Korg miniloque

Jdv77

Stamgast
Lid sinds
24 februari 2017
Berichten
344
Hi,

Ik kan een korg minilogue overnemen van een maatje voor €300 zou mijn 1e synth zijn. Is dit een goede keuze en deal?
 
Op MP staan er flink wat te koop met vraagprijs rond de 400, maar aan de biedingen en reserveringen te zien gaan ze rond de 300. Prijs is dus ok. Of het een goede keuze voor je is hangt natuurlijk af van wat je vooral ermee wilt doen. Als je er daadwerkelijk toetsen op wilt spelen is het maar zo zo (kleine keys die ook niet bijzonder goed aanvoelen, 4 stemmen maar). Als je wilt leren over analoge synthese is het een fijne eerste synth, maar ook beperkt qua mogelijkheden. Ook de effecten zijn beperkt. Hij klinkt wel gewoon goed en ik vermoed dat hij niet lager zal zakken dan 275 euro, dus prima om later in te ruilen voor iets uitgebreiders.
 
ik zou een minilogue xd nemen. die heeft ook nog 1 dsp osc en kan daardoor veel meer.
 
Prima eerste synth, heel direct te bedienen, leuke hands-on sequencer en andere modes. Maar wel lekker compleet. 300 euro is echt een koopje hoor.
 
Ik heb zelf een Minilogue XD module (zonder toetsen) en zou ook gaan voor de XD versie en niet voor de 'gewone' Minilogue. De XD heeft de multi engine van de Korg Prologue en een derde oscillator. Dat geeft je veel meer mogelijkheden. XD heeft een beter filter en sequencer dan de minilogue. Daarnaast heb je meer stereo effecten aan boord. Als het je 1e synth is koop je met de XD net iets meer synth voor de langere termijn. Ja, kost iets meer natuurlijk en ik ken je budget niet, maar bij Thomann heb je al een NIEUWE voor 539,- en bij i4studio.nl staat hij ook voor die prijs (1 op voorraad). Op Marktplaats zie je ook staan, maar 475 voor een 2e hands of 539 voor een nieuwe...ik wist 't wel...nieuw.
 
Back
Top