Roland Jupiter 6 op MP voor 4500

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.105
Locatie
de paddestoel op m'n teen
JP6 op marktplaats te koop voor 4500 in Amsterdam.

 
maar hij klinkt dan wel beter dan elke Jupiter 6 die hij ooit gehoord heeft...
 
De volume knop kraakt een beetje, maar als je hem niet aanraakt heb je er geen last van. :dubbel::dubbel::dubbel:
 
Als dit live is, snapt ie wel wat DJen is. Een van de weinige, echt goeie demo's voor de Vestax VCM600 op YT.

 
Ik vind het knap dat ie em wat smaller heeft gemaakt door de hele Jupiter te benden.
Zo past ie denk ik net nog in mijn homestudio op dezefde stand onder de Pro-1 van uli.

4500 is toch niet zo een foute prijs als alles tiptop is en enkel de volume knop ff zwaar mishandeld moet worden met elektrische tandenborstels of de poetsvrouw erop loslaten met schuurborstels.
Ik kocht vorig jaar bijna een andere best klinkede Jupiter 6 hier op synthforum, die was 5000. Geen krakende volume knop of faders wel en mint, dus bovenop de beste klank ook nog eens de meest blitsglansblinkende jupiter 6 die je ooit gezien had. Al die plastieken knoppen leken wel van ivoor gemaakt zo mooi was die.
Alleen ben ik geen fan van de klank over het algemeen. Heel lomp gezegd vindek het een beetje ritchmans JX-3P, die kan ook zo gillen als een wijf, alleen doet de Jupiter 6 dat met volle overtuiging.
( dit is als grap bedoeld, niet om een discutie te starten, dat de Jupiter 6 echt wel beter klinkt dan een JX-3P en nog eens veel meer functies heeft en de JX-3P in de mix wel kan doen alsof die een Juno 60 is,
terwijl de Jupiter 6 het moeilijk heeft iemand te oveertuigen dat het een Roland is echt uit Japan komt en geen rebranded Obersequential 8 met 2 kapotte voicecards )

Alleen moeilijk om de mooist klinkende Jupiter te zijn, met een volume knop die gebruikt kan worden een Super Sample en Hold Crazy Distortion wieltje
dat je de hele tijd van 0 naar 10 zwiert om je tweaters in te blazen, want je wou toch duurdere monitors en nu hoort zelfs je vrouw dat er wat kapot is OEF!

Maar foto's maken zonder iets van tunnelvorming, moustache distortion enz ... is in 2021 wel moeilijker dan ooit.
Daar moet je tegenwoordig wel een pro fotograaf voor huren, die ook een diploma optica heeft.

Buiten het ontbreken van 1 redelijke foto, dat sneller gaat dan een iets op marktplaats zetten zie ik het probleem echt niet.
En mensen die beweren die best klinkende of mooiste mint condition synth verkopen in de wereld vind ik ook stom klinken.
Mijn spotgoedkope Juno 6, was de reserve Juno 6 van de reserve Juno 6 van 4 gasten die 6 Juno's gebruiken.
Die moest vlug weg omdat die een CS80 en 2 Prophets had gekocht en stond in de weg.

Dat die er uitzag alsof ze net een unboxing vid hadden gemaakt daar stond niks van.
Hij was gewoon goedkoop omdatt die dezelfde dag weg moest want de CS-80 werd de volgende dag geleverd
en de Prophets lagen op een tafel. En dat was een muzikant, die 80 percent van z'n gear koopt per project
ipv een 2e verdiep met 100 vintage synths die die nooit gebruikt en ook niet geïntreseerd was in cashen op prijsstijging van vintage synths.
Omdat die x euro dat die meer zou kunnen krijgen door een Juno in de kast te steken, stom zakgeld moest zijn
in vergelijking met wat ze verdienen met hun werk. ( Ik gok soundtracks, omdat er ook ook een vleugel stond, CS-80 niet dringend nodig voor post dubsteb dans hits, prophets 5's ook niet ).
Die hield enkel de vleugel, om een of andere reden 6 juno's ( wel 4 juno 6'en, 1 60 en een 106 ) en een paar mono's zoals een vintage ody, de witte en 2 andere mono's ergens helemaal achteraan,
die daar niet sinds gisteren stonden, aangezien ze aan het werken waren tijdens de verkoop heb ik weinig kunnen vragen. Alleen dat die de Jupiter 4 toffer vond dan de 8, hij heeft beide meerdere keren gehad,
en de 8 kon voor wat zei deden weinig extra dat 4 toetsenisten met 6 juno's niet lukte op vlak van Roland polyfonische toestanden en geen enkele synth een CS-80 in nieuwstaat kon nadoen ...

