32 audio channels in ableton krijgen

GlennVS

Nieuwkomer
Lid sinds
2 augustus 2010
Berichten
19
Is het mogelijk om 32 audio inputs in ableton te krijgen?

Welke interface kan dit? Of moet ik verschillende interfaces koppelen via ADAT?

Momenteel gebruik ik een RME fireface 800 om de 8 group outs van een soundcraft series 500 binnen te trekken, maar ik zou liever de direct outs (post fader/eq) van de 32 kanalen willen gebruiken.

Welke opties heb ik?

Mvg,

Glenn
 
met je fireface 800 kan je al een heel eind komen.
Hij heeft twee ADAT ingangen, dus je kan daar 2 converters van 8 kanalen op aansluiten
En die heb je van heel goedkoop (behringer ada8000/8200) tot heel duur.
(Oude alesis ADAT taperecorders kan je hier ook nog voor gebruiken. Zo ook geluidskaarten die je als converter kan gebruiken, doordat je de interface niet perse hoeft te gebruiken)

Dan zit je al op 24 kanalen. (+ 2 als je de spdif van je rme ook een converter voor gebruikt.)

En voor nog meer kanalen idd meerdere geluidskaarten gebruiken. Dat wil wel s mis gaan, maar RME is het merk waarvan je dat dan weer het minste verwacht... Heeft altijd de meest stabiele drivers gehad. Dus als je meerdere geluidskaarten gebruikt, hou het bij RME
 
Welke RME coverters zouden dan aan te raden zijn? Ik zou niet weten welke ik moet kiezen.
Of zou ik gewoon voor 3 extra 2de hands FF800's gaan.

Als ik voor de laatste 8 inputs nog een interface gebruik, kan ableton die dan wel zien? Aangezien die maar met 1 interface kan werken. Of worden deze interfaces gelinkt dmv die RME software (totalmix)?
 
Antelope Orion 32 heeft 32 i/o tegelijkertijd en je kunt er 2 aan elkaar koppelen zodat je 64 i/o hebt.

Alleen bij MAC, niet (standaard) in windows. Of is dit sinds kort gewijzigd?

Aan een orion32hd kan je natuurlijk wel een extra orion32(+/HD) hangen via madi i/o

---

Tot 3 RME producten werken prima op windows zoals hier eerder vermeld, mits gebruik wordt gemaakt van dezelfde interface. Alles firewire of alles usb. Firewire icm USB werkt niet met totalmix onder windows.

Zelf had ik de UFX en FF800 via firewire met 4* adat i./o uitbreiding, Dit werkte prima met totalmix.
 
Ik heb vandaag gepoogd om via een zgn aggregate device mijn RME Fireface UFX 2 samen te voegen met de onboard geluidskaart van mijn mixer (Soundcraft Signature MTK 12). Niks dan gedoe dus morgen ook maar een adat kaart als uitbreiding van mijn RME bestellen. Is de Ferrofish A16 zoals elektro hierboven aangeeft nog steeds het beste alternatief (hoogwaardige kwaliteit en veel (16) in en outputs) of zijn er inmiddels betere opties beschikbaar?
 
De ferrofish gaat niet in de buurt komen van je RME hoor. Of dat een issue is of niet is een andere vraag (ik zou zeggen van niet aangezien de frequency response wel vlak is).
Als je veel inputs op goede kwaliteit wilt kom je via ADAT toch echt wel in een andere prijsklasse en dan ben je veel voordeliger uit door de Motu of Antelope route te gaan. Maar nogmaals, die AD conversie is voor veel doeleinden veel minder kritisch dan men vaak doet overkomen.

Aggregate devices zou prima moeten werken, heb ik vaak mee gewerkt en dat werkte prima met lage latencies. Of 1 van je apparaten moet een crappy driver hebben.

