Vraag over nieuwe input/output configuratie

Julest

Stamgast
Lid sinds
4 oktober 2005
Berichten
155
Locatie
Utrecht
Beste mede forum leden,

Ik heb een vraag over een upgrade van mijn totale analoge in- en uitgangen voor het opnemen en mixen van mijn analoge apparatuur. Ik heb een pc met Windows 10 met een RME Fireface 800-interface en ik zou graag 32 ingangen en 32 uitgangen hebben. Ik gebruik Ableton als mijn DAW en wil graag een template maken waarin ik alle inputs tegelijkertijd kan opnemen. Ook zou ik graag gebruik willen maken van de externe fx-plug-in van ableton om audio naar mijn compressors, eq en fx en terug naar de computer te routen. Ik heb wat onderzoek gedaan en ik kwam op deze configuratie:

- RME MADIface USB (voor stabiele drivers en totalmix)
- Ferrofish Pulse 16 MX (om de converters aan te sluiten)
- Ferrofish Pulse 16 (verbonden met adat aan de FFP16 MX)
- RME ARC USB (om totalmix aan te sturen)
(- RME Fireface 800 als converters aangesloten met adat op de Ferrofish Pulse 16 MX)

Is dit een solide configuratie en zal het werken zoals ik het bedoel? En is het ook mogelijk om mijn RME Fireface 800 (als converter) met adat op de Ferrofish aan te sluiten en gebruik te maken van de mic press (+48v) die op de unit zit? Ik ben een beetje nieuw voor de Madi, Dante, adat-verbindingen, dus ik wil het zeker weten voordat ik een installatie maak die niet werkt. Bedankt voor de hulp!

Groetjes Julian
 
Ik heb ondertussen deze setup geïnstalleerd en het werkt als een zonnetje, behalve de rme ff800 die krijg ik over adat niet aan de praat maar dat is geen probleem.
 
Back
Top