Gratis: extra content / samples Computer Music

Computer Music Magazine DVD's

Je zou zeggen dat de kans best aanwezig is dat iemand hier op het forum de gezochte DVD heeft liggen. Misschien een oproepje plaatsen? Ik weet niet wat de moderatoren daarvan vinden, want op het 'MP Vraag'-gedeelte gaat het vooral over hardware, maar ik denk wel dat veel mensen het lezen.
 
Wat zijn zinnige plaatsen om oude Computer Music Magazine DVD's te scoren? Wat ik zoek staat niet op FileSilo. :(
Ze worden tweedehands wel aangeboden. Ik heb 2 jaar terug een stapel FM's van een buurtgenoot overgenomen, via Marktplaats.nl. We bleken dezelfde smaak te hebben en volgend jaar willen we samen een track gaan maken. Zo zie je maar 😀
 
Hoe zit het eigenlijk met de licenties van die sample CD/DVD's ? Mag je die samples zonder problemen in eventuele eigen producties gebruiken?
 
Hoe zit het eigenlijk met de licenties van die sample CD/DVD's ? Mag je die samples zonder problemen in eventuele eigen producties gebruiken?
Dat is in somsn een grijs gebied. Als het om een bootlegje gaat waar je niet echt commerciele intenties mee hebt, komt het wel goed. Wil je er serieuzer mee aan de slag zou ik het goed uitzoeken. En sampleclearing hoeft niet heel vervelend zijn. Er zijn tig platen die zo groot zijn geworden, maar ook die zo veel geld hebben verloren (dee lite - groove is in the heart bijv.)

Wordt het echt serieus en pak je het op met een label o.i.d. kunnen zij je er ook mee verder helpen.

Ik zeg, gewoon sampelen, muziek maken, en als het aan de orde is vind je wel een oplossing :)
 
Ik ben geen primaire muziekmaker, ben meer bezig met onderzoek van experimentele geluidssynthese. Dus als er mogelijk gedoe van komt laat ik zo'n sample CD/DVD liever met rust. Maar als je daar onbekommerd mee kunt experimenteren en de resultaten ook mag publiceren zonder verdere financiële risico's zou het wel eens aardig zijn.
 
Maar als je daar onbekommerd mee kunt experimenteren en de resultaten ook mag publiceren zonder verdere financiële risico's zou het wel eens aardig zijn.
Dat is het hele idee van een sample pack. Je koopt hem en dan mag je de sounds onbeperkt commercieel gebruiken. In dit geval krijg je de samples, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand ooit kan achterhalen of je de samples gekocht of gekregen hebt.
 
Dat was ook mijn idee: ze zaten gratis bij het tijdschrift dus zou het wel vreemd zijn als je daar niet mee mag doen wat je wilt. Maar ik weet niet zeker of dat ook zo is...
 
EVEN IN DE KLEINE LETT3ERTYJES van de magazine lezen hoe dat zit, ik mowet ze nog ergens hebben
 
EVEN IN DE KLEINE LETT3ERTYJES van de magazine lezen hoe dat zit, ik mowet ze nog ergens hebben
Als je zo'n samplepack koopt zit er inderdaad altijd een documentje met kleine lettertjes bij. Bijvoorbeeld dit, bij een demo pack bij Computer Music:

The samples in this folder are the property of Future Publishing Limited. Future hereby grants you a licence to use the samples for both non-commercial and commercial purposes, provided that the samples are not used as part of a sample library.

Je mag de samples dus commercieel gebruiken in je muziek, maar niet doorverkopen in een eigen sample pack 👍
 
Back
Top