Welke breadboard kopen?

Dit is een prototype module wat je kan zien als een tussenstap tussen solderless breadboard versie die getest is en werkt, en de uiteindelijke (verkoopbare) versie gemaakt met pcb etc.
Zelf kom ik bijna nooit verder als dergelijke prototype versies.
 
Laatst gewijzigd:
prototype suggereert verdere ontwikkeling, die Delptronics lijn is meer om gewoon je eigen schakelingen te maken
 
Beide kan natuurlijk, voor hobbywerk is het prima als definitieve versie, voor de ontwikkeling van een commercieel product kan dit handig zijn om een schakeling te proberen in een systeem.
 
De koop via onze eigen Synthforum Marktplaats is geslaagd (met dank aan @RSB ):

case.jpg


Hiermee heb ik het begin van mijn hardware modular in huis, nu eens bekijken wat ik aan modules ga aanschaffen en/of zelf ga bouwen. Het moet een soort van analoge computer worden...
 
Lekker laat maar mijn ervaring is dat er wel degelijk verschil zit tussen breadboards. Heb een stuk of 5 cheapo's die eigenlijk allemaal kuren hebben; afwijkende connectors (tolerantie te groot/klein), connectors die snel slap worden en connectors die snel/makkelijk sluiting maken tussen banen. Heb op een gegeven moment 2 busboards gekocht plus wat bijbehorende jumper kabeltjes en daar heb ik tot op heden geen problemen mee gehad die ik niet zelf bleek te hebben veroorzaakt.
Eerlijk is eerlijk; het is lastig te zeggen of het puur de breadboards waren of combinatie van random jumperwire sets en breadboards. Als je van plan bent veel te gaan breadboarden dan kan ik deze video van harte aanbevelen;


Ik pas meestal ook zijn manier van bedraden toe en dat werkt veel fijner dan standaard jumpers imho.
 
Wat voor voeding gebruik je voor het breadboard? Gezien het experimentele karakter van hetgeen er op het breadboard gebeurt lijkt mij het aftakken van de modular voeding wat riskant...
 
Het probleem is dat ze steeds de verkeerde uitgangsspanningen hebben (moet zijn +12V en -12V) en/of vanuit USB gevoed moeten worden (maar ik wil juist een aansluiting op het lichtnet). Ik zoek dus een voeding die 230V wisselspanning (= netspanning) omzet naar +12V en -12V gelijkspanning voor aansluiting op een breadboard.
 
Ik heb nog wel een boardje plus wallwart dat bij een bouwpakket van dreadbox zat dat 12 en -12v doet, volgens mij zelfs ook 5v. Zit ook meteen een hele simpele midi cv converter in. Het is een goedkoop knutselding maar goed genoeg om mee te testen denk ik. Ligt hier stof te vangen dus stuur een pb als je die wil hebben.
 
Het breadboard is aangekomen. Zo een:
voetjes.png


Maar hoe bevestig ik de voetjes? Ze zijn niet (of niet meer?) zelf plakkend...
 

Is dit wat?
 
Ik zie het al: het plaklaagje is van de voetjes losgekomen en aan het velletje blijven plakken.
 

Is dit wat?

Ik weet niet of dat wel voor Eurorack geschikt is...
 
Heb een voetje met bandenplak gelijmd, zien of dat lukt...

Verder mis ik de nul-voedingslijn op mijn breadboard, er zijn alleen plus- en minlijnen. Hoe wordt dat opgelost?
 
Back
Top