Arturia V Collection 9 komt...

Er is trouwens een SQ80 lib te vinden online met megeveel patches, die kan je gewoon importeren in SQ80, lekkah. Ik heb 5200 patches in totaal erin :D
Mocht je die link ergens hebben liggen, dan zou ik je zeer erkentelijk zijn voor het delen! :)

ik ben ook een enorme fan van deze collectie. Gebruik eigenlijk alles, behalve de orgels. Emulator II en SQ80 zijn hier ook usual suspects, maar ik vind de Matrix 12 emulatie ook echt heel tof.

Ik moet zeggen dat mijn hardware wel een beetje staat te versloffen sinds ik deze pack en de FX collection heb. En dat voor iemand die pas nu een beetje ITB gaat...
 
Dit is 1 van mijn eigen favoriete instellingen, voor het German Grand model, als je deze instellingen overneemt dan krijg je een donker gekleurde piano waarbij je enorm veel resonante overtones krijgt door de combinatie van de hardheid van de hamers, de hamer positie, de acoustics settings en de aangepaste mic opstelling en de iets verouderde strings die enige instabiliteit op de pitch vertonen (heel subtiel).

Als je dat droog luistert klinkt dat nogal raar. Maar zet er dan maar eens een valhalla reverb op met een Large reverb model. Dat is echt instant ambient piano wat je dan hoort door die instellingen.


pianovv3.JPG
 
Zo staat ie bij mij ook meestal, alleen de release staat op max nog :)
 
Ik krijg dan dit.


Afgrijselijke resonantie en als je zacht speelt geen definitie.
Nou ja zal wel aan mij liggen.
Ik hoor vrij goed de kleine details.

In V2 vond ik de Jazz grand altijd het fijnst maar die zie ik nu niet meer.
 
Ik krijg dan dit.

Bekijk bijlage 3833575
Afgrijselijke resonantie en als je zacht speelt geen definitie.
Nou ja zal wel aan mij liggen.
Ik hoor vrij goed de kleine details.

In V2 vond ik de Jazz grand altijd het fijnst maar die zie ik nu niet meer.
dat is inderdaad wel de bedoeling dat die resonantie naar voren komt, bij die ambient piano stijl die gebaseerd is op cirrus verbs. Dan maakt het resonantie gedeelte de sound in de reverb tail. Mijn piano klinkt wel iets anders dan die van jou, maar dat komt door kleine afstel verschillen denk ik en een anders gecalibreerd keyboard in piano v3.

Maar bij mij klinkt diezelfde piano in die stijl dan zo (is denk ik niet jouw stijl als je van droge piano's houdt).
 
Dit soort pianos dus.

 
top! zie dat nu de Acid V in de upgrade bij inzit (aan 149€ bij mij) . vond 199€ voor dat apart alleen nogal duur.
 
Bij mij ook 149 euro vanaf v9 en ik had de Minifreak al. Leuke update, al ga ik over de aanschaf ervan toch een nachtje slapen.
 
hier nog 299 voor een upgrade vanaf versie 7 terwijl ik ook een losse moog modulair license heb en fx Collection 2. Ik wacht nog rustig af tot het 99 euro is, wat het onlangs nog was om naar 9 te upgraden.
 
moeilik om in te loggen.... niet een hele aantrekkelijke update/upgrade, de Mini was te verwachten, maar de andere 2? en augmented series uitgebreider....

geladen; prijs; €99 voor mij (maar heb ook de Acid V, Minifreak, en de aparte Augmented series, woodwind is nieuw)

meestal kom ik er wel doorheen.... morgen maar goed bekijken. en wellicht toch overslaan, terwijl ik de update kan betalen met verkoop vd instrumenten...
 
Mijn update kost 200 euries voor niets werkelijk.

Heb een shit load aan arturia dingen.

