Prophet 5 unison reparatievraag (voor Prophet 5 kenners/bezitters)

Bob1991

Ouwe rot
Lid sinds
13 november 2004
Berichten
669
Locatie
Haarlem
Ik ben bezig met een revisie van een SCI Prophet 5 (Rev3) en er is één deel waar ik niet helemaal uitkom, al hoort het misschien hoort wel gewoon zo en ben ik naar niets aan het zoeken.

De Prophet werkt goed, alles lijkt te werken op één ding na: als ik de Unison-modus aanzet blijft Oscillator A op een specifieke frequentie klinken, onafhankelijk van welke toets ik indruk. Vergelijkbaar als met dat je bij Oscillator B de keyboard track uit kan zetten, waardoor deze dan altijd op een vaste toonhoogte speelt. De toonhoogte van Oscillator A valt in Unison alleen te variëren met een LFO, of gewoon via de frequentie-potmeter van Osc A. Maar niet via het klavier, en het lijkt me dat dat wel zou moeten.

Het lukt me maar niet om te debuggen waar dit aan kan liggen, de key CV demux en sample/hold circuits moeten in orde zijn omdat in de poly-mode beide oscillators bij iedere voice gewoon prima klinken. Het lijkt me meer een softwarematig issue richting de key assigner, er zit ook nog eens een flinke Kenton midi-upgrade ingebouwd, wie weet dat dat ook nog eens van invloed kan zijn.

Hebben Prophet 5 technische kenners een idee in welke richting te zoeken voor dit euvel? En kan iemand bevestigen dat Oscillator A inderdaad gewoon hoort mee te lopen met het klavier in Unison?

Thanks!
 
Bij Unisono wordt de KB CV voor OSC A via een 4016 schakelaar naar de CV mix gebracht.
De schakellijn hiervoor heet "-tune" en komt van IC338 pin 5 ( een 14174 ). Controleer of bij uniosono daar een hoog signaal op staat (+15V).
 
Back
Top