Arturia V Collection 9 komt...

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
en er is al een 'lek';

Arturia V-Collection 9, Download​

V Collection 9 is a premium suite of reference-grade software instruments for producers, music makers, and sound designers. From classic keyboard emulations to state-of-the-art synth engines, physically-modelled pianos to evocative hybrid strings, this curated 32-instrument selection delivers instant access to professional sounds and deep creative functionality alike.
What’s new in V Collection 9?
  • Korg MS-20 V
  • SQ80 V
  • Augmented STRINGS
  • Augmented VOICES
  • CS-80 V
  • Prophet-5 V
  • Prophet-VS V
  • Piano V
Features
  • V Collection 9 now includes 32 instruments: more than just synths and keyboards, the suite now features 2 Augmented Series titles
  • 4 new instruments: Korg MS-20 V, SQ80 V, Augmented STRINGS, and Augmented VOICES
  • Prophet-5 V & Prophet-VS V: now 2 individual instruments that were previously a combined hybrid instrument, totally rebuilt from scratch with next-gen modelling
  • CS-80 V rebuild: a brand new sound engine with totally rebuilt DSP modelling, advanced modulation, voice dispersion, and a modernised advanced panel.
  • Piano V rebuild: a brand new physical modelling instrument, now featuring 12 piano models, from Japanese Grand to Piano Bar Upright, and advanced sound design controls.
  • Thousands of new expertly-crafted presets: presets for every instrument, 14 new sound banks, and a huge range of styles -exclusively available for V Collection 9 owners.
  • Performance and workflow updates: improved loading times, refreshed GUIs, expanded user playlist functionality, and more.
 
ik heb V8 sinds kort en ben er erg tevreden mee.
Upgrade prijs gaat mij denk ik niet overhalen.
De MS20 vst heb ik van Korg. De SQ80V miste ik wel maar goed.
Moet echt zeggen dat de V collectie onwijs indrukwekkend is.
Ik gebruik best wat hardware. Maar nog leuker om te layeren.
 
Nice, ben benieuwd naar de upgrade prijs, ik heb V8 en SQ80V en Augmented strings (was gratis) al. Korg MS-20 V is zeker welkom en een upgrade van de CS-80 ook.
De prijs zal rond de 150/200 euro zijn
 
ja, de upgrade prijs, sinds 8, is die omhoog gegaan, in het begin, uiteindelik zal ie 99 euro worden, vanaf elke versie van V Collection die je bezit...

maar als het gaat zoals bij 8, hangt het van de versie af, die je hebt, of waarvan je de upgrade doet (bij meerdere versies kun je kiezen, tip.... kan je een oudere versie verkopen die niet verbonden is met de upgrade... wel verlies je dan soms een instrument, een oude versie van de Jup8 b.v. of nu Prophet 5 en de CS80, tot een bepaald moment waren V versies, nieuwe versies gratis, maar dit zijn geheel nieuwe uitvoeringen van de instrumenten, zoals de Jup8, dus ook niet compatible met oude...)...

goed, terug, hangt van de versie af welke upgrade prijs, uit mijn hoofd.... ik had 6 en 7, vanaf 6 dacht ik 249 euro, vanaf 7 149 euro, maar ik had de OB-Xa (de SQ80 V, van nu...) al...

dus waarschijnlik wanneer arturia deze strategie aanhoudt, 200 euro wanneer je geen SQ 80 V hebt.

wachten wordt beloond tegenwoordig.... er was zelfs een aanbieding van pigments voor 149 euro? voor collectie 8?? crossgrade?
en, wederom, wanneer dezelfde strategie wordt gekozen, kan je waarschijnlik b.v. vanuit de V Collection 8, b.v., crossgrade naar 1 instrument, de nieuwe CS-80, of Prophet (al wordt die opgesplitst, dus, hoe dat gaat?), was de laatste keer hetzelfde, zo heb ik dus lang 7 gehad + OB-Xa & Jup8 V4....

dat was maar 15 euri of zo... de Jup8 V4 vanaf V3, vanuit de v collection....

(ik heb ook V Collection 4 (naast 6 en 8..), vandaar uit kan ik ook per instrument upgraden naar de laatste versie, voor 20 euri de stuk....)

een heel verhaal, i know i know!

maar; hangt af natuurlik hoe graag je 9 wilt hebben, en budget, maar er zijn ook andere wegen, en zeker na 1 of 1 1/2 jaar, ik weet het niet eens, valt het allemaal terug naar 99 euro.

kan je ook de crossgrades verkopen... overigens... want die zijn niet verbonden aan een andere licentie, zijn een aparte licentie...

m.a.w. nee deze afkorting klopt niet, met crossgrades, en wachten ben je veel en veel goedkoper uit......

dit lijkt een truc... maar arturia houdt het niet tegen, integendeel ze maken het mogelik.. doe het gewoon via support b.v. en het werkt. dus volledig binnen hun voorwaarden.

zo ben ik naar 8 gegaan, met gesloten beurs..... (zo zeg je dat niet, maar klinkt wel leuk)

en uiteindelik, wanneer je het optelt, besteed je nog aardige bedragen, zelfs met het verkopen van oudere versies. arturia heeft zijn buit binnen, wat je verkoopt trekt mensen hun ekosysteem binnen, met de mooie crossgrades, et voila!

ik vond overigens de CS-80 V3 nooit slecht klinken, kan m niet vergelijken met het origineel, en zeker wanneer je m met poly aftertouch speelt..

goed 10 mei is dé dag, en zal de site, voor éen dag platliggen, we zitten dichtbij de grootste hub van de wereld, dus wat minder last...
 
