Monitor controller gezocht

Montfrooij

Ouwe rot
Lid sinds
4 februari 2020
Berichten
4.433
Locatie
Gelderland
Na een weekje de XR18 gebruikt te hebben thuis, mis ik één ding : de mogelijkheid om het monitor (main) volume te regelen op het apparaat zelf.
Natuurlijk kan ik een X-Touch kopen. Die staat op het lijstje om een x terug te kopen maar ik hoop(te) dat ik het middels de app via m'n surface makkelijk zou werken en gebruik de bureauruimte momenteel liever voor iets anders.

Dus zit ik aan een monitor controller te denken. Zodat ik een losse volume knop heb.
Hebben jullie ervaringen met (bijv. ) de Mackie Big knob studio?

Prijstechnisch zou dat wel passen en 2 monitorparen is (voor hoe ik het nu zie) genoeg. (momenteel heb ik maar 1 paar).
Extra hoofdtelefoon uitgang is handig, voor als er iemand meeluistert.
De interface functionaliteit heb ik niet per sé nodig, maar goed.

Hebben jullie hier ervaring mee?
Zie ik (enigszins betaalbare) alternatieven over het hoofd?
Ik heb geen 'noodzaak' voor een 'echte' mixer en ben verder tevreden over de XR18 (voor € 400,- nieuwprijs kon ik geen beter alternatief vinden)
 
Ik gebruik deze Moco. Simpel, klein, doeltreffend, goedkoop en werkt prima, hoewel ik eerlijk moet zijn dat ik de functies sporadisch gebruik (heel soms a/b testen met een setj mid/hoog speakers, of ff op mono luisteren) omdat ik op mijn x32r wel een volume knop heb ;).

 
Ik gebruik deze Moco. Simpel, klein, doeltreffend, goedkoop en werkt prima, hoewel ik eerlijk moet zijn dat ik de functies sporadisch gebruik (heel soms a/b testen met een setj mid/hoog speakers, of ff op mono luisteren) omdat ik op mijn x32r wel een volume knop heb ;).

Sjiek de friemel.
Alleen geen extra hoofdtelefoon uitgang. Maar je kunt niet alles hebben :)
Prijs is idd prima.
 
ik heb de Presonus monitor controller V2, ben ik kontent van en heeft 4 hoofdtelefoonuitgangen! maar deze mag nu in verkoop wegens upgrade naar DBX driverack. ik verkoop dus de Presonus monitor V2.
 
Ik heb deze: Nowsonic Switcher - Passive monitor controller and volume control - Nowsonic
Hier zit alles op wat ik nodig heb; het is een passief apparaat, dus geen kleuring in het geluid, 1 ingang en 2 uitgangen (voor main monitors en referentie speakers) waar je tussen kan schakelen en 1 grote volume knop die je ook nog kan indrukken om te "muten".
Als ik een koptelefoon (of 2) wil aansluiten, doe ik dat direct op mijn audio interface (Steinberg UR44).
 
ik heb de Presonus monitor controller V2, ben ik kontent van en heeft 4 hoofdtelefoonuitgangen! maar deze mag nu in verkoop wegens upgrade naar DBX driverack. ik verkoop dus de Presonus monitor V2.
Thnx. Die lijkt voor mijn toepassing (thuis) te groot / uitgebreid en daarmee ook te duur.
2 speakerparen en 2 hoofdtelefoon is (meer dan) voldoende.
 
Ik heb deze: Nowsonic Switcher - Passive monitor controller and volume control - Nowsonic
Hier zit alles op wat ik nodig heb; het is een passief apparaat, dus geen kleuring in het geluid, 1 ingang en 2 uitgangen (voor main monitors en referentie speakers) waar je tussen kan schakelen en 1 grote volume knop die je ook nog kan indrukken om te "muten".
Als ik een koptelefoon (of 2) wil aansluiten, doe ik dat direct op mijn audio interface (Steinberg UR44).
Ziet er mooi uit.
Mist wel een koptelefoon aansluiting, maar dat zou een 'bonus' zijn. Geen must.
 
@Montfrooij heb je geen midi controller (knop) over. Volumes van alle kanalen en ook master is aan te sturen via CC’s.

Ik heb een template gemaakt voor de Launchpad pro en sl49mk3

Zelf heb ik de xtouch erbij genomen omdat het gewoon hands on is en beste werkt en de xtouch ook goed werkt als afstandsbediening voor een daw.
 
