Matriarch

Als ik geen Monopoly had, die wel overlapt qua functies, dan zou ik zo een zeker kopen. Vind het een schitterende bak, overzichtelijk, patchbaar, het heeft veel dat je in een Synthesizer zoekt!

Go for it :)
 
Ik kan je niet helpen.....ik heb er al een :D

Echt een superbak hoor, je zal er geen spijt van krijgen :duivels:
 
Na de Matriarch heb je geen andere synth meer nodig. Echt hoor, alléén deze nog en dan ben je klaar :engel:
 
Nou vooruit, omdat je zo aandringt, heb ik hem gekocht... met nog eens 5% korting. Ik ga ervan uit dat ik op tijd was. Ik heb er ook geen plaats voor maar dat probleem los ik wel op.
 
Dank je, is een hele opluchting. Nu nog even die tweedehands op Marktplaats onderdrukken (vanaf 1600).
 
Anders even GASsen op de grandmother, klinkt ook fantastisch... en daarna koop je de matriarch er gewoon bij ;-).
Het is wat al die mooie synths :-)
 
Ik moet hem nog testen maar optisch is het absoluut geen B-stock. Alles ziet er nieuw en ongebruikt uit. Het omgekeerde heb ik ook meegemaakt met Bax, maar als ze het goed doen, zeg ik het ook. Ze hadden nog wat goed te maken en dat is onder voorbehoud van mijn test gelukt.
 
Gisteravond uitvoerig getest (op een aantal patchpoints na) en ik heb geen defecten kunnen ontdekken. De Matriarch klinkt wel erg strak voor iemand die een Minimoog gewend is.
 
Ik heb zelf de grandmother, heeft iemand de ervaring met overstap van grandmother -> matriarch? Ik vind het heel fijn op de GM dat je zo snel tot goede sounds komt, is de M omslachtiger? Mist iemand de spring reverb, of is de delay favoriet?
 
Ik heb al vaak héél erg goede dingen gehoord over de MM. En na het beluisteren van Youtube demo's twijfel ik niet langer aan de kwaliteiten van dit toestel. En 4 OSC's... simpelweg de max!
Ik vind dat elke synth minstens 4 OSC's moet hebben.
Maar helaas zal ik de Moog Matriarch nooit kopen.
De enige reden daarvoor is dat je geen patches kan opslaan.
Niks is zo frustrerend als minutenlang vijzen en prutsen tot je die écht lekkere sound hebt, die je vervolgens nooit kan opslaan...
En het kan, maar de vraag is waarom dat ze het niet doen? Ook het patch gedeelte kan je in een mooie MOD Matrix stoppen, toch?

En bespaar me het argument om foto's the trekken van de parameter standen... want dat is nooit hetzelfde.
Als alle parameters 0,5% afwijken is je klank anders.
 
ik heb synths met patch geheugen en zonder.
Ik moet zeggen dat het voor mij heel bevredigend kan zijn om vanuit het niets een patch te bouwen die dan de track maakt of een part goed doet.
Natuurlijk is het ook fijn om patches op te slaan en dan kun je er tijdens een sessie doorheen scrollen en omverwacht leuke matches vinden.
Maar het 1 sluit voor mij het ander niet uit.

Een ander iets wat ik wel doe met de Pro One en Model D is patches van een vst namaken.

Whatever floats your boat toch?
 
Ik heb zelf de grandmother, heeft iemand de ervaring met overstap van grandmother -> matriarch? Ik vind het heel fijn op de GM dat je zo snel tot goede sounds komt, is de M omslachtiger? Mist iemand de spring reverb, of is de delay favoriet?
Als je de GM kunt bedienen loop je zo weg met de Matriarch. Het is hetzelfde principe maar dan een stuk uitgebreider maar niet per se ingewikkelder. Klank is magisch en ik vind het een erg fijne synth om mee te werken. Interfacet ook leuk met mijn andere semi-modulaire spul. Die analoge delay die erin zit is ook erg mooi. Het is een van mijn favoriete synths en ik gebruik hem erg veel. Gebrek aan patchgeheugen sja, dan moet je niet zo'n soort synth kopen als je dat wil. Persoonlijk mis ik het niet maar ik (her)gebruik sowieso zelden presets of oude zelfgemaakte sounds. Bouw eigenlijk alles van scratch voor ieder nieuw project.
 
Ik heb al vaak héél erg goede dingen gehoord over de MM. En na het beluisteren van Youtube demo's twijfel ik niet langer aan de kwaliteiten van dit toestel. En 4 OSC's... simpelweg de max!
Ik vind dat elke synth minstens 4 OSC's moet hebben.
Maar helaas zal ik de Moog Matriarch nooit kopen.
De enige reden daarvoor is dat je geen patches kan opslaan.
Niks is zo frustrerend als minutenlang vijzen en prutsen tot je die écht lekkere sound hebt, die je vervolgens nooit kan opslaan...
En het kan, maar de vraag is waarom dat ze het niet doen? Ook het patch gedeelte kan je in een mooie MOD Matrix stoppen, toch?

En bespaar me het argument om foto's the trekken van de parameter standen... want dat is nooit hetzelfde.
Als alle parameters 0,5% afwijken is je klank anders.
Nog een reden om het bij de grandmother te houden, goede basisklank en redelijk snel je favoriete geluid weer teruggezet :-). Ik ben zelf ook niet echt voorstander van synths zonder patchgeheugen, maar de Grandmother en Matriarch klonken zo geweldig tijdens een sessie bij een vriend, dat ik toch een GM gekocht heb. Altijd direct weer een grote grijns op mijn gezicht als je die bas hoort :-), de Boog mocht de deur uit daarna (niet dat die slecht klonk, maar heb liever een klavier aan mijn synths en de GM werkt toch net iets ergonomischer).
 
Ik vond de rare manier waarop de stemmen getriggered worden in de parafony mode reden genoeg om em weer terug te sturen.. alle standjes geprobeerd maar hij was voor mij onbespeelbaar.. volgens mij mis je eigenlijk 'n VCA voor iedere stem afzonderlijk.. Op een Korg Poly 800 had ik nooit een probleem.. daar re-trigger je alleen het VCF.. maar kon je ook instellen dacht ik..

Er is nadat ik em terugstuurde wel een Firmware update uitgekomen maar daar zie ik dit probleem niet besproken worden. Ik had eerst ook sterk het idee dat die van mij stuk was maar het blijkt 'n product eigenschap te zijn las ik.. maar sommigen hadden er weer geen last van of storen zich er niet aan ??? @Nap
Ik had meer van parafony mode verwacht, dat je er iig normaal op kon spelen.. dat kon op die ik had niet iig..
 
Back
Top