Reminiscence

Ik vind het een heel mooie track en ook chill behalve dat ik de bas echt veel te prominent in de mix vind zitten, het haalt voor mij ook een beetje het chill eruit. Het is heel boom-ing.

Wel een mooie track!!
 
Ik vind het een heel mooie track en ook chill behalve dat ik de bas echt veel te prominent in de mix vind zitten, het haalt voor mij ook een beetje het chill eruit. Het is heel boom-ing.

Wel een mooie track!!
Ok cool, thnx voor je feedback. Als je de track met deze Pablo Bolivar -Wellen vergelijkt, vind je die dan ook boom-ig?
 
Ok cool, thnx voor je feedback. Als je de track met deze Pablo Bolivar -Wellen vergelijkt, vind je die dan ook boom-ig?
Wellen klinkt een stuk minder boom-ing. Sowieso minder diepe bass in de kick. Ook de subbas is subtieler en rustiger in Wellen. Maar goed het kan een kwestie van smaak zijn.
Het blijft een mooie track maar ik zet 'm zachter dan ik eigenlijk zou willen vanwege de overheersende bassen.
 
Wellen klinkt een stuk minder boom-ing. Sowieso minder diepe bass in de kick. Ook de subbas is subtieler en rustiger in Wellen. Maar goed het kan een kwestie van smaak zijn.
Het blijft een mooie track maar ik zet 'm zachter dan ik eigenlijk zou willen vanwege de overheersende bassen.
Ok, duidelijk, ik heb die track dus wel als reference track ingezet, en ik weet dat het niet in de buurt komt van die sound, maar goed ik ben dan ook een noob op dit gebied en je moet ergens beginnen he :P.

Ik ga het ff eeen weekje laten rusten, ik ben op het moment sowieso veel te biased om het nog objectief te kunnen horen. Thnx voor de response!!
 
Klinkt hier op mijn monitors heel goed. Beetje druk in het laag misschien. Ik vind het sounddesign heel erg goed. Toffe track! Ik vond de strings alleen een beetje minder. Werken opzich wel, maar zijn een stuk minder origineel dan de andere geluiden en timbres in de track.
 
Klinkt hier op mijn monitors heel goed. Beetje druk in het laag misschien. Ik vind het sounddesign heel erg goed. Toffe track! Ik vond de strings alleen een beetje minder. Werken opzich wel, maar zijn een stuk minder origineel dan de andere geluiden en timbres in de track.
Thnx en goed gehoord! Eigenlijk is alles wel in meer of mindere mate custom processing geweest, met uitzondering van de strings :P. Ik gebruik eigenlijk bijna nooit strings, maar vond het hier wel nodig. En omdat ik die vrijwel nooit gebruik, weet ik eigenlijk ook niet zo goed waar ik mooie kan vinden (of hoe ze mooi te maken), ik heb hier dan ook een NI preset gebruikt. Goed ik zal nog eens een poging doen betere neer te zetten, ik moet toch nog ff naar die andere opmerkingen kijken.
 
Mooi nummer hoor...

Idd, iets de bass terug...
ik weet niet of die basslijn ook als bassdrum fungeert, maar
kun je de basslijn wat lichter (qua frequentie) zetten tegenover de bassdrum?
Voor de rest; hele mooie opnamen... :okdan:
 
Erg mooi, atmosferisch, diep en delicaat. Ik krijg er een warm melancholisch gevoel van. 🧡

Zou niet misstaan als opener voor een DJ Set.

Enige puntje: de kickdrum vind ik niet zo mooi passen. De rest van de percussie zou misschien wat opgepimpt kunnen worden met compressie en EQ'ing.
 
Hey mooi wel! heel erg Tycho achtig.
Vind wel de rytme's wat te druk...te random
Laag wat rommelig en boomy en de strings passen totaal niet.
Ik had dan waarschijlijk voor mooie synthetische strings gekozen.

Denk als je je hem afmaakt en de kalimba meer echt een melodie laat doen.
Meer een thema dat het een top track zal worden.
De Intro in wel het mooiste maar de delen zijn wat random en er is geen melodie waar je je aan vast kunt houden wat het daardoor ook minder chill maakt dan ik denk dat de bedoeling is.

Mooie sounds wel en vind het echt veel potentie hebben.

Just my 5 cents, :-)
 
Hey guys, ik heb zojuist de nieuwe versie geupload en ik heb al jullie bevindingen wel overgenomen.

De bass heb ik wat getempered, zowel op het individuele subbass spoor, die heb ik een 3dB zachter gezet, en op de master heb ik een lowshelve geplaatst + nog wat aan de color EQ (Bettermaker) op de master gedraaid. Hopelijk is die zo wel wat minder boomy.
Verder heb ik de strings vervangen door een combi van een dreamy pad + een plucky guitar en als laatste heb ik dat hele extra percussie spoor eruit gehaald, en in plaats daarvoor wat subtiele details toegevoegd.

Iedereen bedankt voor het luisteren en jullie suggesties!!
 
Goed gedaan hoor...
klinkt veel rustiger en er zitten softjazz invloeden in....
Mooie sounds ook...
Gaaf nummer!
 
Damn boi, da's een mooie track zeg. Ik schuif wat laat aan, geen idee hoe die was, maar deze versie (eerste post is up-to-date toch?) komt fijn uit de speakers hoor, pfoeh.. fijne muziek, mooi sound-design, knap werk.
 
Damn boi, da's een mooie track zeg. Ik schuif wat laat aan, geen idee hoe die was, maar deze versie (eerste post is up-to-date toch?) komt fijn uit de speakers hoor, pfoeh.. fijne muziek, mooi sound-design, knap werk.
Fijne woorden, thnx man!
 
Back
Top