Squarp Instruments Hapax Sequencer

hapax.jpg


Squarp Instruments komt met een nieuwe sequencer, de Hapax

Het is een echt middelpunt van een opstelling en biedt alle tools die nodig zijn om nummers in de studio te componeren en op het podium uit te voeren. Van vintage tot moderne synths, van modulaire systemen tot je favoriete DAW, Hapax kan al je gear sequencen en synchroniseren, terwijl je zorgvuldig vervaardigde tools krijgt, ontworpen voor het maximaliseren van creativiteit.

16 sporen per project, 8 patronen per spoor. Dankzij de dual-processorarchitectuur kan Hapax enorme hoeveelheden gegevens in een mum van tijd vastleggen en transformeren, zonder problemen.


128 RGB MATRIX pads
52 clic pads
9 sturdy clickable encoders
2 OLED greyscale displays
SD card for saving projects
CPU: dual ARM design
RAM: 32MiB
Housing: machined aluminium 2mm
Housing (back): unibody ABS
Sequencer
Dual Sequencer (2 Projects)
16 tracks per project
8 patterns per track
Input
2× midi in (DIN + TRS)
2× CV in [-5V to +5V] (16bit)
Stereo pedal (footswitch)
Output
4× midi out (3× DIN + TRS)
4× CV out [-5V to +5V] (16bit)
4× GATE out [+5V]
Bidirectional I/O
USB Host (link a controller)
USB Device (link a computer)
Power supply
15V, 1.2A, 18W (included)
Dimensions
358 × 206 × 48 mm
Weight
1.855 kg
Main Features
Player
Dual Project: 16-track × 8-pattern + 16-track × 8-pattern
Polyrhythms / Polymeters / Phasing
Track run-modes : reverse, pingpong, random
Track length: 1 step to 32 bars
Performance
3 live modes : scales, chords, drum
Project real-time global scale
High recording resolution: 192ppqn
Real Time Midi Effects (Arpeggiator, Chance, Euclid, Harmonizer, Randomizer, Scale, Swing...)
Live recording with looper & metronome
Transpose track
Misc
Undo / Redo / Snapshot
Advanced modMatrix
Assign 8-pot mode
Step
3 step modes: polyphony, drums, MPE
Algorithmic composition tools
Quantizer with strength
Loop points on each track
Conditional trigs possible on each note + Fill
Automation editor with interpolator
Pattern/Song
Advanced pattern mode
Song editor mode, based on sections (groups of patterns)

Squarp Instruments Hapax

Hij moet €864 kosten.
 
Hahahahahahaha. Gelukkig is iedereen weer anders. Enige nuance is wel nodig hier.
Ik behoor blijkbaar tot de 'fractie' van de users die het wel 'nodig' heeft.
Maar in jouw setup / workflow is het blijkbaar niet zo belangrijk.

Volgens mij hangt dat af van hoe iemand werkt en wat de hardware mag doen.
Mijn sequencer is direct een drumcomputer. Dus velocity is echt wel nodig voor mij.
Ik mag graag vingerdrummen en moet er niet aan denken dat ik de velocity achteraf moet instellen.
een midi sequencer heeft een Midi Input
Ik speel ook zo goed als alles live in. Met velocity, extern (op mijn klavier)
Ik versta niet dat je zegt dat het in mijn setup niet zo belangrijk is, ik doe net exact wat jij zegt dat niet mogelijk is :)
 
een midi sequencer heeft een Midi Input
Ik speel ook zo goed als alles live in. Met velocity, extern (op mijn klavier)
Ik versta niet dat je zegt dat het in mijn setup niet zo belangrijk is, ik doe net exact wat jij zegt dat niet mogelijk is :)

Je zegt zelf dat je velocity sensitive pads niet belangrijk vindt voor een sequencer.
En daarna zeg je dat dat voor veel users zo zal zijn.

Ik geef alleen aan dat het voor mij heel belangrijk is (dat mijn MC-707 velocity sensitive pads heeft).

Dat jij dat niet belangrijk vindt (dat zeg je zelf), is een persoonlijke voorkeur. Maar jouw stelling dat veel users dit onbelangrijk vinden klopt in mijn geval niet :)

Ik hoop dat het zo duidelijk is :)
 
als je een extern klavier hebt hoef je geen velocity pads op je sequencer te hebben snappie? :)
 
als je een extern klavier hebt hoef je geen velocity pads op je sequencer te hebben snappie? :)
Ik begrijp wat er geschreven wordt, maar denk hier anders over.
Een sequencer zonder velocity sensitive pads is voor mij niet handig.
(en die zou ik zelf niet snel kopen)

Dus als Rvooh schrijft dat een groot deel van de users ze niet nodig heeft op een sequencer, dan is dat voor mij iig anders en vandaar dat ik er op reageerde.

Maar (en ik val in herhaling), het ligt m.i. helemaal aan hoe de user z'n hardware gebruikt.
Ik heb een klavier. Gebruik deze ook vaak. Maar gebruik de pads van de 707 ook vaak.
Als hij dat niet zou hebben (zoals de 101) dan was hij afgevallen voor mij.
Fingerdrummen werkt nu eenmaal prettiger (voor mij) op pads dan op een klavier.
En ik wil niet altijd m'n klavier meezeulen.

Ik denk dat ik (hopelijk) begrijp wat er geschreven wordt, we staan gewoon anders in ons muzikale leven.
Waar niks mis mee is overigens.
 
Laatst gewijzigd:
En ik wil niet altijd m'n klavier meezeulen.

Ah, die mc-707 is wel een all-in-one he. Deze Squarp is enkel een sequencer - dus je moet toch je synths aansluiten die je moet meezeulen..
 
