Arturia Minifreak

minifreak_10.jpg


Van de website:

"MiniFreak is a polyphonic hybrid keyboard that unites dual digital sound engines with analog filters, playful modulation, instinctive sequencing, and rich stereo effects for sounds that are immediately curious, beautiful, and chaotic in equal measure."

600 euro. Wooooot!

bron:

Livestream met presentatie start hier:

 
Last edited by a moderator:
ja leuk synthje voor 50 ballen
 
Ik heb vorige week de hardware versie opgepikt, ook zeer aangenaam verrast door zowel de build kwaliteit als de sound, en de encoders voelen ook superfijn.
Absoluut geen plastic prul, veel waar voor je geld dus, en helemaal omdat je de VST er dan ook nog eens gratis bij krijgt, en dat is altijd fijn om te leren hoe een patch in elkaar zit.
Ik heb hier nu al veel meer een klik mee dan bv de Minilogue XD.
 
Toffe review @ruuud !

Als een van de fabrieksgeluiden makers voor deze MiniFreak kan ik zeggen dat het klikken op de preset encoder een verademing is. Omdat je zo niet per ongeluk je - net gebouwde - patch kwijt bent als je naar de volgende skipt. Voor de eindgebruiker is dat het wellicht niet, tenzij die ook sounds maken kan ik me zo voorstellen.

Je aangedragen optie zou inderdaad een mooie toevoeging zijn voor een volgende firmware zodat je de keuze hebt, net zoals in de MicroFreak!
 
Toffe review @ruuud !

Als een van de fabrieksgeluiden makers voor deze MiniFreak kan ik zeggen dat het klikken op de preset encoder een verademing is. Omdat je zo niet per ongeluk je - net gebouwde - patch kwijt bent als je naar de volgende skipt. Voor de eindgebruiker is dat het wellicht niet, tenzij die ook sounds maken kan ik me zo voorstellen.

Je aangedragen optie zou inderdaad een mooie toevoeging zijn voor een volgende firmware zodat je de keuze hebt, net zoals in de MicroFreak!

dank u ;-) ik snap wat je bedoelt, maar das simpel op te lossen door bijvoorbeeld een editbuffer te gebruiken zoals waldorf al sinds jaar en dag doet. ik kan een sound editen, dan skippen naar een volgende sound om bv te vergelijken, en als ik dan terugkom, is de sound die ik heb gemaakt (maar nog niet heb opgeslagen) nog steeds beschikbaar en heeft het presetnummer een E ervoor. ik heb heel wat synths, maar geen enkele heeft dit zeg maar 2 punts systeem. het is altijd meteen doordraaien ;-)
 
Heb je ook al eens gekeken of je wat met snapshots kunt @ruuud ?

Uit de manual:
11.2.10. Sound Edit > Preset • View Snapshots: shows a list of Snapshots of previous edits, which can be reloaded to recover from mistakes you couldn't fix otherwise. • Details: displays Type, the Sound Designer's name (yours, if you created it on your MiniFreak), and the Revision number for the Preset.

Zelf nog nooit gebruikt btw. Edit Buffer zou wel heel mooi zijn als aanpassing, maar tot op heden heeft geen enkele Arturia HW synthesizer dat?!?
 
Heb je ook al eens gekeken of je wat met snapshots kunt @ruuud ?

Uit de manual:
11.2.10. Sound Edit > Preset • View Snapshots: shows a list of Snapshots of previous edits, which can be reloaded to recover from mistakes you couldn't fix otherwise. • Details: displays Type, the Sound Designer's name (yours, if you created it on your MiniFreak), and the Revision number for the Preset.

Zelf nog nooit gebruikt btw. Edit Buffer zou wel heel mooi zijn als aanpassing, maar tot op heden heeft geen enkele Arturia HW synthesizer dat?!?
supercoole functie (die ik helemaal niet heb genoemd in de video, duh) maar het probleem blijft hetzelfde: je moet altijd een knop indrukken voor je een geluid kan laden. en das vervelend als je even snel door een lijst wil scrollen van 500 presets om wat te vinden. ik ga er vanuit dat het ergens wel wordt aangepast, net zoals die randomizer en vocoder er wel zullen komen. Arturia is daar best goed in de laatste tijd, itt vroeger toen de customer support nog weleens wat te wensen overliet ;-)
 
In de update van nov. staat toch echt "no more clicks when changing presets". Werkt dit nog steeds niet of bedoelen ze een andere functie ?
 
Gaan ze voor de Microfreak ook een vst-plug-in uitbrengen zou wel tof zijn net als de Minifreak.🤞
 
Ik vroeg me af als je deze synthsizer koopt dat je dan vst/plug-in er bij kan downloaden zonder extra bij moeten te betalen en los kan gebruiken zonder minifreak als je wel betaald ?
MiniFreak V
 
Dit ding blijft me toch een beetje trekken.. leuke osc's, analoge filters.. bij Bax is ie tijdens BF2023 nog steeds de oude prijs.. :) ik zou bijna... :engel: :verkoght:

Of iemand een betere deal (BF deal) tegengekomen?

1700775680097.png
 
Deze lijkt iets goedkoper.. verzenden vanuit Kopenhagen.. hmm..


Winkelwagen
Winkelwagen subtotaal€ 488,00
Verzending- GLS (Levertijd: 4 tot 10 Werkdagen) - PrivateDelivery€ 13,90
BTW€ 87,10
Totale Bestelling€ 501,90
1 Product in winkelwagen
  1. Arturia MiniFreak Synthesizer

    Arturia MiniFreak Synthesizer
    Aantal 1
    € 488,0
 
Back
Top