ik heb een simpel vraagje over mijn focusrite 18i20 gen 3 volume knop aan de voorkant.

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.404
Locatie
Obdam (NL)
Beste forum leden,

Ik heb een simpel vraagje over mijn focusrite 18i20 gen 3.
Aan de voorkant zitten 8 draai knoppen om de volume in te kunnen instellen.
Nu vroeg ik mijn af of het normaal is dat als ik de volume knop helemaal naar links draai dat nog geluid uit komt ik vroeg me af of dat normaal is ?
Maar als ik hem open draai op me focusrite(18i20 gen 3) gaat het geluid wel harder wat ik ook verwacht van een draai knop!
Ik heb mijn synthesizer volume knop helemaal vol uit staan.
Als blijkt dat dit niet normaal is wat gaat er dan precies verkeert of welk instelling staat er dan verkeert ?
 
Hey Havelock,

Ja dat lijkt me normaal! Deze draaiknoppen (input gain) zijn meestal geen volume knoppen zoals de schuiven op een mengpaneel, maar voor de voorversterker om te zorgen dat het geluid van de bron (microfoon of synthesizer) hard genoeg is om goed op te nemen maar niet te hard zodat er vervorming optreed bij het opnemen.

Ik heb zelf een oude 18i8 gen 1 met een Octopre. Ik zou als ik jou was de handleiding van de 18i20 gen3 er nog eens bij pakken, in de mixer software van Focusrite op de computer kun je de volumes instellen, of in je DAW…

Handleiding:
Youtube filmpje over gain staging:

Groeten,

Druid
 
Laatst gewijzigd:
Hey Havelock,

Ja dat lijkt me normaal! Deze draaiknoppen (input gain) zijn meestal geen volume knoppen zoals de schuiven op een mengpaneel, maar voor de voorversterker om te zorgen dat het geluid van de bron (microfoon of synthesizer) hard genoeg is om goed op te nemen maar niet te hard zodat er vervorming optreed bij het opnemen.

Ik heb zelf een oude 18i8 gen 1 met een Octopre. Ik zou als ik jou was de handleiding van de 18i20 gen3 er nog eens bij pakken, in de mixer software van Focusrite op de computer kun je de volumes instellen, of in je DAW…

Handleiding:
Youtube filmpje over gain staging:

Groeten,

Druid

Bedankt voor je reactie,
Dus ik hoef me niet zorgen dat er iets verkeerd zit mooi. 8)
 
Back
Top