Ah, die mc-707 is wel een all-in-one he. Deze Squarp is enkel een sequencer - dus je moet toch je synths aansluiten die je moet meezeulen..
Daar heb je een goed punt!
Waarschijnlijk ga je hier niet op fingerdrummen. Want je hebt vast een MPC, drumbrute oid die je aanstuurt.
Ok, ik ben overtuigd. Het maakt niet uit :D
 
....maar velo sens pads zijn inderdaad handig op de sequencer zelf :)

al zet ik ze vaak uit.. m'n mpc-500 had knetterharde pads, en m'n Model:Samples nu ook... Een RS-7000 heeft 1 velo sens pad. Dus zo kan het ook nog..

Dus je moet het maar net treffen indien er velicity sensitive pads op zitten..
 
Laatst gewijzigd:
En vingerdrummen ligt anders dan noten intekenen.

Is inderdaad meer het verschil tussen drumdoos/groovebox of pure (step) sequencer

Ik mis velocity helemaal niet op de deluge bv. Knoppen zijn meer een input methode dan een instrument. Op de MPC zou ik weer niet zonder kunnen (eigenlijk vind ik daar de aftertouch op de pads belangrijker dan velocity)

En om dan de pan olie helemaal over het vuur leeg te gieten: mn muis heeft ook geen velocity als ik noten inteken. :D

Kortom: HOE je muziek maakt bepaald de werkwijze en wat boor je werkt (of niet).
 
Oh ja, vind de velocity op de mc707 (persoonlijk) lastig in te regelen / temmen en heb ze altijd op fixed staan.
 
al zet ik ze vaak uit.. m'n mpc-500 had knetterharde pads, en m'n Model:Samples nu ook... Een RS-7000 heeft 1 velo sens pad. Dus zo kan het ook nog..
idd, die model:samples pads kon ik echt niet mee leven
dat is net mijn grootste issue met die pads: de meeste zijn echt niet fijn om te gebruiken. En andere gewoon ontzettend groot/lomp
zo "rammen" op je sequencer vermindert volgens mij aanzienlijk de levensduur van het toestel, tenzij het gebouwd is zoals een tank zoals oude MPC's (en dan nog ;) )
ik ram dus liever op een standalone unit :)

Fingerdrummen werkt nu eenmaal prettiger (voor mij) op pads dan op een klavier.
ja, en er bestaan genoeg externe pads waar je zoveel op kan fingerdrummen als je wil, heb zelf zo'n Akai ding gebruikt in het verleden net hiervoor..

Ik versta het zeker voor een all-in-one unit, maar voor een dedicated sequencer vind ik het een beetje een geval van koppigheid :)
 
8 patterns per track is toch wel heel erg weinig
Kan je bijvoorbeeld maar 8 variaties van je pattern afspelen en that's it
 
Ik versta het zeker voor een all-in-one unit, maar voor een dedicated sequencer vind ik het een beetje een geval van koppigheid :)
Hahahahaha.
Ik denk dat het delen van meningen en ervaringen één van de leuke dingen van een forum is.
Daar wordt iedereen wijzer van.
Je eigen oogkleppen afzetten en kijken door de oogkleppen van iemand anders.

Ik heb hiervan (dit draadje) geleerd dat sommigen prima met een sequencer met enkel step knoppen kunnen leven.
Dat neem ik mee in m'n mandje met kennis en dat is precies waarom ik graag op dit forum zit.
 
8 patterns per track is toch wel heel erg weinig
Kan je bijvoorbeeld maar 8 variaties van je pattern afspelen en that's it
Tis wel dat je steeds per 'kant' een nieuw project kan laden... dus per nummer... heb je dan 8 patterns per track...
Voor live wel ok, maar niet voor in de studio voor mij
 
Oh ja, vind de velocity op de mc707 (persoonlijk) lastig in te regelen / temmen en heb ze altijd op fixed staan.
Ik vond de MPC pads beter, maar red me prima met de 707 pads. Ik heb veel slechtere pads gehad, maar ook betere.
En vingerdrummen ligt anders dan noten intekenen.
Absoluut. Noten intekenen is voor mij een uiterst redmiddel als er niks anders meer is.
Is inderdaad meer het verschil tussen drumdoos/groovebox of pure (step) sequencer

Ik mis velocity helemaal niet op de deluge bv. Knoppen zijn meer een input methode dan een instrument. Op de MPC zou ik weer niet zonder kunnen (eigenlijk vind ik daar de aftertouch op de pads belangrijker dan velocity)
Ja, MPC is echt nog weer een stap beter dan de MC-707 qua pads.
En om dan de pan olie helemaal over het vuur leeg te gieten: mn muis heeft ook geen velocity als ik noten inteken. :D
Zelfs in de DAW teken ik geen noten in. Ik speel het in en corrigeer waar nodig.
Vreselijk. Ook dat is persoonlijk, ik meende dat ik ergens gezien had dat DeadMau5 alles intekent. :)
Kortom: HOE je muziek maakt bepaald de werkwijze en wat boor je werkt (of niet).
Volgens mij is dat exact de strekking van mijn verhaal. Het is persoonlijk.
 
  • Duimpje
Duimpjes: L56
8 patterns per track is toch wel heel erg weinig
Kan je bijvoorbeeld maar 8 variaties van je pattern afspelen en that's it
Je kan wel evt bijv 2 tracks gebruiken voor hetzelfde instrument, dan heb je 16 patterns voor 1 instrument :)

Voordeel is dat je wel alles op 1 overzicht blijft zien (geen gescroll)
 
Back
Top