Linn 9000 in Nederland te koop

Allemachtig - allemaal klassieke synths! Prijssegment 1000 euro en meer. Voor wie Willem II naar de kroon wil steken, en het geld ervoor heeft...

Ik vraag me af waar ze dat allemaal vandaan hebben, en of dit een betrouwbare winkel is. Wie weet meer?
 
Is niet bepaald een recente winkel, ik kocht er een cr78 en een pro one, ik koop er nks meer. Topprijzen en issues. mooie foto's eens ik t ontving dikke kras er op. Stekker viel uit elkaar vd 220v, de cr78 klonk als een mitraillette en de pro one deed t na 30 minuten niet meer.
En als je wat te koop hebt krijg je een zielig bod en zetten ze t later voor 100% meer zelf te koop. Nee D, als je leest, niet meer met mij.
 
Hij koopt ook vaak goed geprijsde vintage dingetjes op reverb , telt daar dan 20 of 30 % bij en verkoopt dat dan lekker terug op reverb . Ieder z'n ding natuurlijk , vraag me ook af wat die pro serviced altijd inhoudt ...
 
Hij wou mijn
Minimoog voor 4750 o m voor 7500 op reverb te koop te zetten.
nough said
 
nee precies, das toch wel 1 van de oudste "vintage" dealers van het land. en ondanks dat ik al jaren dit soort verhalen hoor, bestaan ze nog steeds.. dus kenelijk doen ze wel wat goed.

of zou het gewoon familie van louis van gaal zijn? quote: "Our tech team is not from yesterday"
 
Afstoffen, er een vette lap overheen halen dat het weer glimt en tegen een belachelijke hoge prijs verkopen, tja dan ben je echt een pro..

Heb ooit een duur cadeau gehad wat hier vandaan kwam waar van alles mis mee was en dat uiteindelijk bij een echte pro weer tot leven is gewekt.
 
Laatst gewijzigd:
Veel te dure winkel. Gereviseerd moet je met een kilo zout nemen. Eigenaar Dennis wilde vorig jaar 2022 mijn Moog Dual VCO kopen voor een prikje maar de man kennende heb ik bedankt voor het aanbod.
 
Turnlab zit een beetje in hetzelfde segment. Vintage, zeldzaam, etc. Erg duur ook, maar niets dan lof voor communicatie en service.

Ik heb Ocsidance overwogen voor de aankoop, maar kreeg er geen goed gevoel bij na een rondje zoeken op het web.

Blij dat ik met Turnlab in zee ben gegaan.
 
Twee verschillende discussies zie ik hier: kwaliteit en prijs.

Kwaliteit: Ocsidance 1x iets gekocht, was helemaal niet in orde, kwam niet eens normaal geluid uit. Wel gelijk m'n geld terug gehad, maar die pro-service met een korrel zout idd.

Prijs: Gezeur. Dennis mag vragen wat hij wil vragen net als iedereen, te duur voor jou? Dan koop je het niet. Hij maakt ook kosten en doet belastingaangifte over z'n inkomsten he, haal dus de BTW en 50% belasting maar van de winst. Is dus 70% minder winst dan jullie nu allemaal berekend hadden. Dan moet je veel verkopen om er serieus wat aan over te houden. Probleem met dit soort gezeur is altijd dat er gekeken wordt naar zo'n onerneming alsof er naar een eigen particuliere verkoop gekeken wordt, dan heb je er dus niet veel van begrepen. Jij steekt met je Marktplaatsverkoopje meer in je zak dan Dennis, hoor je hem ook niet over.
 
Hoge prijzen voor fraai opgepoetste apparatuur die niet naar behoren functioneert is oplichterij. Dat valt niet goed te praten met zielig doen over onkosten, inkomstenbelasting, e.d. Als het runnen van een eigen bedrijfje op een eerlijke manier niet lukt, moet je er niet aan beginnen of onmiddellijk mee stoppen.
 
Hoge prijzen voor fraai opgepoetste apparatuur die niet naar behoren functioneert is oplichterij. Dat valt niet goed te praten met zielig doen over onkosten, inkomstenbelasting, e.d. Als het runnen van een eigen bedrijfje op een eerlijke manier niet lukt, moet je er niet aan beginnen of onmiddellijk mee stoppen.
Hij zou wat mij betreft een goede beurt maken te stoppen met doe pro-serviced onzin inderdaad. Verder gewoon leven en laten leven.
 
Prijs: Gezeur. Dennis mag vragen wat hij wil vragen net als iedereen, te duur voor jou? Dan koop je het niet. Hij maakt ook kosten en doet belastingaangifte over z'n inkomsten he, haal dus de BTW en 50% belasting maar van de winst. Is dus 70% minder winst dan jullie nu allemaal berekend hadden. Dan moet je veel verkopen om er serieus wat aan over te houden. Probleem met dit soort gezeur is altijd dat er gekeken wordt naar zo'n onerneming alsof er naar een eigen particuliere verkoop gekeken wordt, dan heb je er dus niet veel van begrepen. Jij steekt met je Marktplaatsverkoopje meer in je zak dan Dennis, hoor je hem ook niet over.
Geen gezeur, gewoon een mening en ik koop er dus niet. Ik weet van een ondernemer in deze handel wat de kosten en de marges zijn. Ik ben zelf ook ondernemer geweest en ken de fiscale kant (v.o.f., dus vergelijkbaar met een eenmanszaak). In ieder geval niet so simplistisch als jij voorstelt.
 
Is dus 70% minder winst dan jullie nu allemaal berekend hadden.
...als hij geen enkele onkost zoals loon zou inbrengen... Maar goed, particulier en zakelijk is verschillend. Dan moet je wel zorgen dat de klant daar ook iets van merkt.

Anyway, een vraagprijs wil je geven of niet, en al de rest is eigenlijk verloren energie. Ik zie momenteel een paar zaken particulier tweedehands te koop staan voor prijzen die ik totale waanzin vind (en dan heb ik het niet over zeer zeldzame bakken >10k) maar daar ga ik dan niet mee in discussie, dat lost zichzelf wel op want het verkoopt toch niet. Of wel, en dan is het ook opgelost. No problem!
 
Back
Top