Thnx.
Dat is natuurlijk ook een optie.
Ik heb de X Touch gehad. En na een jaar weer verkocht.
Niet omdat ik hem niet prettig vond (in tegendeel), maar ik gebruikte hem niet genoeg om de ruimte op m'n bureau op te willen offeren.
Dat was overigens nog voordat ik de XR18 had thuis.
Maar het is nogal een 'sta in de weg' als je niet zoveel ruimte beschikbaar hebt. En hij moet wel in de buurt staan, omdat je het volume wel eens wilt veranderen.
Maar misschien kan ik een kleine controller vinden die het ook kan. Het idee is i.i.g. goed!
 
Ik gebruik de Big Knob Studio+, kan veel meer dan ik nu nodig heb; een beetje op de groei gekocht. Bevalt prima. Schakelen tussen bronnen, schakelen tussen monitorparen, en vooral natuurlijk de grote volumeknop recht voor mijn neus. :-)
 
Ik gebruik de Big Knob Studio+, kan veel meer dan ik nu nodig heb; een beetje op de groei gekocht. Bevalt prima. Schakelen tussen bronnen, schakelen tussen monitorparen, en vooral natuurlijk de grote volumeknop recht voor mijn neus. :-)
Thnx.
Ik had het middelste broertje half half geselecteerd o.b.v. specs en ben benieuwd naar ervaringen met deze productlijn (verwacht dat de studio en + intern ongeveer hetzelfde zullen presteren, muv meer opties bij de +), of goede alternatieven natuurlijk.
De Studio is ook nog wel 'redelijk' geprijsd (ik zie ze ook van € 300,- tot veel meer voorbij komen)
 
Ik ben zeer tevreden met mijn SM Pro Audio M-Patch 2. Volgens mij heeft JBL het product nu 'overgenomen'. Simpele passieve controller met 2x stereo in en 2x stereo out (+ losse headphone out) voor een zacht prijsje ($59.00 op de JBL site). Tevens rackmountable.
 
Ik ben zeer tevreden met mijn SM Pro Audio M-Patch 2. Volgens mij heeft JBL het product nu 'overgenomen'. Simpele passieve controller met 2x stereo in en 2x stereo out (+ losse headphone out) voor een zacht prijsje ($59.00 op de JBL site). Tevens rackmountable.
Thnx. Die komt heel erg in de buurt. 1 headphone output kan ik ook mee leven (want ik heb die op m'n XR18 ook nog)
 
Ik ben zeer tevreden met mijn SM Pro Audio M-Patch 2. Volgens mij heeft JBL het product nu 'overgenomen'. Simpele passieve controller met 2x stereo in en 2x stereo out (+ losse headphone out) voor een zacht prijsje ($59.00 op de JBL site). Tevens rackmountable.
Jammer. voor zover ik zie, is hij niet meer leverbaar via EUR distributeurs.
Ook niet bij JBL zelf.
Ik vind er wel 1 op marktplaats overigens.
 
Jammer. voor zover ik zie, is hij niet meer leverbaar via EUR distributeurs.
Ook niet bij JBL zelf.
Ik vind er wel 1 op marktplaats overigens.
Ah, helaas.. ik zie dat ik die van mij in 2011 heb gekocht. Iets langer geleden dan ik dacht :D

Toen ik hem kocht werd hij dus geproduceerd door 'SM Pro Audio', en nu heeft JBL dat stokje overgenomen. Het helpt wellicht om naar allebei de merken te zoeken op de tweedehands markt 👍
 
Ah, helaas.. ik zie dat ik die van mij in 2011 heb gekocht. Iets langer geleden dan ik dacht :D

Toen ik hem kocht werd hij dus geproduceerd door 'SM Pro Audio', en nu heeft JBL dat stokje overgenomen. Het helpt wellicht om naar allebei de merken te zoeken op de tweedehands markt 👍
Ja, ik zie ook een M-Patch v2
Lijkt er op, maar dan ronde hoeken.
Dat is de 'opvolger' (uit 2012 al weer)
 
Pas op met die m-patch, het is/was een notoire ruisbak. Ik heb die van mij gratis weg gegeven omdat ik er klaar mee was, omdat ik elke keer bij het veranderen van bron ff nodig had om de ruis eruit te krijgen. Ff testen dus als je die tweedehands koopt :)
 
Pas op met die m-patch, het is/was een notoire ruisbak. Ik heb die van mij gratis weg gegeven omdat ik er klaar mee was, omdat ik elke keer bij het veranderen van bron ff nodig had om de ruis eruit te krijgen. Ff testen dus als je die tweedehands koopt :)
Thnx.
Ik heb al aangegeven dat ik er nog even over na ga denken.
(dat ga ik sowieso doen)
 
SPL 2 Control dan praat je over echt iets moois. Heb deze al een jaar of 12.
Ja, dat lijkt me ook mooi.
Maar als ik zoveel geld aan een knop uit ga geven (dat is het voor mij n.l. ) , dan moet er wel heel wat veranderen aan het beschikbare budget voor de hobby :P
 
Back
Top