• De uitslag van de Synthforum Contest 2021 is bekend!
    De resultaten zijn hier te zien.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

BasZiePee - Into Depth

Sankt Pauli

Stamgast
Productietechnisch klinkt ie heerlijk weg, mooi stereobeeld, goed gemixt. Aan de andere kant heb ik weinig met dit soort nummers. Kabbelt voort en gaat niet echt ergens naartoe. Ik neem aan dat dat wel hoort bij de muziekstijl en dat dit dan ook best wel aan zo kunnen slaan.

Geachte

Hout
Ik zit naar een circus act te kijken met deze muziek. Zo'n trapezenummer van de ene naar de andere kant en even zweven door de lucht en op tijd vastpakken (in slow motion). Daar is deze muziek prima geschikt voor of een goochel act ja leuk! Er zit af en toe een compleet ander akkoord in wat je niet verwacht. Ja best wel goed deze.

jandojando

Stamgast
Vind de sounds heerlijk, maar het mist inderdaad wat spice, ik kan niet helemaal benoemen waar dat aan zou liggen of wat je er aan zou kunnen doen. Iemand anders wellicht.

ohtar

Stamgast
Kan mijzelf wel inbeelden met een cocktail op een loungebank met dit nummer op de achtergrond. Van mij had die overgang naar dat Majeur akkoord niet gehoeven, haalt me er een beetje uit.

NicoNoise

Ouwe rot
Heel lounge sfeertje, iets voor op de achtergrond, dringt zich niet op. Kabbelt rustig voort, je moet er niet teveel op gaan letten. Prima!
Ook ik heb last van het majeur akkooord. Die trekt veel te veel aandacht en dan ga ik denken en afwachten hoe dit opgelost gaat worden en ben ik niet meer aan het loungen.

Xclusive1983

Stamgast
De kick is echt niet mijn ding, plopt enorm hier in ieder geval. maakt het gelijk lastig om er fijn naar door te luisteren. Als je zo'n prominente kick hebt verwacht je van de rest ook meer power. Alles zit er in, maar ik kom er niet echt in hierdoor lijkt hij erg lang te duren.

bijlevel

SWB
Lekker muziekje als opwarmer voor een avond lekker uit je bol gaan op een EMD-festival. Misschien zou je de rest van de muziek op die avond ook kunnen verzorgen, maar dan moet er wel steeds meer sambal in! Ik denk dat jij dat in potentie wel kan.

batspinda

Ingeburgerd
Niet mijn genre, maar de track zit wel goed in elkaar. Ik mis persoonlijk wat gevoel en onvoorspelbare overgangen/ elementen.

Het klinkt wel professioneel en mooi opgepoetst, de sounds passen ook goed bij elkaar!

stoter

Stamgast
Rolt lekker, deze!

Ik heb een zwak voor die (korte) mineur/majeur-verschuivingen, dus mij had je direct binnen :D En mooie ingetogen partijen die het aanvullen en interessant houden. Knap werk :okdan:

Smaak-dingetje wellicht.. maar de kick heeft iets te veel sub in mijn beleving.. lekker op de hoofdtelefoon, maar ben bang dat het op een dansvloer één grote "boenk" wordt.. geef die baslijn maar wat ruimte, zou ik zeggen.

Alk

Stamgast
Binnen het genre zeker goed vermoed ik. Voor mij zit er net te weinig een ‘hook’ in.

RFB

Ouwe rot
Ben het met Payt eens...
Mooie mix en mooie sounds. luistert lekker weg zoals een aantal forumgenoten ook zegt :) Misschien had er wel iets mogen gebeuren op gegeven moment wat de het iets meer een song maakt ipv een loop waar je dingen aan en uit zet.
Wel een leuke mineur - majeur twist rond 0.56...