Welke breadboard kopen?

Is een 19" frame voor Eurorack het meest gebruikelijk?
In Eurorack-land is er geen grootste gemene deler voor behuizing. Maar 19" komt zeker veel voor. De TipTop happy ending kit bijvoorbeeld is altijd heel populair geweest.
 
Heb een persoonlijk berichtje gestuurd met de vraag welk rack het precies is.

Ben te laat, is al verkocht. Maar inmiddels lijkt mij zo'n Behringer rack met voeding inderdaad voor mij de ideale manier om in het modulaire gebeuren in te stappen.
 
Is het ook mogelijk een breadboard direct in een Eurorack te zetten? In dat geval zou ik wellicht beter gelijk met een leeg Eurorack met voeding kunnen beginnen. Dan is dat vast voor elkaar...
Ik ken iemand die dat aan het ontwikkelen is; r/synthdiy - I fleshed out my eurorack protoboard idea!
Transient Modules heeft ook een breadboard PSU (momenteel uitverkocht); Transient Modules – Breadboard Supply – Full DIY kit – Thonk – DIY Synthesizer Kits & Components
 
Klopt - maar het gaat mij er eigenlijk om of zo'n kunstgreep dan vaak (voor veel modules) nodig gaat worden.
 
Wat ik van andere discussies hier en elders begrijp is dat gebruik van 5V maar weinig voorkomt bij Eurorack. Zal waarschijnlijk niet voor veel dingen nodig zijn, als je het al tegenkomt. Maar als je één keer 5V maakt uit de +12V, daar kun je dan vast wel meerdere modules voorzien voordat je tegen grenzen aanloopt.
 
Ik gebruik heel vaak een 7805 of 78L05 (de low power versie om een paar ma 5volt te maken) in mijn modules, maar ik gebruik dan ook vaak een Arduino of BluePill in mijn modules.
 
Meestal heb je 5v nodig voor digitale electronica op je modules.
En dit was meestal zo bij digitale modules van ouder dan pak 'm beet 6 jaar terug. Ik heb al de nodige modules in mijn bezit gehad (ook veel digitale) en heb 5V in 8 jaar tijd nog nooit nodig gehad.
 
Zelfde hier. Ik heb wat moeite gedaan op mijn 5V in mijn eurorack te krijgen. Geen enkele van de tientallen modules hier heeft dit nodig. Breadboard nodig, waarom niet direct van de "Chinees"? daar haalt "Bol"ze ook vandaan. Scheelt wat euri.
 
En dit was meestal zo bij digitale modules van ouder dan pak 'm beet 6 jaar terug. Ik heb al de nodige modules in mijn bezit gehad (ook veel digitale) en heb 5V in 8 jaar tijd nog nooit nodig gehad.
Dat klopt. Veel digitale modules hebben hebben die 5v conversie zelf aan boord.
Veel moderne digitale modules hebben toch 3,3v nodig dus als je toch moet omzetten waarom niet meteen van de 12v rails.
 
Dank voor alle reacties: over die 5V hoef me dus niet druk te maken.

Nog een vraag over de case om met modular te beginnen, is een case van 2x 84 hp met Doepfer voeding daarvoor een goede optie?
 
OK - nog een vraag: wat is de verstandigste optie voor verzending als ik die case tweedehands koop?
 
OK - nog een vraag: wat is de verstandigste optie voor verzending als ik die case tweedehands koop?
Ophalen is altijd de beste optie. En anders iig verzekerd laten verzenden en vragen of het goed verpakt kan worden. Veel meer kun je niet doen. Maar an sich kan er met zo’n case waarschijnlijk niet heel veel mis gaan.
 
Dat wijst zichzelf wel uit, zo te zien. Een board voor jacks, pots e.d., en gaatjesprint zodat je gemakkelijk een schakeling die je op een breadboard hebt staan kunt overzetten. Met ruimte voor een toevoeging van een regelaar voor 5V/3.3V en nog wat andere dingen, hier is over nagedacht. Heel leuk, prijs valt me dan eigenlijk ook niet tegen
 
Maar dat is dus wel voor de definitieve schakeling die dan wordt gesoldeerd, en niet voor eerdere probeersels...?
 
Back
Top