Squarp Instruments Hapax Sequencer

hapax.jpg


Squarp Instruments komt met een nieuwe sequencer, de Hapax

Het is een echt middelpunt van een opstelling en biedt alle tools die nodig zijn om nummers in de studio te componeren en op het podium uit te voeren. Van vintage tot moderne synths, van modulaire systemen tot je favoriete DAW, Hapax kan al je gear sequencen en synchroniseren, terwijl je zorgvuldig vervaardigde tools krijgt, ontworpen voor het maximaliseren van creativiteit.

16 sporen per project, 8 patronen per spoor. Dankzij de dual-processorarchitectuur kan Hapax enorme hoeveelheden gegevens in een mum van tijd vastleggen en transformeren, zonder problemen.


128 RGB MATRIX pads
52 clic pads
9 sturdy clickable encoders
2 OLED greyscale displays
SD card for saving projects
CPU: dual ARM design
RAM: 32MiB
Housing: machined aluminium 2mm
Housing (back): unibody ABS
Sequencer
Dual Sequencer (2 Projects)
16 tracks per project
8 patterns per track
Input
2× midi in (DIN + TRS)
2× CV in [-5V to +5V] (16bit)
Stereo pedal (footswitch)
Output
4× midi out (3× DIN + TRS)
4× CV out [-5V to +5V] (16bit)
4× GATE out [+5V]
Bidirectional I/O
USB Host (link a controller)
USB Device (link a computer)
Power supply
15V, 1.2A, 18W (included)
Dimensions
358 × 206 × 48 mm
Weight
1.855 kg
Main Features
Player
Dual Project: 16-track × 8-pattern + 16-track × 8-pattern
Polyrhythms / Polymeters / Phasing
Track run-modes : reverse, pingpong, random
Track length: 1 step to 32 bars
Performance
3 live modes : scales, chords, drum
Project real-time global scale
High recording resolution: 192ppqn
Real Time Midi Effects (Arpeggiator, Chance, Euclid, Harmonizer, Randomizer, Scale, Swing...)
Live recording with looper & metronome
Transpose track
Misc
Undo / Redo / Snapshot
Advanced modMatrix
Assign 8-pot mode
Step
3 step modes: polyphony, drums, MPE
Algorithmic composition tools
Quantizer with strength
Loop points on each track
Conditional trigs possible on each note + Fill
Automation editor with interpolator
Pattern/Song
Advanced pattern mode
Song editor mode, based on sections (groups of patterns)

Squarp Instruments Hapax

Hij moet €864 kosten.
 
Je kan wel evt bijv 2 tracks gebruiken voor hetzelfde instrument, dan heb je 16 patterns voor 1 instrument :)

Voordeel is dat je wel alles op 1 overzicht blijft zien (geen gescroll)
Ja , dat doe ik nu al op de cirklon omdat het verdomd handing is ( zelfs gewoon voor modulation ) ,en de cirklon heeft geen limiet heeft op patterns per track , en heeft 64 tracks
De squarp daarentegen heeft maar 16 tracks , dus als je (same midi channel ) patterns gaat spreiden over tracks kom je toch al snel tegen de limiet aan .
Kan echt wel een gave bak zijn , maar als studio centerpiece vindt ik de spec's toch maar magertjes .
Het is natuurlijk ook niet echt eerlijk van mij om met de cirklon te vergelijken :)
 
Grid aan rubberen knopjes waarmee je een piano roll kan programmeren en clips kan afspelen? Ik heb het nooit een hele inspirerende workflow gevonden maar zal wel in de minderheid zijn, gezien de populariteit van dit soort apparaten.
 
Grid aan rubberen knopjes waarmee je een piano roll kan programmeren en clips kan afspelen? Ik heb het nooit een hele inspirerende workflow gevonden maar zal wel in de minderheid zijn, gezien de populariteit van dit soort apparaten.
Ik ben begonnen met Voyetra sequencer plus onder msdos. Kon niet spelen dus alles werdt met toetsenbord in een piano roll geprogrammeerd. Altijd een zwak gehad coor die werkwijze en dat vind ik ook zo leuk aan de deluge (in mijn groot-grid-met-rub’ren-knopjes geval).
 
Ik ben begonnen met Voyetra sequencer plus onder msdos. Kon niet spelen dus alles werdt met toetsenbord in een piano roll geprogrammeerd. Altijd een zwak gehad coor die werkwijze en dat vind ik ook zo leuk aan de deluge (in mijn groot-grid-met-rub’ren-knopjes geval).

ik ook (met de Voyetra gold) - gewapend met deze kennis/workflow heb ik SDS digital wat ideetjes aan de hand gedaan voor hun Sequarallel (excuse the name) - Beta/pre-order komt deze week hier toe

 
Woehoe mijn Hapax is onderweg! :D
Oke iets te vroeg gejuicht: ze hebben hem aangemeld bij DHL sinds dinsdag, maar daarna nog geen update of verwachte levertijd.. Ben niet vaak zo ongeduldig geweest :D
 
HapaxOS 1.03 is inmiddels uit! Weer een hoop bugfixes :) Ga vanavond updaten. Denk dat de meeste er nu wel uit zullen zijn, dus hopelijk binnenkort meer nieuwe features :D
 
1.10 beta is uit met wederom een hoop bugfixes, maar nu ook super vette nieuwe features, waaronder Instrument defenitions, Match Chord mode, Envelope effect, 25 nieuwe arp types, en nog wat kleinere dingen.

Kan niet wachten om hem te testen!
 
Hoe zijn jullie ervaringen met de Hapax? Sinds versie 2.0 ziet hij eruit als een mooie opvolger van Pyramid. Voelen de pads prettig aan?
 
Back
Top