Welke breadboard kopen?

Verder mis ik de nul-voedingslijn op mijn breadboard, er zijn alleen plus- en minlijnen. Hoe wordt dat opgelost?

Als het goed is moet die je hebt ook zo werken (even als voorbeeld):

21668_monomixer1_1.jpg


En:

BreadBoard_fig_01.png
 
Het is dus een kwestie van de aanduidingen bij de voedingslijnen deels te negeren zodat je een of meer lijnen voor de nul beschikbaar krijgt.

De gelijmde voetjes lijken te houden, voor hoelang zal de tijd leren.
 
Deze twee capaciteiten doen zo niks, die moeten 90graden gedraaid worden.

Hehe, was mij niet eens opgevallen. :D Maar het ging me vooral om wat verticaal en horizontaal is doorverbonden. Dan moet het lukken als je de boel wel goed op het board zet. :)
 
Asumption is the mother of all fuckups šŸ¤£

Ja, dat is dan ook wel weer zo. :D Maar in dit geval heb ik er wel vertrouwen in. Wat gangbare componenten erbij om lustig mee te experimenteren en gaan met die banaan. :)
 
Dit dus: DIY Handklap

Gisteren uren verprutst met het oplossen van rare resultaten als gevolg van slechte contacten. Ik vrees dat de huidige breadboards niets voor mij zijn. Ik werk veel liever op plankjes met spijkertjes (de degelijke voorlopers van de huidige breadboards). Is iets meer werk, maar dan zit het ook gelijk goed en zijn eventuele fouten echt kapotte componenten of fouten in het ontwerp. Heb de breadboard vanochtend direct maar gesloopt. De breadboard snoertjes gaan (zonder stekkertjes!) bij mijn voorraad draadjes. Klaar ermee!
 
Met een goed breadboard wil het wel lukken. Die ik nu heb van Reichelt zijn prima. Ik denk dat je gewoon pech hebt met wat je nu hebt gekocht, er zijn een heleboel mensen die met weinig problemen het gebruiken. Een enkele keer losfloepende kabeltjes zal iedereen wel 'ns overkomen, maar het kan voor het overgrote deel gewoon goed werken.

Het lijkt me wat lastig om IC's te gebruiken op een plankje met spijkertjes.
 
Voor de IC's ga ik IC-voetjes gebruiken. Ik ga het eerst nu op een planktje met spijkertjes proberen. Voordeel is ook dat een schakeling op een plankje met spijkertjes probleemloos de jaren kan trotseren, dus wanneer het werkt is het wat mij betreft ook gelijk klaar. Dat het er wat primitief uit ziet neem ik op de koop toe.
 
Back
Top