Tips ivm routing nieuwe "studio"

Freakydile

I used to be a snaredrum
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
1.233
Locatie
Zolder B
Hoi SFers...

"Vraagje"...

Ik wil graag enkele synths aansluiten op mijn "DAW"... Wat is de bedoeling?

Ik werk eigenlijk al zo een 15 jaar dawless... En neem op op een Tascam 4 sporen.

Omdat ik een nieuwe studio, beter gezegd: eindelijk een studio, aan het bouwen ben voor de hardware die ik heb, wil ik ook een DAW integreren om op te nemen.

Ik ga Ableton gebruiken.

De situatie is als volgt.

Synths:

JX3P, JP4, JP6, Akai X7000, en enkele drum modules...

SoundcarD: Motu 828 MK3

Hardware recorder: 8 sporen Tascam Model 80.

Ik heb ook een Beringher mixer 8 kanaals...

Hoe zouden jullie "te werk" gaan?

Eerst naar de Motu 828 binnenleiden, de uitgangen naar de 8 kanaals mixer en dan naar de Tascam?

Ik wil nog een patchbay kopen, de Ableton gaat eerder licht dienen als digitale recorder, of klein beetje arrangement.

Als enige effect gebruik ik enkel een space echo RE-201. Zou ik daarom eerst de Motu in de chain zetten om de space echo ook digitaal als FX send te kunnen gebruiken en daarna de opnames te maken in Ableton?

Ben zeer ervaren op dat gebied.

Dus:

Synths, drumCPU's, mixer, Motu, Tascam, space echo...

In welke volgorde zouden jullie chainrn, waarom, en tips?

Thx,

Freakydile.
 
Wil je je synths eerst bewerken in Abelton en dan vervolgens naar je taperecorder sturen? Die space echo zou je dan als aux op je behringer mixer kunnen plaatsen.
Dus synths -> Motu -> mixer (met space echo aan aux) -> tascam --> ( eventueel weer terug naar ableton via motu)
 
Ik route alles via patchbays naar de mixer en heb de direct outs naar 3 audiointerfaces. Als ik de daw terug naar de mixer wil koppel ik de audio-interface outs aan naar de mixer. Wat gedoe maar werkt. Gebruik zeker gekleurde kabels dan. Liefst multi met 8 kleuren…
 
Voegt de mixer echt iets toe in je setup?