deathspell
Ouwe rot
- Lid sinds
- 29 juni 2012
- Berichten
- 1.577
Goed… ik heb een beetje een technische vraag. Ik ga binnenkort mijn oude vertrouwde analoge mengtafel vervangen door een RME Fireface UFX III en twee Ferrofish Pulse 16 MX’en. Het idee is om die drie apparaten via MADI met elkaar te laten communiceren enzovoort. Maar daar gaat de vraag niet over.
Wat ik me afvroeg is het volgende: in eerste instantie wilde ik al mijn externe apparaten aansluiten op de Ferrofish’en – dus bijvoorbeeld de eerste twee uitgangen van de FF Pulse 16 naar de twee ingangen van mijn API2500, en dan uitgangen van mijn API2500 naar de eerste twee ingangen van de Pulse 16, en zo voort met de rest van mijn hardware effecten. Dus bijvoorbeeld de I/O’s van mijn Thermionic Culture Vulture op kanaal 3 en 4 I/O van de Ferrofish. De in- en uitgangen van een Thermionic Phoenix op ingang 5 en 6 van de Pulse 16, een Lexicon PCM92 op in- en uitgang 7 en 8 van de Pulse 16 enzovoort.
Op deze manier kan ik, als ik alles eenmaal geconfigureerd en goed genoemd heb in RME TotalMix, gewoon elk apparaat apart selecteren als ‘send’ bijvoorbeeld, of als ‘insert’ in Live door de bijbehorende in-/uitgang van de Pulse 16 te kiezen bij External Device. Ook kan ik bijvoorbeeld het signaal dat uit de API2500 komt via TotalMix doorsturen naar de Vulture en vervolgens opnemen via kanaal X en Y. Dat leek mij extreem handig en je hebt geen patchbays meer nodig.
Maar… dat wil – als ik me niet vergis – zeggen dat het audiosignaal heel vaak via A/D- en D/A converters gaat. Nu de vraag: hoe slecht is dat voor de geluidskwaliteit?
Is de bovengenoemde werkwijze verstandig, of is het toch slimmer om alles aan te sluiten op patchbays en het doorsturen van signalen zo veel mogelijk in het analoge domein te houden en pas op het laatst via de A/D-converters door te sturen naar mijn DAW?
Heel verhaal zo… dus dank voor het lezen. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, en dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Cheers!
Wat ik me afvroeg is het volgende: in eerste instantie wilde ik al mijn externe apparaten aansluiten op de Ferrofish’en – dus bijvoorbeeld de eerste twee uitgangen van de FF Pulse 16 naar de twee ingangen van mijn API2500, en dan uitgangen van mijn API2500 naar de eerste twee ingangen van de Pulse 16, en zo voort met de rest van mijn hardware effecten. Dus bijvoorbeeld de I/O’s van mijn Thermionic Culture Vulture op kanaal 3 en 4 I/O van de Ferrofish. De in- en uitgangen van een Thermionic Phoenix op ingang 5 en 6 van de Pulse 16, een Lexicon PCM92 op in- en uitgang 7 en 8 van de Pulse 16 enzovoort.
Op deze manier kan ik, als ik alles eenmaal geconfigureerd en goed genoemd heb in RME TotalMix, gewoon elk apparaat apart selecteren als ‘send’ bijvoorbeeld, of als ‘insert’ in Live door de bijbehorende in-/uitgang van de Pulse 16 te kiezen bij External Device. Ook kan ik bijvoorbeeld het signaal dat uit de API2500 komt via TotalMix doorsturen naar de Vulture en vervolgens opnemen via kanaal X en Y. Dat leek mij extreem handig en je hebt geen patchbays meer nodig.
Maar… dat wil – als ik me niet vergis – zeggen dat het audiosignaal heel vaak via A/D- en D/A converters gaat. Nu de vraag: hoe slecht is dat voor de geluidskwaliteit?
Is de bovengenoemde werkwijze verstandig, of is het toch slimmer om alles aan te sluiten op patchbays en het doorsturen van signalen zo veel mogelijk in het analoge domein te houden en pas op het laatst via de A/D-converters door te sturen naar mijn DAW?
Heel verhaal zo… dus dank voor het lezen. Ik hoop dat ik het een beetje goed heb uitgelegd, en dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Cheers!