Wat in 2022 voor u

Eerst maar weer eens proberen me bij mijn haren overeind te trekken uit de passiviteit van de laatste maanden.
...
Met de depressie op de loer is die motivatie soms lastig.

Sterkte, Tom. Dat is geen lolletje als je daarmee kampt, ik hoop dat het in het komende jaar beter gaat. Dat van de passiviteit herken ik wel iets. Bij mij gaat het niet om de dingen die "moeten", dat gaat gewoon door. Het gaat om wat je voor je plezier doet, voor hobby en ontspanning. Met de dagelijkse dingen, mantelzorg maakt daar een groot deel van uit, heb ik het soms druk en dan is er niet veel energie om echt wat te gaan doen. Dat is nog tot daaraan toe, maar ik merk ook dat ik me er soms slecht toe kan zetten als het hier wat beter gaat en wel wat meer tijd en energie heb.

Voor 2023... ik hoop eindelijk wel 'ns iets te kunnen inzenden voor de contest. Heb niet veel gear, maar het moet eigenlijk wel lukken met wat hier staat. Een drumcomputer waar je snel en gemakkelijk iets bruikbaars als basis uit kunt halen is misschien iets om naar uit te kijken. Ook 'ns afwachten of Uli B. nog met wat leuks komt, maar verder geen plannen om iets aan te schaffen. Verder had/heb ik plannen voor een zelfbouwinstrument om met de hand te bespelen, maar daar gaat veel tijd inzitten en ik bewaar dat voor later. Voor het komende jaar 'ns kijken naar een alternatief wat sneller en gemakkelijker is te maken, maar evengoed met een beetje oefenen bruikbaar.

In het het draadje over de huidige contest staan een heleboel screenshots van DAWs, dat is wat ik ook in 2023 niet wil. :D Voor de contest wil ik het simpel houden, ik denk erover om een nummer gewoon live op te nemen, zonder "gedoe". Tien keer spelen ofzo en de beste take moet het maar worden om in te sturen. Dat past ook wel bij wat ik in gedachten heb voor het soort nummer, wat rauwer dus ipv. gepolijst.
 
Bij mij gaat het niet om de dingen die "moeten", dat gaat gewoon door. Het gaat om wat je voor je plezier doet, voor hobby en ontspanning.

Hier ook, maar ik zit in de luxe positie dat ik zo verdomde weinig 'moet'. Dat is met recht een luxe, maar in dit soort situaties niet altijd handig.

Met de dagelijkse dingen, mantelzorg maakt daar een groot deel van uit, heb ik het soms druk en dan is er niet veel energie om echt wat te gaan doen

Jij ook sterkte!
 
In 2023 hou ik dezelfde hobby als dit jaar (en de afgelopen 40+ jaar...).
Over 40 jaar gesproken, mijn Juno-60 bereikt in juni ook de vier kruisjes. Ben van plan 'm maar eens een grote beurt te laten geven, heeft ie wel verdiend zo langzamerhand 8)
 
Denk dat het weer ‘t zelfde word als vorig jaar, 12 tracks afleveren. Dit jaar niet verder gekomen dan 2, maar heb goede hoop voor volgend jaar.

Daarnaast wil ik al m’n tracks die ik tussen 2017 - 2022 heb gemaakt opnieuw afmixen. Zit nu in een goede drive en heb veel plezier in het mixen.

Betreft nieuwe spullen wil ik het volgende aanschaffen: Nexus 4.5 (met 10 expansions), een paar extra expansions voor de Avenger, Twin Delay (Fabfilter), nog een distrortion plug-in, een midi keyboard (Akai) en de SSL 2+. Dan heb ik alles wat ik nodig heb voor de komende jaren.
 
Met weinig gaat ook,de belangrijkste gear zit in je hoofd🙃
Zo is dat. Mijn inzending voor de contest is met 1 monofone synth (en 2 software versies daarvan) en een microfoon gemaakt. Jezelf beperken kan leuk zijn (jezelf onderdompelen in gear uiteraard ook... :duivels:). Ik denk juist dat in jouw geval het hebben van een drumcomputer geen must is. Ik denk dat je creatief genoeg bent om er een eigen draai aan te geven.
 
Zo is dat. Mijn inzending voor de contest is met 1 monofone synth (en 2 software versies daarvan) en een microfoon gemaakt. Jezelf beperken kan leuk zijn (jezelf onderdompelen in gear uiteraard ook... :duivels:).
Ik vraag me af hoe sommigen nog een auto kunnen betalen of afbetalen.Daar komt geen muziek uit.Tenzij uit die hifi boxjes met een vintage radio-cassette speler😆
 
Ik vraag me af hoe sommigen nog een auto kunnen betalen of afbetalen.Daar komt geen muziek uit.Tenzij uit die hifi boxjes met een vintage radio-cassette speler😆

Makkelijk. Koop gewoon een auto aan de prijs van een paar Behringers. Een "APK op wielen" zoals we dat in Nederland noemen. Dat deed ik altijd toen ik nog geen auto van de zaak had - max €2.000 voor een "auto" en die dan helemaal afrijden met minimaal onderhoud, dan hield ik tenminste geld over voor gear. Prioriteiten!
 
