Monitor Controller

Hoi Martijn! :) Niet precies het antwoord waar je om vraagt, maar een wel gemeend advies.
Ik zou je echt aanraden eerst eens te proberen met de SM Pro Audio Nanopatch, die heb ik zelf erg lang gebruikt en er is werkelijk niets mis mee.
Met name als het puur is om slechts 1 paar monitors mee 'zachter' te kunnen zetten. Dan zijn die andere functioneel nogal 'overkill'.

Mocht het niets voor je wezen, gelieve deze post dan maar te vergeten... ;)
 
een avocet ;)

die sm pro dingen zijn prima volgens mij. wil je iets meer mogelijkheden, dan zou ik voor een tc bmc-2 gaan, die heeft een goede d/a aan boord en zo hou je je chain weer iets schoner.
 
waar is een midi controller eigelijk voor?

Welkom op het forum fanjus, het is eigenlijk niet zo netjes om een topic van iemand te hi-jacken.
En heb je ook eerst op internet rondgekeken en kon je helemaal niks erover vinden?

Een simpele zoekopdracht, en voila:


"Een MIDI-controller is een gebruikersinterface waarmee MIDI-boodschappen kunnen worden gegenereerd en verzonden. Meestal is dit een digitaal muziekinstrument.

Een bekende MIDI-controller is het digitale MIDI-keyboard, dat noot-informatie, program- en control-changes via de MIDI OUT stuurt naar een (software-)sequencer of een MIDI-compatibele geluidsmodule".
 
ernie.jpg
 
Hoi Martijn! :) Niet precies het antwoord waar je om vraagt, maar een wel gemeend advies.
Ik zou je echt aanraden eerst eens te proberen met de SM Pro Audio Nanopatch, die heb ik zelf erg lang gebruikt en er is werkelijk niets mis mee.
Met name als het puur is om slechts 1 paar monitors mee 'zachter' te kunnen zetten. Dan zijn die andere functioneel nogal 'overkill'.

Mocht het niets voor je wezen, gelieve deze post dan maar te vergeten... ;)

Wat is jouw ervaring met de kleuring van het geluid?
 
wat ik me afvraag ik heb nu mijn monitoren via jack aangesloten via een phonic mixer, zo regel ik ook mijn volume. nou kraakt het wel als ik aan het volume draai of als hij vrij zacht staat dan hoor ik bijvoorbeeld maar 1 speaker.
nu wil ik eigenlijk alleen maar een volumeknop en verder niks. nou viel mijn oog op de SPL Volume2 waar alleen xlr aansluitingen op zitten. Alleen ik vroeg me af hoe ik van dit kastje naar mijn soundcard ga ( audiophile 2496 ).
of is dit gewoon een 2 kabels van xlr naar tulp kopen?
 
Ik heb een BMC-2 en een Benchmark DAC1 HDR beiden doen het erg goed (wel digitaal in, maar tevens een behoorlijke upgrade voor de meeste DAC's die in de USB/firewire geluidskaarten zitten)

Als je analoog in wilt dan zou ik voor SPL gaan
 
Ik heb een BMC-2 en een Benchmark DAC1 HDR beiden doen het erg goed (wel digitaal in, maar tevens een behoorlijke upgrade voor de meeste DAC's die in de USB/firewire geluidskaarten zitten)

Als je analoog in wilt dan zou ik voor SPL gaan

die bmc-2 is wel een optie maar die Benchmark DAC1 HDR komt maar "net" buiten mijn budget :P haha

maar is het verschil duidelijk hoorbaar tusse analoog en digitaal?
 
Wat is jouw ervaring met de kleuring van het geluid?

Eigenlijk vond ik dat er amper sprake was van kleuring.
Enige nadeel vond ik het beruchte 'trekken' in het stereobeeld bij grote attenuatie, zeg maar de laatste 25% knoprange. Waarbij je wel lichtelijk dwangneurotisch moet zijn om er erg op te letten, maar toch.
Overigens hebben alle passieve volumecontrollers met draaipot daar last van.
 
Overigens hebben alle passieve volumecontrollers met draaipot daar last van.

precies, het heeft weinig zin om daar een zwaarwegend issue van te maken als je aan het budget denkt. wil je dat niet, dan moet je aan relais denken en dan kom je in een totaal andere klasse terecht.
 
Back
Top