Tweedehands Elektron gear op MP, legit?

Als het te goed is om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. En al helemaal als het in Delfzijl, Vaals, Den Helder of Breskens staat (met excuus aan de inwoners).
 
Valt me wel vaker op dat twijfelachtige advertenties uit de randen van Nederland komen, mss met het idee dat suffe Randstedelingen (zoals ik) dat te ver weg (of te veel benzinegeld) vinden om de boel op te halen.

Zie deze ook niet op 2dehands.be, ebay.be of kleinazeigen aangeboden. Terwijl, als ik in Zuid-Limburg zou wonen en iets aan te bieden heb, me zeker niet alleen op Nederland zou richten.
 
Niet alleen Elektron, het is de laatste tijd opvallend meer synths en dj gear en vaak van accounts die al jaren bestaan. Wat opvalt is dat ze dan bijvoorbeeld al 7 jaar bestaan maar geen of enkele recensies hebben. Ik vraag ook altijd waar kan ik langskomen en dan is het al gauw stil..
 
Dit dus. Als er al jaren geen comment zijn van eerdere deals is t extra verdacht. Gewoon melden die hap
 
Dese rode vlaggen zouden na 10 miljoen "opgelicht op marktplaats" draadjes toch inmiddels wel duidelijk moeten zijn:
🚩 Nieuwe account of oude account zonder sterren.
🚩 Prijs (veel) lager dan normaal.
🚩 Gelegen in een uithoek.
🚩 Bij vermelden mogelijkheid ophalen wordt toch aangedrongen op verzending want afspreken lukt niet.
🚩 Verkoper dringt aan op betalen buiten marktplaats om.

Bij ieder van deze dient stevig achter de oren gekrabt te worden, bij meerdere bijna altijd scam.
 
Vaak als ik duurdere dingen koop dan praat ik met de verkoper.
Die weten vaak veel van hun speel af en heb ik een leuk soundengineer praatje.
Iemand die duurdere studio dingen verkoopt en er niets vanaf weet is voor mij ook een red-flag.

Als het echt niet betrouwbaar lijkt wacht en rek tijd.
Een oplichter houd zijn advertentie niet een maand of langer online.
 
Back
Top