Wavebone Headquarter studio desk

Synergist

Ouwe rot
Lid sinds
30 Maart 2014
Berichten
577
Locatie
Noord-Holland
Heeft iemand hier ervaring met de Wavebone Headquarter studio desk? Voordat ik ga bestellen wilde ik toch nog even vragen wat de ervaringen, zijn en of bestaande gebruikers het zouden aanraden.

3_87d9494d-0e02-40cb-820a-0acb46dbb4f3_1024x1024.jpg
 
Ik ken het bureau niet, maar vind het enorm veel geld voor wat staal en MDF (volgens de link is het MDF en geen massief hout). Is het qua ergonomie wel precies wat je zoekt - heb je het in levende lijve getest ergens? Ik heb ooit iets vergelijkbaars laten maken en dat viel erg tegen; vanwege de keyboard lade net te weinig ruimte voor mijn benen en de werkruimte waar o.a. toetsenbord en muis op lagen waren dan weer net te hoog voor echt goede ergonomie.
 
Heb zelf ook al veel naar desks gekeken, maar hou het bij mijn huidige setup. Deze lijkt mij ook erg fijn en misschien een interessant alternatief voor jou:

 
Ik ken het bureau niet, maar vind het enorm veel geld voor wat staal en MDF (volgens de link is het MDF en geen massief hout). Is het qua ergonomie wel precies wat je zoekt - heb je het in levende lijve getest ergens? Ik heb ooit iets vergelijkbaars laten maken en dat viel erg tegen; vanwege de keyboard lade net te weinig ruimte voor mijn benen en de werkruimte waar o.a. toetsenbord en muis op lagen waren dan weer net te hoog voor echt goede ergonomie.
Ik vond 599 eigenlijk best redelijk. De keyboard lade is in hoogte te verstellen maar als het me niet bevalt gebruik ik die gewoon niet voor keys. Het gaat mij meer om de desk.

Edit: ik bedoel dat ik dan m'n toetsenbord en muis op de plank zou leggen en midi controller, pedalen en ander speelgoed op het bureau. Zo lijkt het mij wel ergonomisch voor editen en in the box werk.
 
De link in jouw bericht heeft het over $950 (en $=€ tegenwoordig)?

Midi controller als in "piano" keys? Dat wordt dan weer erg hoog, zou ik alleen voor sporadisch pingelen geschikt achten (ik heb het zelf ook zo; pingel keys voor mijn neus op bureau hoogte, maar naast me de full size keys op piano hoogte). Als je ruimte beperkt is dan is het sowieso compromissen sluiten, dat snap ik.
 
De link in jouw bericht heeft het over $950 (en $=€ tegenwoordig)?

Midi controller als in "piano" keys? Dat wordt dan weer erg hoog, zou ik alleen voor sporadisch pingelen geschikt achten (ik heb het zelf ook zo; pingel keys voor mijn neus op bureau hoogte, maar naast me de full size keys op piano hoogte). Als je ruimte beperkt is dan is het sowieso compromissen sluiten, dat snap ik.
Klopt ja maar bij thomann is het 599 :)

Heb redelijk wat ruimte. Het belangrijkste vind ik om m'n rack gear binnen handbereik te hebben ipv in een rack op de grond. Genoeg hardware synths naast met op stands om daar voornamelijk op te spelen dus denk dat ik op m'n bureau prima wegkom met een NI M32.
 
Ben je een beetje handig? Ik heb mijn desk zelf gebouwd:

 
Ben je een beetje handig? Ik heb mijn desk zelf gebouwd:

Nee zo handig ben ik helaas niet. Zou ook de tools niet hebben om zoiets te doen.

Ik had ze Zaor Misa bekeken die hier te koop staat maar die vind ik te lomp ofzo, en zit weer zo'n synth/keyboard tree onder. Maar ik zie net de Zaor Vision W en dat is misschien nog wel de beste optie tot nu toe. Werkblad is een beetje hoog maar wellicht kan dat ingekort worden.
 
Back
Top