2 Bruut cases. matrixbruut, V collections, pigments.
Ze zouden mij moeten betalen voor de upgrade :)
 
Ik snap dus niets van Arturia hun upgrade beleid… Gratis upgrades van de micro/minifreak… maar 200€ voor een upgrade van VC 9 naar 10… die nauwelijks iets toevoegd want de minifreak V had ik gratis met de hardware… :stupid
 
@r.5 het is soms verwarrend en soms klopt het ook niet (mail naar sales support kan dan werken....).

maar meestal met de V Collection, is het aantal instrumenten dat je hebt gekocht die tot de V Collection behoren.... dus Acid V, en 3 Augmented Series soft synths moet je ook meerekenen...
er zijn als ik het goed heb 5 instrumenten uitgekomen, die nu in Collecton X zijn opgenomen. dus incluis de Minifreak.


EDIT: de website moeilik bereikbaar, maar downloaden van een nieuw instrument, hoppa; de nieuwe Mini..... deze is MPE (staat niet duidelik op de pagina), dat is al mooi, en heb het eerste gehoor, klinkt ie erg goed, het filter heeft meer weg van de Softube versie (die erg goed is), non-lineair.... mooi vol en rond maar dat ook psychologisch zijn (en het lijkt alsof de GUI wat wazig is of ben ik het?)
 
Meh.. niet interessant voor mij. Heb zat.
 
niet een hele aantrekkelijke update/upgrade
Karig en prijzig, dat was wat ik dacht. Die CP-70 en Augmented Woodwind zijn eigenlijk de enige echt nieuwe dingen voor mij ook. En dan daar 99 Euro voor neer moeten leggen, da's best fors. Zeker omdat ik die toch weinig tot niet zal gebruiken.
 
Karig en prijzig, dat was wat ik dacht. Die CP-70 en Augmented Woodwind zijn eigenlijk de enige echt nieuwe dingen voor mij ook. En dan daar 99 Euro voor neer moeten leggen, da's best fors. Zeker omdat ik die toch weinig tot niet zal gebruiken.

het is idd karig.

ik ben wel onder de indruk van de Mini V4... ik heb, al gebruikte ik amper meer, Mini V3 lang gebruikt, en daar tot heel Moog presets tot hele 'maffe' presets uit kunnen halen, was/is een heerlik ding om te programmeren.

de Mini V4 heeft dat ook, b.v. tegenover de Miniverse van Cherry Audio, die wel erg goed klinkt, maar ik krijg 'm niet goed 'muzikaal', of wat is een betere term; een heel speelbare MPE preset eruit, met een mooie bandbreedte, met maffe randjes. een minuut bezig aan een preset in Arturia en allee hup!

dat zegt niets over de soft synths zelf, maar hoe ik met deze kan werken. de Softube versie, de Model 72, die valt ook lekker te programmeren..

maar goed, om alleen voor een Mini een upgrade te doen... oef, ik kan er wel 'bizarre sounds' uit krijgen.... maar dat lukt met de Mini V3 ook... altijd een zwak gehad voor díe versie, en V4 gooit er nog heel wat mogelikheden bovenop...



overigens;;


!!!

de upgrade prijs onder 'account' bij mij is €99,

de upgrade prijs onder 'products' (bij V Collection 9) is bij mij €199......

nou ja goed, heb me vergist overigens; 2 Augmented Series plugins kwamen uit, apart na V Collection 9, Strings zat in V Collection 8....
dus een 4tal soft synths ipv 5......
 
ik ben wel onder de indruk van de Mini V4... ik heb, al gebruikte ik amper meer, Mini V3 lang gebruikt, en daar tot heel Moog presets tot hele 'maffe' presets uit kunnen halen, was/is een heerlik ding om te programmeren.
Dit is denk ik wel het beste dat deze update te bieden heeft. De Mini V blijft een klassieker en altijd goed bruikbaar, nu met extra mogelijkheden, dat is wel een leuk hebbedingetje.

de upgrade prijs onder 'account' bij mij is €99,

de upgrade prijs onder 'products' (bij V Collection 9) is bij mij €199......
Is het niet zo dat je bij de een de oude versie niet meer kan verkopen en bij de andere wel?
 
Back
Top