Wat in 2022 voor u

En mensen, we zijn nu in de zomer.Is er wat bijgezet in de studio?:-).

Ik ben nog altijd wachtende op de osmose(osmose...wat?).Raar dat nog steeds de afbeelding van het prototype op de website prijkt.
Lijkt een opgeborgen,on hold synth te worden.Gaat al naar de 3 jaar......
2 gitaren, een zooi pedalen, midi keyboardje en in afwachting van OB-X8.
 
- Verder gaan met de lessen die ik volg (keyboard spelen, muziek theorie, finger drumming, sound design, mixen)
- Ik hoop eindelijk eens wat tracks helemaal af te kunnen maken (ik heb nog niet echt iets)
- Een EP'tje releasen op bandcamp (iets om naar te streven)
Ik lig wel aardig op koers geloof ik. Vingerdrummen schiet er nog weleens bij in, maar piano oefeningen doe ik regelmatig. Toen ik dit poste had ik nog geen track, nu heb ik er twee (had er drie maar één toch maar van het internet gehaald.)

Veder een digitakt en een soundcraft signature 22 multi track en een eventide h9 max rijker.

Live jammen, iets wat ik toch ook graag doe, gaat steeds wat beter. Dat EP'tje gaat me dit jaar niet lukken denk ik, maar ik probeer dat doel niet uit het oog te verliezen. Wel tering veel geleerd in relatief korte tijd, vorig jaar maakte ik m'n eerste post op dit forum en kocht ik m'n eerste synth.
 
Extended Play. Iets tussen een single en een album in.

Bedankt voor het terugroepen van dit topic. Ik moest echt even weer herinnerd worden aan waarom ik 't eigenlijk doe, want ik was 't aardig uit het oog verloren.
 
Meer muziek maken, wat redelijk lukt. Mogelijk nog een projectje uitbrengen dit jaar.

Ik overweeg heel erg om 1 synth en 1 mpc weg te doen. Merk dat ik met minder spul gefocuster werk. Heb nu een microkorg en een microkorgxlplus staan, waar ik relatief weinig mee doe. Nu nemen ze weinig ruimte in dus tis niet dat het heel erg in de weg staat, maar toch.

Overweeg om een rackmixer te halen en zo m'n mackie vlz1202 uit de deur te kunnen doen. Merk dat ik eigenlijk alles netjes weg wil werken in m'n Zoar-desk.

Ook lijkt een Analog Heat mk2 me een leuke aanwinst, misschien dat ik die nog ga halen dit jaar.

Andere wat vervangen zou kunnen worden met de tijd is m'n pc - alweer ruim tien jaar oud - maar die doet het feitelijk nog prima dus geen must.
 
In november vorig jaar wilde ik nog één dure hardware synth.Wel dat is de Jupiter-X geworden en dit voor de tweede keer gekocht.
Onlangs een modal argon 8 2dehands gekocht,en één softsynthje en dat is het voorlopig nu.
O ja, waar blijft de Osmose?
 
Het handige aan ouder worden is dat je geheugen slechter wordt en je dus overzicht verliest over hoe goed je scoort op je voornemens, merk ik :)
Vermits ik niet meer weet wanneer ik wat kocht, kan ik perfect denken dat t allemaal vorig jaar was en ik dus heel goed mijn voornemen haal
 
Sound Education Nederland: nog veel van opsteken en het diploma behalen, erg leuke opleiding tot nu toe
Elektronisch/synths: meer muziek maken en m'n enige hardware synth (MODX8 ) meer gebruiken en beter leren kennen
Piano: Rachmaninoff Prelude Op. 32 No. 10 op een acceptabel niveau krijgen en een opname maken, in zekere zin mijn meest ambitieuze doelstelling van 2022

1: Check. Opdrachten en examen zijn binnen met goed resultaat. Alleen nog een eindopdracht inleveren, die is verlengd naar volgend jaar. Dan diploma.
2: Check, Check. Had wel meer muziek willen maken. Maar dat geldt altijd! En het jaar is nog niet voorbij...
3: Check, na een jaar lang regelmatig oefenen, met tussenpozen, en in kleine stukjes per keer (max 30 minuten) komt het "einde" in zicht. Binnen enkele weken verwacht ik een opname te maken. Man man dit was echt een struggle, en nog steeds op de moeilijkste momenten, maar de aanhouder wint en het vele oefenen werpt z'n vruchten af.
 
Voortzetting van deze topic maar nu voor 2023.

De osmose wordt realiteit in 2023.Eigenlijk had ik dit moeten zeggen voor 2020,maar 3 jaar moeten wachten.
Verder?Zoals dit jaar.Niet of weinig nog aanschaffen.Alles wat enigszins overlapt met wat ik heb is no buy.Koopje of niet.Hoofdact voor 2023 is echt met m'n daw(logic)bezig zijn en meedoen met de contest 2023 is?
 
- juup 6 weer terug werkend
- veel muziek afmaken
- vakantie op het strand (liever niet in NL ;))
Nr 1 check
Nr 2 check! (iets van 4 a 6 solo tracks afgemaakt en iets van 10 coop tracks)
Nr 3 nope maar minst belangrijk
Ongeschreven Nr 4 (minder GAS) nope nope nope nope. Wie weet in 2023 :D
 
Komend jaar lijkt qua gas minder gevaarlijk dan 2022, want er staan (nog) geen hele dikke nieuwe synths op de rol en qua gitaren heb ik dit jaar al een goede voorraad aangelegd. Dus op dit moment geen substantiële plannen voor uitbreiding of veredeling.

Maar goed, dat duurt vast niet lang.
 
Mijn DAW echt leren kennen. Daar ben ik al mee begonnen.

Ik gebruik Studio One en PreSonus zet waanzinnig goede video's op YouTube. Heb er al een paar gevolgd en sla me af en toe voor het hoofd, voor al dat gehark van de afgelopen jaren. Er kan zoveel makkelijker en sneller. Bijvoorbeeld met Macro's en sneltoetsen. De Chord-tool gebruikte ik ook helemaal niet, terwijl hij er al 3 jaar inzit. Ik ben in elk geval nog niet uitgeleerd 👍
 
ik ga wat meer diy electronica projecten afmaken en de Osmose.
Ook wil ik met de Osmose en mpe en max wat met modular patches gaan experimenteren met bv een 4 voice en de expertsleeper es3 dus dan 2x cv per voice voor de expressions.
Meer gitaar spelen en zingen.
en meer electronica experimenten.
Maar vooral lol in die hard nerd sh!t en meer cowbell natuurlijk.
 
2023?
groot raadsel… veel dromen weinig vooruitgang zoals de jaren ervoor waarschijnlijk.

wordt 2023 het jaar vd verkoop van de juno 60 en de cirklon? De dominion? De tanzbar? De vermona drm? De polysix? De jp8080? je leest t hier… op sf.

of wordt t de grote doorbraak van de korg Ms muur. Dat hoor je dan weer hier.
 
Back
Top