mackie big knob vs m-patch 2

Nou ja, bijna wel. Gewoon gebruik maken van de headphone preamp op bijv. je geluidskaart zelf.
 
in mijn geval is dat moeilijk omdat mijn geluidskaart niet binnen handbereik staat. dus als iemand hier iets weet over het vervangen van die m-patch pre-amp... en ook al is die goed, het kan altijd beter. (hoewel hij, gezien de reacties hier, gemiddeld zal zijn).

kan een gebruiker me trouwens vertellen of de grote knop op de m-patch 2 'gestapt' is, dat hij bij elke db of 2db 'blijft hangen'?

Nou ja, bijna wel. Gewoon gebruik maken van de headphone preamp op bijv. je geluidskaart zelf.
 
Ik begrijp niet wrm niemand hier iets over de Desktop Konnekt 6 zegt?

Lijkt mij ook een leuk alternatief voor de Big Knob? :)
 
Omdat dat een hele audiokaart is, ipv een volume controller.

TC heeft trouwens laatst wel een klein kek volume controllertje op de markt geduwd (vergelijkbaar met de Nanopatch) dat ik best wel eens zou willen proberen.
Aan de andere kant, dat is ook weer half werk voor mij...
 
Ik begin m'n Big Knob steeds meer te waarderen, de headphone amps zijn super en de volumecurve ook. Eerst m'n 828MK3 geprobeerd direct aan te sluiten op m'n monitoren, daarna de MR1816 beiden missen slam t.o.v de Mackie
 
Eh, dus het ertussen hangen van de Big Knob zorgt voor slam?
Bijzonder interessant. Iets wat er niet was komt erbij. Is dat ook eigenlijk geen aantasting van je signaal dan? :W
En wat is slam, volgens jou, trouwens?
 
Dat is precies waarom de Big Knob niet goed is : hij laat alles mooier klinken dan het is...;)
 
Nee, laag is gewoon stakker, niet mooier, maar meer definitie, minder sompig. hij kleurt IMHO absoluut niet
 
Als je ff gaat zoeken op het net kom je honderden mensen tegen die het tegendeel beweren...

Maar goed,als ie jou wel bevalt lekker mee blijven werken...;)
 
Dione,

heb op Gearslutz e.d. lopen zoeken voor de aanschaf. Maar op een paar Apogee Apple based mastering snobs die zich storen aan het het feit dat er Mackie op staat en de volumeknob niet passief is, kon ik verder geen inhoudelijke redenen vinden om het niet te doen. Ik vind hem ook niet kleuren zoals een tube stage bijv doet. Sterker nog, de volume stage van m'n 828MK3 en MR816 geven méér vervorming/kleuring dan de Big Knob.
 
Neem alle verhalen over THD en kleuring alsjeblieft met een flinke korrel zout. Qua afluistering zijn akoestiek en de versterking/afluistering zelf van veel grotere invloed dan het kastje dat het signaal doorstuurt.

Kortom, als je een akoestisch getunede ruimte hebt, met een goed afgesteld monitorsysteem en werkt aan hoogwaardige mixes, dan is een big knob niet voldoende. Het grote voordeel is dat de meeste mensen die een oplossing zoeken in de prijsklasse van de Big Knob die ruimte en dat systeem niet hebben, en dat het dus ineens een stuk minder relevant word. Als het gaat om "echte" mixes, zou ik niet voor een big knob kiezen, maar ook niet via een central station willen luisteren. De hoeveelheid kleuring is voor mijn oren verwaarloosbaar als de andere onderdelen van de weergaveketting dus niet op topniveau zijn, aangezien die crucialer zijn voor het vallen of staan van de sound.
 
omdat de gainstage bijv al eerder gaat vervormen bij dezelfde SPL
omdat beiden al weer anders klinken en dit karakter van beiden ook dor deBig knob nog steeds goed hoorbaar is. Omdat ik de Big Knob heb kunnen vergelijken met High End Pre's zoals Classé, Tag Maclaren, Mark Levinson.

Kan er niks aan doen maar vind hem in z'n prijsklasse ERG neutraal en erg goed kunnen meekomen met "audiofiele" Pre's
 
Alles wat ik weet is dat iedereen die ik ken met een Big Knob,'m weggedaan heeft omdat ze hun mixes zo dun vonden klinken...
Als ik dan jouw verhaal lees over 'het laag klinkt beter' dan zie ik daar toch duidelijk een verband...;)

En zeg nou zelf : een volumeschuif die je laag beter laat klinken,dan is er duidelijk wat mis,of niet ?

Maar wat Ijsman ook al zegt : er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken...

Ik ben trouwens een zeer tevreden gebruiker van de SM-Pro M-Patch 2...de koptelefoonversterker is waardeloos en de verf komt al los :D..maar hij doet wat ie moet doen en dat is (zonder kleuring) m'n volume regelen en schakelen tussen verschillende monitors...
 
Raphie,
Zowel de 828 als de MR816 hebben helemaal geen volume controle in het analoge domein dus dat is zowieso al een vergelijking die echt H E L E M A A L nergens op slaat. En nou heb je het ook ineens over pre (amps) ??? Ik volg het niet meer. :D
Maar natuurlijk is de big knob een leuke volume controller, omdat ijsman gelijk heeft.
 
Die M-Patch 2 ziet er interessant uit. Heeft ook iets meer mogelijkheden dan de Nano Patch of iNano (nieuwe versie?) van SM Pro. In de UK is de M-Patch voor nog geen 90 euro te krijgen overigens (excl. verzendkosten).
 
Ik vind deze hele discussie erg interessant maar hoe boeiend is het sowieso of een big knob een beetje kleurt of niet als je geen set monitors van 2000 euro per monitor hebt staan en je hele ruimte extreem akoustisch hebt behandeld.

95% van de mensen hier zal niet met dikke high end nearfields zitten en dan moet je sowieso al rekening houden met een niet totaal eerlijk geluidsbeeld.

Daar leer je mee werken en dus zal de eventuele kleuring van een Big knob ook echt wel te overkomen zijn, je bent immers constant al rekening aan het houden met imperfecties...........

Waar is per definitie de informatie vandaan gekomen dat een big knob zo enorm zou kleuren?
 
Da's gekomen door het feit dat een passieve volume controller nu helemaal hip is. digitaal of transistor volume is echt out of fashion.

dus je DA op 0db (max volume) en daarna geen actieve componten meer want die "kleuren" hang er ook gelijk passieve monitoren aan in plaats van die klasse D bakkies en je hoort helemaal niets meer....... :doei:

Mackie is uit de gratie en sinds de M-PATCH je "high end" (lees de Gearslutz forum sheep approved) credibillity geeft voor minder dan de helft van het budget is die keuze voor de licht beinvloedbaren snel gemaakt ;)

Met een M-Patch mag je daar vragen stellen in het "high end forum" met een Big Knob wordt je weggehoond naar het " low end forum" Go figure........:stupid
 
Back
Top