Je koopt een auto voor 12 k en rijdt er 20 jaar mee. Zo deed ik t en hoop ik t opieuw te doen.
Ik heb er nog een staan die ik heb sinds ie 5 was. Hij wordt 30 in maart. Is dat erg? Nee hoor. Het zijn de 2 beste autos die ik ooit zal gereden hebben.

Onderhoud zelf doen. Ook als t n motorswap is. Een donor kopen, slopen, parts houden die je nodig hebt en de rest verkoopt voor meer dan de donor en n dikke synth.

Weet meer zeker maar hebber de minimoog reissue mee betaald denk ik. Heel veel mensen leren kennen met de verkoop vd onderdelen vd auto, en superveel geleerd.

Had ik plaats, deed ik t zo opnieuw.
ik wou dat ik evenveel kende van gear herstellen als van mijn 30 jarige kar. Dan was ik tech
 
Laatst gewijzigd:
Nog nooit zoveel synths gekocht in een jaar, nog nooit zo weinig tijd gehad om er iets mee te doen.
Volgend jaar ga ik beter mijn prioriteiten stellen. :-)
 
Nog nooit zoveel synths gekocht in een jaar, nog nooit zo weinig tijd gehad om er iets mee te doen.
Volgend jaar ga ik beter mijn prioriteiten stellen. :-)
Hahahahahahahaha.
De drie T's waarom ik heel selectief nieuwe gear moet kopen:
Tijd, Talent, Te weinig budget.
In volgorde van belangrijkheid.
 
Ik ben fan van de 10-minuten aanpak. Doe elke dag 10 minuten iets. Als het daarin niet lukt, prima, dan stop je weer. Maar vaak kom je er dan net lekker in en wordt het wat langer. Sowieso geeft het een fijn gevoel als je steeds een stapje verder komt, hoe langzaam ook. Je blijft in beweging 👍

Ik kwam laatst een leuke video hierover tegen, wilde hem al posten in je eigen topic hierover, zal even kijken of ik hem nog kan vinden. Waar het op neerkwam is dat je je hersenen moet trainen om meer te 'genieten' van het arbeidsproces, en niet zozeer van het eindresultaat. Dat kan namelijk even op zich wachten en niet alle stappen ervaren we als 'leuk' (vooraf). Het lastige is dat we zo tegenwoordig zo gewend zijn aan direct plezier (dopamine boost), smartphone, tv enzo dat het langdurige creatieve proces een opgave kan zijn.
Hoe dan ook, ik heb het 10 minuten elke dag best een tijd volgehouden dit jaar, maar op een gegeven moment is er weer de klad in gekomen. Het werkt wel, als je eenmaal zit dan gaat het voor de rest bijna vanzelf. Goed voornemen voor volgend jaar om dit weer te gaan doen!
 
Ik heb afgelopen maanden mijn studio verbouwd.
In 2022 alles bij elkaar toch weer 6K geïnvesteerd en tenzij Behringer met de VS80 of UB-Xa op de proppen zou komen, koop ik in 2023 wellicht geen hardware.

Muziek maken dat gebeurd sowieso dus daar maak ik me niet ongerust over.
 
Routine opbouwen is wel goed ja. Ik probeer iedere dag muziek te maken, en zelfs als ik geen inspiratie heb dan iets te oefenen op gitaar, of desnoods mijn Ableton Live template een keer helemaal goed instellen of dat ene ding anders aansluiten wat je al maanden van plan was maar er nooit van komt. Zodat je de volgende keer als je wél inspiratie hebt meteen kunt starten en alles klaar staat.
 
Verder met keyboard leren spelen. Wil beter worden met akkoord progressies te kunnen spelen zonder m'n hersenen te pijnigen. Oefenen ging me best goed af dit jaar maar ik merk dat ik ermee stop in periodes dat ik intensief bezig ben met produceren. Hoop ook iets te kunnen maken wat ik zelf goed vind in plaats van wel aardig en een beetje een stijl zien te vinden. Verder meer oefenen met 'live jammen' maar mis nog een polysynth dus hoop dat die er ook gaat komen dit jaar.
 
Misschien een idee voor iedereen incl mezelf, na de reacties in dit topic te hebben gelezen: Samenwerkingen aangaan.

- Daar leer je een hoop van, van elkaar.
- Je hoeft minder gear te kopen, de ander heeft het wellicht al
- Samenwerken tegen eenzaamheid, als bijkomend voordeel
- Teveel knoppen, te weinig handen, ook hier helpt samenwerken
- Goede vibe als je een goede klik hebt, dit komt de muziek weer ten goede
- .. wat ik nog vergeet.. vult u zelf maar in

Ik zag dat filmpje van "Deckards dream of a Monopoly", dat zag er supertof en gezellig uit en inspireerde me dit te schrijven.
 
Ik zou graag samenwerken maar iemand vinden die t ook fijn vindt en aanvult is best moeilijk. Mogelijk zelfs n utopie (ik spreek uit mijn ervaring)

Merk dat de 2e persoon vaak verveelt is of te weinig weet. Dan komen ze niet terug.
 
Dit was echt een inspiratieloos jaar maar toch nog iets van 25 tracks eruit geperst.
Dus wellicht kan ik dat als verantwoording gebruiken voor al die rommel die ik koop :)
Jajajaj G.A.S. denier.....
 
Back
Top