Is er iets mis met deze track?

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Nu al door 2 labels afgekeurd die dit soort muziek uitbrengen. Voordat ik hem naar de 3e stuur toch maar even hier checken of ik iets over het hoofd heb gezien.. is er misschien iets mis mee?

update 20 juli 2023:

 
Last edited by a moderator:
Klinkt goed met een fijne vibe, misschien een iets te breed stereo beeld? Of iets te scherpe drums? Ik vind de drums/percussie wat rommelig overkomen, als ik hem op mono zet een stuk rustiger wel, maar dan nog klinkt het een beetje alsof er wat in de weg zit. En die vertraging....daar moet je van houden. Kan me voorstellen dat het op het juiste feestje wel werkt :).
 
Klinkt goed met een fijne vibe, misschien een iets te breed stereo beeld? Of iets te scherpe drums? Ik vind de drums/percussie wat rommelig overkomen, als ik hem op mono zet een stuk rustiger wel, maar dan nog klinkt het een beetje alsof er wat in de weg zit. En die vertraging....daar moet je van houden. Kan me voorstellen dat het op het juiste feestje wel werkt :).

Dank voor het meedenken.

Het brede stereobeeld zit in de masteringplugin die ik gebruikt heb. Zal hem nog eens renderen met minder breed stereo.
Wat bedoel je met 'scherpe drums'? De kick, snare & clap of de live drums op de achtergrond? En hoe kan ik dit fixen?
Dat rommelige in het ritme hoor ik ook maar kan niet mijn vinder eropp leggen wat het is.

De vertraging is iets wat ik altijd al eens heb willen doen in een track en deze leek mij er zeer geschikt voor. Ga ik er zeker in laten :)
 
Doe hier de standaard Jackin house n tsss n tsss beat onder en je bent er denk ik wel
 
Ben niet zo thuis in deze muziek, maar misschien mist het een duidelijk "hook" element? Opzich zijn die vocals uniek aan deze track maar er zit niet echt een thema in qua melodie. Die komt pas net die piano halverwege. Er gebeurt vrij veel maar niet iets wat echt naar voren komt qua aandacht trekkend zegmaar. Misschien minder sounds en minder ideeën samenbrengen zodat de sounds en ideeën die je overhoudt meer kunnen shinen?
 
De vocals zijn niet uniek maar een Stan Getz / Astrud Gilberto rip-off en zijn Jaz rooted, deze combineren niet lekker met de beat omdat de vibe anders is. En de rest is idd een beetje kleurloze opvulling.
Keuzes maken dus, nietzeggende vulling eruit, betere beat die je vocals support en de vocals de track laten dragen.

De vibe van de vocals



Jouw beat is meer dit
 
Heb je iets gemaakt om maar een track naar die twee labels te kunnen sturen of heb je een track gemaakt die echt vanuit jezelf komt?

Ik vind het, zoals anderen ook zeggen, een beetje een samenraapsel van genre kenmerkende elementen maar verder niets eigens of sprekends hebben.
 
Heel misschien:
- De hihat vanaf 5:30 staat te hard
- Het intro misschien beginnen met de vocal, het stukje ervoor er af knippen?
- vanaf 0:58 staat de vocal aan mn linkeroor harder dan aan de rechterkant
- als ze een hitje zoeken dan misschien een kortere versie met een snelle opbouw en een refrein in het midden?
 
Heel misschien:
- De hihat vanaf 5:30 staat te hard
- Het intro misschien beginnen met de vocal, het stukje ervoor er af knippen?
- vanaf 0:58 staat de vocal aan mn linkeroor harder dan aan de rechterkant
- als ze een hitje zoeken dan misschien een kortere versie met een snelle opbouw en een refrein in het midden?

Dank, allemaal gefixt. Radio versie maak ik misschien nog
zelfde linkje
 
Hi Modus,

je track is qua soundbalans wat tedof , wat muddy ,,,,vooral de low end.
Voor de rest niks mis mee.Prima track.:okdan:
Hier een zeer lage kwaliteit mp3 om je idee tegeven welke richting de track qua sound heen zou moeten in mijn opinie...reset je oren,,,,, je raakt gewend aan hoe je track klinkt en dat is vaak een valkuil voor producers...ik heb het zelf ook ....je oor raakt gewend aan hoe het klinkt ook al is de balans niet goed....;{
Keep it going !!!! Lekkere zomer track.
 

Attachments

  • rebalancing.mp3
    6 MB
@just a dude dank voor je input. Ja die master van jou klinkt heel anders idd. Ik moest er echt even aan wennen.
En terug naar mijn versie hoorde ik dat de basgitaar te hard stond. Die heb ik nu 1.5 db zachter gezet en vind ik hem zelfs nog iets te hard.
Dus ik denk dat daar het 'muddy' vandaan kwam want er zit op elk kanaal een hi-pass

zelfde linkje
 
Ik ben erg in mijn nopjes met hoe de track nu is geworden
Het 3e label waar ik hem naar stuurde is enthousiast en wil hem uitbrengen 😃
Dit is eigenlijk ook het label waar ik hem het liefst op zie verschijnen
Wederom super bedankt 👏
 
Ik ben erg in mijn nopjes met hoe de track nu is geworden
Het 3e label waar ik hem naar stuurde is enthousiast en wil hem uitbrengen 😃
Dit is eigenlijk ook het label waar ik hem het liefst op zie verschijnen
Wederom super bedankt 👏
Topper, gefeliciteerd! Heb je goed gedaan je aanpak hier; feedback en dan aanpassingen en niet opgeven met label shoppen. Soms na een tijd werken aan een track hoor je het zelf niet meer goed hoe het nog anders of beter kan.
 
Back
Top