Vroegah was het inderdaad altijd op een gegeven moment 99 euro om over te stappen vanaf elk versie. Daar wachtte ik ook altijd op als de upgrade interessant was. Vanaf versie 8 is dat volgens mij niet meer. Als je twee versies terug hebt ga je direct meer betalen. Op die wijze proberen ze je te forceren om maar elk update direct te kopen ipv twee versie te wachten.
 
Vroegah was het inderdaad altijd op een gegeven moment 99 euro om over te stappen vanaf elk versie. Daar wachtte ik ook altijd op als de upgrade interessant was. Vanaf versie 8 is dat volgens mij niet meer. Als je twee versies terug hebt ga je direct meer betalen. Op die wijze proberen ze je te forceren om maar elk update direct te kopen ipv twee versie te wachten.

uiteindelik was de prijs vanaf 6 en 7, gelijk; 99 euri... maar niet in het begin, wanneer 8 uitkwam, pas later, een jaar?
 
De MS20 vst heb ik van Korg. De SQ80V miste ik wel maar goed.
Ik moet zeggen dat ik de MS-20 van Cherry Audio (PS-20) beter vind, die van Korg vind ik wat vlak. Ik denk dat ik sowieso wel ga upgraden hoewel er niet veel extra voor mij bij zit. Die SQ80 is trouwens wel tof. Maar de andere die ze nu ook in een nieuw jasje stoppen gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
 
Laat ze nu eerst ff alles MPE maken. Ben benieuwd naar Augmented voices.
 
Echt jammer, juist omdat in Pigments 3 zo goed is gedaan. Zelfs Cherry Audio doet het bij de ene synth wel en de andere niet. Juist in zo'n collectie als V lijkt het me dat je 1 lijn aanhoud, en dat je een intern template ervoor gebruikt.
 
Ik moet zeggen dat ik de MS-20 van Cherry Audio (PS-20) beter vind, die van Korg vind ik wat vlak. Ik denk dat ik sowieso wel ga upgraden hoewel er niet veel extra voor mij bij zit. Die SQ80 is trouwens wel tof. Maar de andere die ze nu ook in een nieuw jasje stoppen gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
Ja kan best. ik vind eerlijk de meeste plugins wat vlak klinken maar natuurlijk kun je er wel vette sounds mee maken.
De vcollectie is voor mij voor het eerst in lange tijd dat ik weer vooruitgang in de sounds van de plugins ervaar. goede distortion, en pitch instabiliteit.

ik gebruik tot nu veel de Synthi, Easel, Piano, rhodes, mini, prophet en Oberheim 2 voice.

Maar goed ik shop niet zoveel op plugins. heb wel zat zo.
 
Benieuwd of er ook een 'overeenkomstige' update van Analog Lab V komt.

En dan met name hoe er op een of andere manier rechtstreeks een stel preset sounds/configuraties te selecteren zijn.
Zoals ik het begrijp is dit (met de 'bijbehorende' Keylab, Minilab controllers) nog steeds en alleen via 'De Volgende' of 'De Vorige'.

Zou handig zijn dat je een stuk of zeg 8 fav. sounds rechtstreeks onder een knop kunt hebben zitten.
Laat die bijv in een update van Analog Lab V aan te roepen zijn via een Program Change, easy.
(Laat weten graag as iemand een workaround weet :halleluja )
 
Laat ze nu eerst ff alles MPE maken. Ben benieuwd naar Augmented voices.
Zekers, MPE FTW!
Maar: juist de toevoeging van gigabytes aan sample libraries aan een product dat altijd het geluid zelf genereerde, vind ik wat verwaterend. Of is het inmiddels al zo dat *alle* retro synths die de moeite waard zijn erin zitten?
 
Zekers, MPE FTW!
Maar: juist de toevoeging van gigabytes aan sample libraries aan een product dat altijd het geluid zelf genereerde, vind ik wat verwaterend. Of is het inmiddels al zo dat *alle* retro synths die de moeite waard zijn erin zitten?
Nu je het zegt, dat zou beter een andere serie kunnen/collectie kunnen zijn. Straks is het een soort Komplete geworden en een nachtmerrie als je een keer een nieuwe install moet doen.
 
De MS 20 is er al van Korg zelf in hun softpack. Vraag: lijkt mij logisch dat die van Arturia V minder waarheidsgetrouw/natuurlijk zal klinken als die van Korg zelf? Heb me dat bij andere dingen nog al voorgesteld. Denk wel dat ik deze v crosgrade ga overslaan en wacht op promo.
 
Vraag: lijkt mij logisch dat die van Arturia V minder waarheidsgetrouw/natuurlijk zal klinken als die van Korg zelf?
Ik moet zeggen dat ik die van Korg zelf al minder vind klinken dan die van Cherry Audio. Ik verwacht dat die van Arturia eigenlijk ook wel beter zal zijn. Die van Korg is uiteraard ook al wat ouder. Sowieso kunnen ze beiden niet tippen aan mijn echte, vintage MS-20. Die klinkt een stuk rauwer en onvoorspelbaarder. Bij andere synths heb ik dat minder. De Juno 60 versie van Arturia kan ik nagenoeg identiek aan mijn echte laten klinken, die is bijzonder goed gedaan.
 

produkt pagina lijkt nog niet volledig..
idd de augmented instruments 2x, nieuwe prophet in 2 plugins nu, piano v3.
zie geen upgrade optie voor cs-80 v. hoe dat zit? ff wachten...
en ja de sq80v erbij.

prijs vanaf 7 + sq80v 149 euri... als te verwachten.

opvallend korg ms-20... dat de naam genoemd wordt... van korg...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top