Zie ook:
Quote uit sound on sound
The AES17 dynamic-range measurement (with the recommended CCIR-2K weighting filter) was 105.4dB, while the A-weighted signal-to noise measurement was 109dB. These figures represent a real-world converter performance equating to about 18 bits, and, while entirely adequate for most purposes, it does fall slightly behind the standards achieved by other multi-channel converters I've tested, which typically manage AES17 figures of 107-109dB. To put that in context, the best two-channel converters are achieving exceptional AES17 measurements of 118-120dB (at the time of writing).

bron: https://www.soundonsound.com/reviews/ferrofish-a16-ultra-mkii

Zoek je toch RME achtige kwaliteit kom je al snel uit op iets als een Audient ASP800 of ASP880 (700 tot 1000euro) of iets dergelijks.
 
Laatst gewijzigd:
RME heeft nu ook een 32 io oplossing(wel prijzig), Motu dus met die router toestand, je kan twee UAD Apollo 16's chainen of investeren in een stukje legacy met de Midas Venice F32(firewire, maar goed...)

Aggregate device is leuk maar bovenstaande opties heb je allemaal binnen 1 driver. En dat heb je met een aggregate toestand dus niet. 32 io is leuk maar je wilt het wel allemaal naar allemaal kunnen routen lijkt me...
 
Ik zou altijd bij hetzelfde merk blijven. Door elkaar gebruiken is vaak gezeik. Tenzij je voor meer kanalen via adat werkt en alles nog steeds op 1 driver draait. En heeft RME niet 8*8 adat uitbreidingen voor een FW800 voor een beetje normale prijs? Goedkoper dan meerder fw800's?

Ik zou zelf nooit een FW800 en ada8000 aan elkaar hangen. Ik geloof gewoon niet dat het dezelfde sound geeft maar dat is misschien vooroordeel.
 
Ferrofish (Creamware) heeft nu toch ook een opvolger voor die A16: de Ferrofish Pulse 16

Geen idee of de issues die SoS te melden had hierin opgelost zijn. Ken niet zo veel van converters e.d. maar lijkt me qua prijs ergens tussen budget spullen (Behringer ADA8x00) en high end Apogee/Audient/RME te vallen...
 
Tot 3 RME producten werken prima op windows zoals hier eerder vermeld, mits gebruik wordt gemaakt van dezelfde interface. Alles firewire of alles usb. Firewire icm USB werkt niet met totalmix onder windows.

Zelf had ik de UFX en FF800 via firewire met 4* adat i./o uitbreiding, Dit werkte prima met totalmix.

hoe dan, ik dacht dat op de site van RME stond dat dit enkel kon met dezelfde apparaten - in dezelfde totalmix(er)?

ik heb wel een RME9653 en een FF800 maar deze hebben 2 verschillende totalmixers en zijn niet direct te benaderen (onder 1 device) via m'n DAW soft

kan jij een UFX doorsturen naar een FF800 en dan doorsturen via FW800 naar je compu?
 
154,

Dat is grappig dat je daarmee komt maar ik heb dus het kleinere broertje hiervan, de MTK 12 en dat is dus gedoe met aggregate device, werkt niet lekker samen met de RME!

Ik zit nu serieus naar dit ding van RME te kijken, nog even wat research maar ziet er kansrijk uit vooralsnog..
Wil denk ik nu wel binnen de RME realm blijven.

http://www.rme-audio.de/en/products/adi_8_ds_mk3.php
 
En dan gewoon de stereomix in de computer opnemen? :eureka:

Wat zijn de alternatieven, eerst op tape zetten en dan je pc in, of al je fans uitnodigen in de studio. (Al mijn fans in mijn studio zou overigens geen probleem moeten zijn).

Of bedoel je dat de summing van de tafel overgeslagen wordt? Hij gaat in ieder geval nog door de groeps bussen.
 
De Soundcraft was niet echt een suggestie, meer een reactie op wat Soundcraft maximaal kan qua adda io. Ik zou er niet aan beginnen(en eigenlijk sowieso niet aan aggregated devices).

Die RME Adat interfaces zie je regelmatig tweedehands te koop, voor niet al te veel. Zo hou je het inderdaad binnen de totalmix sessie en betaalbaar.

Mooiste optie is nu die AVB router techniek van Motu, of idd een Antelope of gechainde UAD Apollo 16. Anders gewoon legacy via adat.
 
Back
Top