tijd je jezelf bespaart door gewoon die JP6 even te kopen! Je doet jezelf tekort! En het is niet omdat je dan een JP8 en JP6 zou hebben, dat er nog een JP4 bij zou moeten hoor. Dat is nog niemand overkomen.

[/4 pagina's vol goede bedoelingen onderuit]
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Maar Vic, je benadert het probleem helemaal verkeerd! Een JP6 in huis halen, dat wil zeggen dat je niet meer gaat zitten GASsen voor een JPX, Udo of een Deepmind. Bedenk je eens hoeveel geld, plaats en tijd je jezelf bespaart door gewoon die JP6 even te kopen! Je doet jezelf tekort!
:dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel:

Deze is afgeprint en op de frigo deur geplakt. Vraag me af wat Mirjam denkt als ze straks thuis komt.
 
Hier, print deze af en plak dat op de frigo ;)

Vicjups.jpg
 
Oh nee. Toch geen modificatie? Niks meer waard! :duivels:. En geen JP-4? Pauper!
Het kan ongedaan worden,het zijn dezelfde schroefjes.

JP-4 staat niet op mijn lijst,slechte investering ook,ik heb liever een ander toestel dan in de plaats,wel gehad natuurlijk.
 
Wist ik, heb ooit ook een JX-3P met programmer gehad. Jupiter-4 manie heb ik nooit begrepen, wel lekker ding maar dat geneuzel met die geheugens... Mocht vlot weer weg. Ik vond de JX-3P veel leuker.
 
tis voor de liefhebber, ik hoef die ook niet. Juno's zijn veel beter.
Ik heb een Juno 6 gehad (Z.E.E.R.) vet, een 60 (okay), een 106 ("anders"), maar voor mij, ik herhaal: voor mij: als mijn JP4 in bad springt, heeft geen enkele Juno plaats hier.

Zelf verkies ik een JP-4, en eigenlijk zelfs nog boven de 6 vanwege zijn "unieke" geluid.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
k heb een Juno 6 gehad (Z.E.E.R.) vet, een 60 (okay)
Zit toch niet veel verschil in die 2 ?
Heb zelf geen 6/60, wel ter beschikking bij vriend in de buurt.

Jup4 heb ik ook niet, wel tijdje in huis gehad voor herstelling.

Wat ik uiteindelijk al heel lang in de studio heb is een 106 en een jp8, die combo past best bij mijn smaak.
Heb midi in de 8 gestopt en gebruik vaak de 106 in layer met de Jp8.

Juno 6 + jp6 lijkt me ook wel een toffe combo.
 
Zit toch niet veel verschil in die 2 ?
Heb zelf geen 6/60, wel ter beschikking bij vriend in de buurt.

Jup4 heb ik ook niet, wel tijdje in huis gehad voor herstelling.

Wat ik uiteindelijk al heel lang in de studio heb is een 106 en een jp8, die combo past best bij mijn smaak.
Heb midi in de 8 gestopt en gebruik vaak de 106 in layer met de Jp8.

Juno 6 + jp6 lijkt me ook wel een toffe combo.
Weet niet waar het aan gelegen zal hebben, maar ik had de twee op een gegeven moment naast elkaar, en hoorde een gedegen verschil. Er na een beetje spijt van de verkoop. 150 euro verkocht.

De 106 vond ik altijd het vrouwelijkst klinken in de setup. Raar he, hij klinkt me vrouwelijk. Zachter en liever. Meer als een dwarsfluit...

Zal vast en zeker een heleooie combo zijn, de aanvulling van een 106 op de JP-8. Extra breed.......

Have Fun!!!!!
 
Weet niet waar het aan gelegen zal hebben, maar ik had de twee op een gegeven moment naast elkaar, en hoorde een gedegen verschil.
O ja, dat kan flink verschillen voor het gevoelig oor. dat ligt meest aan de filters. De chorus kan ook flink verschillend zijn tussen 2 units.

Moet je eens 2 JP4's naast elkaar horen of 2 jp8's, de verschillen kunnen enorm zijn.
 
@creamjeans
Je berichtjes zijn te lang 8o
Ik lees ze graag maar geraak niet verder dan een zin of 15.
Ik probeer ze wat korter te houden.
Ik heb wat echt of niet echt bestaat ADD/ADHD en laat mijzelf nogal meeslepen soms.