Je zou wel de fader van je mixer kunnen gebruiken, als je 4500 euro hebt voor een Jupiter maar geen technisch superieure mensh kent die je volume knop wilt poetsen voor de fun.
Het is een groter probleem zoals de volume slider van de brass die soms kraakt op mijn Crumar Performer, ma die gaat het fixen voor niets en resolderen, 'tis een Italiaanse synth
van voor tech mensen met soldeerverslaving is een Crumar droppen alsof ik em tickets koop voor een adventure reis ergens in de bergen, met bunji jumpen, rafting en een heleboel Idiana Jones nadoe parcours.
Hij heeft dan weer liever een Jupiter 6 want die klinkt niet naar 80's hits met Roland synths.

4500 is toch geen heel foute prijs. Een OB-6 met keys is niet super veel goedkoper en een Prophet 10 met keys kost min of meer hetzelfde.
Xpanders zijn wat duurder.
Op reverb staat er eentje voor 10.000 geloof ik, die mogelijk nog beter klinkt want die zal wel echt full serviced zijn + garantie. ( weet het niet vanbuiten maar die superdure zijn zelden met krakende knoppen en faders en 3 keys die kapot zijn ).
 
Dit is een verschrikkelijk topic.
Heb de hele nacht gedroomd van de Jupiter6.
Nu loop ik te dagdromen dat mijn volgend project zal mislukken zonder Jupiter6

Rot toch op GAS
 
Wat leuk dat je moeder dat voor je doet!
Ja mijn natuurlijke moeder is een dude van 26, ik ben een paar jaar eerder geboren, freaky shit!
De vrouw die doet alsof ze m'n moeder is, dies dan weer dubbel zo oud.

En gaat enkel de fader poetsen voor niets, resolderen is niet eens voor gratis, kheb echt een kut ma.
 
Dit is een verschrikkelijk topic.
Heb de hele nacht gedroomd van de Jupiter6.
Nu loop ik te dagdromen dat mijn volgend project zal mislukken zonder Jupiter6

Rot toch op GAS
Vertel je toch gewoon aan je ma. Voor 2e nieuwjaar ofzo.
Als je zelf dingen moet betalen is alles toch pleuris duur.
Zeker Jupiters uit eigen zak en nog service kosten voor de volume knop erboven op.
Of vraag een voorschrift voor Roland bij de huisarts, betaalt de ziekenkas bijna alles terug.
Veel gezonder dan een hoop slaappillen en xanax tegen faalangst.
Raak je ook nog aan verslaafd en van een Jupiter moet je niet afbouwen, met Juno's en dan Alpha's in de ontwenningskliniek voor synthverslaafden.
Die zijn enkel psychologisch verslavend daarom dat ze momenteel nog legaal zijn.
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Dit is een verschrikkelijk topic.
Heb de hele nacht gedroomd van de Jupiter6.
Nu loop ik te dagdromen dat mijn volgend project zal mislukken zonder Jupiter6

Rot toch op GAS
Wat een onzin, natuurlijk mislukt je project niet zonder juup6.
Het zal wel minder goed klinken ;)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
weet je het zeker? :D

Rot toch op GAS

1641378215360.png
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Even een vraag uit pure nieuwsgierigheid, niet dat ik van plan ben om 'm te kopen. :) Is dit wel een redelijke en gangbare vraagprijs, als ie in goede, werkende conditie is?
 
Yes! Wat mij betreft wel. Je moet haar even leren kennen maar het is echt een prachtig werkpaard. Instant 90's techno ook :)
Ik hoop die van mij binnen nu en 2-3 weken weer thuis te hebben. Gaan we eens aan de bak met die 90's techno ;)
 
Even een vraag uit pure nieuwsgierigheid, niet dat ik van plan ben om 'm te kopen. :) Is dit wel een redelijke en gangbare vraagprijs, als ie in goede, werkende conditie is?
Ja hoor, is het wel waard. Als je dan toch iets Vintage wil ga dan voor de top als je budget het toelaat.
Bij moderne analoge synths krijg je veel meer voor je geld maar als je JP6 klank en feel wil is er maar 1 oplossing, een JP6 kopen. het is een absoluut uniek toestel.
 
Back
Top