Roland Jupiter 6 op MP voor 4500

egres

Hardwarepolitie
Mijn bod of tis te zeggen wat ik er voor over heb is onvoldoende.
Nu wil ik wel graag muziek maken met een JP6 maar we moeten eerlijk zijn, met 5000 ballen kan je heel veel analoog snoepgoed kopen de dag van vandaag.
5000 is niet veel,als die heel mooi is ten minste, als je er nu geen koopt heb je hem nooit als die nooit meer mag kosten.

Binnen de korste tijd is hij 8k..

MonoTron

Initiating Sequence..
5000 is een aanzienlijk hoger bedrag dan ik 3 maanden geleden heb betaald voor mijn zeer mooie JP6. Die had wel wat werk (soms 2 krakende voices) maar is ook na reparatie nog steeds veel minder dan 5k

It's a mad world, but not everyone is going crazy ;)

egres

Hardwarepolitie
5000 is een aanzienlijk hoger bedrag dan ik 3 maanden geleden heb betaald voor mijn zeer mooie JP6. Die had wel wat werk (soms 2 krakende voices) maar is ook na reparatie nog steeds veel minder dan 5k

It's a mad world, but not everyone is going crazy ;)
Een JP6 die defect is kan je idd geen 5k verkopen...we hebben het over perfect werkende exemplaren natuurlijk.

MonoTron

Initiating Sequence..
Een JP6 die defect is kan je idd geen 5k verkopen...we hebben het over perfect werkende exemplaren natuurlijk.
We? Jij hebt het over perfect werkende exemplaren en dat je 5k een prima prijs vindt. Ik zie daar geen 'we' in terug.

Sterker nog, volgens zijn er hier verhoudingsgewijs veel potentiële kopers die wel door wat kleine oplosbare onderhoudskwesties heen kunnen kijken, zeker als je daarmee een normalere prijs betaald ipv bloated reverb nonsens.

Die van mij is nu idd wel werkend, gerecapt en nagekeken. Dat dan weer wel. En met een fatsoenlijke resonance repsonse. :D

Freakydile

I used to be a snaredrum
We? Jij hebt het over perfect werkende exemplaren en dat je 5k een prima prijs vindt. Ik zie daar geen 'we' in terug.

Sterker nog, volgens zijn er hier verhoudingsgewijs veel potentiële kopers die wel door wat kleine oplosbare onderhoudskwesties heen kunnen kijken, zeker als je daarmee een normalere prijs betaald ipv bloated reverb nonsens.

Die van mij is nu idd wel werkend, gerecapt en nagekeken. Dat dan weer wel. En met een fatsoenlijke resonance repsonse. :D
Wat bedoel je met die fatsoenlijke resonance response? Kan je dit eens toelichten als je wil? Merci!!!!!

Vic

Ouwe rot
Oh een lelijke niet werkend exemplaar zou prima zijn voor mij.
80% van mn spullen zijn hier zo gekomen.

MonoTron

Initiating Sequence..
Wat bedoel je met die fatsoenlijke resonance response? Kan je dit eens toelichten als je wil? Merci!!!!!
De meeste synths hebben een circuit dat het volume automatisch aanpast wanneer je resonantie omhoog draait, om resonante pieken tegen te gaan. Dit is bij de JP6 wel erg overdreven gedaan waardoor het volume veel te ver wegzakt wanneer je resonantie gebruikt.

Hier staat wat info en een link naar hoe dit te fixen, Of iig te verbeteren.

Waardes zijn denk ik per JP6 verschillend. Je moet ook rekening houden met lpf/bpf/hpf. Bij mijn juup kwam de waarde op 470k. Hierbij was er de beste response en geen /minimale distortion door te hard in het filter sturen.

egres

Hardwarepolitie
Marktprijzen zijn gebasseerd op werkende exemplaren ,dat is de 'we'.

En over marktprijzen ,wel daar heb jij het nu ook over..

Vic

Ouwe rot
Wat is de marktprijs voor een defecte met podium rash + nicotine laag?

demian

Tijdelijk lid
Sigaretten worden ook steeds duurder, je kan beter een met een dikke laag stof zoeken.

egres

Hardwarepolitie
Prijzen van toestellen met defecten of die verkocht worden als ongetest of met ongekende werking of 'as-is' is volledig random,dat is zo voor vintage synths ,studio gear of zelfs van recente makelij tweedehandse toestellen.

Dat kan van spotgoedkoop tot toch heel duur gaan.

De ene of andere persoon die geluk heeft gehad is dus geen bruikbare referentie.

Freakydile

I used to be a snaredrum
De meeste synths hebben een circuit dat het volume automatisch aanpast wanneer je resonantie omhoog draait, om resonante pieken tegen te gaan. Dit is bij de JP6 wel erg overdreven gedaan waardoor het volume veel te ver wegzakt wanneer je resonantie gebruikt.

Hier staat wat info en een link naar hoe dit te fixen, Of iig te verbeteren.

Waardes zijn denk ik per JP6 verschillend. Je moet ook rekening houden met lpf/bpf/hpf. Bij mijn juup kwam de waarde op 470k. Hierbij was er de beste response en geen /minimale distortion door te hard in het filter sturen.
Aha!!!! Merci voor de uitleg... Ja, nu begrijp ik het.... Staat doe zo fel ingesteld? Hier niet zo heel veel last van... Als je eenmaal een patch programmeert en de patch evel er naar aanpast, heb ik er zo veel last nooit van.... Maar als je live resonance tweaken gaat kan ik het me wel voorstellen... Nu ja, hoge resonance is aan mij nooit besteed icm een dichte filter, wel met de filter quasi maximum open voor flinterdunne messcherpe sound....

Merci voor het antwoord!!!!!!

sinew1958

In de beperking,toont zich de Meester.
Zou me niet verwonderen dat de eerste softsynth's die op de markt kwamen in de verre toekomst ook zwaar van computer kunnen gaan wisselen.🙄Bijhouden zou ik zeggen, voor je kleinkinderen.