Technocompositie

OpenHiHats

Stamgast
Lid sinds
19 juni 2021
Berichten
414
Locatie
Amsterdam
Hi allemaal,

De mix zal nog wel een train wreck zijn, maar ik ben als zelfverklaarde eeuwige leek alvast een beetje trots op de track. Er moet nog veel gebeuren, maar dit komt wel in de buurt van de muziek die ik wil maken in de 4/4 techno/house-hoek.
Het is zelfs enigszins gelukt om een soort van B-sectie erin te gooien, geloof ik.

Opgenomen op een Zoom R16. Alle effecten zijn intern en die kunnen alleen op de uiteindelijke master stereo track worden opgenomen.

Mogelijk gooi ik alle droge sporen nog eens in Ableton om daar beter te mixen (EQ!) en andere effecten toe te voegen. Ik moet dan wel even gaan onderzoeken wel reverb en delay plugins ik ga aanschaffen.



Alle feedback welkom!
 
Klinkt goed. Vind de fluitgeluiden leuk, alsof er iemand fluit speelt haha
Compositie is goed met veel afwisseling
Mix is goed gebalanceerd alleen klinkt het wel erg mono
Pan wat geluiden links en rechts dan gaat het nog meer leven
Erg leuk dit. Je kan horen dat je plezier hebt gehad om dit te maken
 
Ik vind hem ook wel nice. Misschien kunnen die akkoordjes nog wel wat gevarieerd worden qua ritme.
 
Klinkt goed. Vind de fluitgeluiden leuk, alsof er iemand fluit speelt haha
Compositie is goed met veel afwisseling
Mix is goed gebalanceerd alleen klinkt het wel erg mono
Pan wat geluiden links en rechts dan gaat het nog meer leven
Erg leuk dit. Je kan horen dat je plezier hebt gehad om dit te maken
Thanks! Ik ben inderdaad alweer vergeten degelijk te pannen. Ik ben vaak blij dat de compositie eindelijk staat en neem dan veel te snel een take op.
 
Ik vind hem ook wel nice. Misschien kunnen die akkoordjes nog wel wat gevarieerd worden qua ritme.
Mee eens, ik heb gezocht naar een variatie. Langer, ander akkoordje erbij, net op een andere plek in de grid. Het werkte allemaal niet. Ga ik nog eens mee pielen, ben met je eens dat daar nog iets te halen valt.
 
Thanks! Ik ben inderdaad alweer vergeten degelijk te pannen. Ik ben vaak blij dat de compositie eindelijk staat en neem dan veel te snel een take op.

Ik herken dat. Vergeet zelf ook vaak van alles. Je moet met mixen met zo veel dingen rekening houden.
Ik ben van plan een checklist te maken en alles af te vinken voorat ik iets deel
 
Vind hem best leuk. Over goede goedkope (KVR tweedehands) software reverbs gesproken: Alle oude reverbs van Exponential Audio (Phoenix, Nimbus, R2 en R4)!
 
Ik klikte dit zo maar eens aan. Ik ben geloof ik wat kritischer dan de rest.

Ja, die fluitjes zijn best leuk, maar worden wel erg druk op een gegeven moment. Echter het meeste heb ik moeite met die beat. Het grooved niet. Besteed meer tijd aan de hats, zet eens een snare op de 2 en de 4 erbij.

Het heeft weinig met techno te maken, maar zou prima zijn als begeleidingsmuziekje voor een platform game uit de 90s
 
Ik klikte dit zo maar eens aan. Ik ben geloof ik wat kritischer dan de rest.

Ja, die fluitjes zijn best leuk, maar worden wel erg druk op een gegeven moment. Echter het meeste heb ik moeite met die beat. Het grooved niet. Besteed meer tijd aan de hats, zet eens een snare op de 2 en de 4 erbij.

Het heeft weinig met techno te maken, maar zou prima zijn als begeleidingsmuziekje voor een platform game uit de 90s
Ik zat de afgelopen dagen te denken dat ik steeds te veel beweeg naar een drukke drop, terwijl ik daar niet echt gecharmeerd van ben in mijn smaak, dus ik snap je. Ik vind het ook enorm lastig om te bepalen welke loop net wat langer door mag gaan.

Die snare/clap op de 2 en 4 heb ik geprobeerd, maar klonk naar, naar mijn mening. Hats wil ik zeker naar kijken, tips zijn welkom!

Doel voor de volgende: nog fragmentarischer programmeren (want ik hou van 90's hak op de tak), minder drukke arps; kijken hoe ik een reis kan vasthouden zonder erg druk te worden.

Dank voor je feedback!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top