Ik heb laatst 3 verschillende Jupiter 4's naast elkaar gehoord.
Deze waren wel alledrie full serviced voor turnlab.
De mijne heeft de Juno filter, een van de andere had de BA filter.
Zowel de tech als ik vonden het verschil over het algemeen verwaarloosbaar.
De ene doet wat andere dingen anders dan de andere ... maar de claims dat deze filters een reuzachtig verschil maken.
Dan moet je Jupiter eerder naar de tech ...

Verder heb ik ook nog een redelijk tof Roland rack.

Juno 6(6)
Jupiter 4
JX-3P
SH-2
System 500
Oja de ongelooflijk vette VT-4 Voice Transformer
JV-2080
En in de studio staat nog een SH-1000 + 2e Juno 6

( Niet superslecht toch? )
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Ik ben zelf niet echt fan van de 106. ( Ik vind em wel erg vet hoor en respecteer de Juno 106 fans )
Dat die de arp heeft vind ik zonde.
Maar er is iets met de sound.
Dat ik liever een Juno 6(6) of Juno 60 + JX-3P ( imo een zwaar onderschatte synth ) en ik had graag een Alpha gehad, maar die werden opeens veel te duur.

Puur om te jammen ben ik ook niet gek van de Juno 6 + Jupiter 4, zonder drumdoos ozo
( die rete strakke DCO valt dan plots op, ook al klinkt de Juno 6 geweldig. Vandaar dat ik die 66 mod erin heb gestoken, vooral voor de "vintage knob" achtige opties, 2e adsr en portamento. 2 extra LFO's )

Vette combo's vind ik een 8 + 4
Een 4 + Prophet 5
SH-2 erbij kan ook weinig verkeerd doen, is een beetje de perfecte mono voor mij een 4 of 8.
( da's min of meer de Nick Rhodes sound, je hebt enkel nog de Crumar Performer nodig )

In de mix vind ik de JX-3P eigenlijk cooler van de Juno 6 ( is wat programeer werk om er vette sounds uit te halen ).
Maar die kan in de mix net als een Juno klinken + een hoop meer, alleen geen punchy Juno basslines die zelfs voor de Alpha geen prob zijn

Ik denk dat een 106 + SH-101 ook heel vet zijn. Voor wie meer van die "vrouwelijke flexi" sound houdt.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Juno 6(6)
Jupiter 4
JX-3P
SH-2
System 500
Oja de ongelooflijk vette VT-4 Voice Transformer
JV-2080
En in de studio staat nog een SH-1000 + 2e Juno 6

( Niet superslecht toch? )
Heel mooi. 8) :okdan:

Geen pg200 voor de jx-3P ?
 
Ik heb die van DT 200. Ja die zat bij de mijne.
Die mint is. Heb die 1,5 jaar geleden gekocht voor 750,
Met de knoppenbak dus. Een jaar later waren ze opeens 1300+ ...
Geen idee of de originele Roland "makkelijker" is,
ga em alleszinds niet kopen, die DT200 werkt ook.
Ik gok dat die gewoon heel weinig sweetspots heeft ...
maar je krijgt er wel echt ferme sounds uit.
Van classic Juno achtige stuff, tot meer techno ravy sounds zoals de Nord Lead/JP6
De NL klinkt dikker, maar de JX kan vandaag een hoop "modernere sounds".
JP6 is geen eerlijke vergelijking, behalve dat ik de JX een beetje soort pour mans JP6 vind.
Ze kunnen alletwee heel erg on Roland aggresief en metalic ravy techno klinken als ze willen ...

Moet wel zeggen dat zo een bak helpt.
Maar nog steeds een groot verschil is tegenover bijvoorbeeld de Jupiter 6.
Grote faders of meer space lijken me wat vergeeflijker.
Of het is het design. Zo vind ik de Nord Lead/Rack 2 ook een enorm snelle bak om sounds uit te halen die je in je hoofd hebt.
En de Andromeda dan weer niet. Dus iets met seetspots en vergeeflijkheid heeft er duidelijk ook mee te maken denk ik.
Mijn System 500 lijkt enger wegens modular, ma daar kan je eigenlijk niks verkeerd op doen. De Yamaha CS-30 is de minst vergevingsgezinde bak die ik heb.

En bedoelde geen arp heeft bij de 106 vind ik wat zonde.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top