Wat algemene vragen over productiehardware

Ja, maar het ziet er naar uit dat PCI-slots niet meer lang op moederborden te vinden gaan zijn. Al zou het wel zo moeten zijn dat je een PCIe kaart op een "oude" Multiface zou moeten kunnen aansluiten, dus wellicht valt er daar nog wat mee te mixen en matchen.

http://www.thomann.de/nl/rme_hdsp_pcie.htm en dan een tweedehands Multiface? Ja, dat moet mogelijk zijn :)

De moederbord die ik nu van plan ben te kopen heeft wel PCI slots (4x), en ik denk dat dat nog wel lang beschikbaar zal blijven omdat er zo veel support is voor PCI.
 
De moederbord die ik nu van plan ben te kopen heeft wel PCI slots (4x), en ik denk dat dat nog wel lang beschikbaar zal blijven omdat er zo veel support is voor PCI.

Probeer dan een RME multiface te scoren met een PCI-kaart erbij. Doorgaans passeren ze hier op de markplaats voor 250-3OO euro 2ehands!
 
Probeer dan een RME multiface te scoren met een PCI-kaart erbij. Doorgaans passeren ze hier op de markplaats voor 250-3OO euro 2ehands!

De RME Multiface alleen voor 300 euro of een combinatie van beide voor 300? Heb je misschien een link voor mij want ik kan er geen vinden, alvast bedankt.
 
HDSP's hebben dacht ik een veel betere clock dan de oude multiface, toch? Als je 2e hands wil is een 9632 incl. analog I/O board wellicht een nog betere optie.
Maar eigelijk maak je met elke PCI /PCIe kaart van RME de best mogelijke keuze die je kan maken als je gaat produceren op een PC desktop. Dus gefeliciteerd met je keuze, hier ga je veel plezier (en geen zorgen) aan beleven!
 
Dus als ik 300-500 euro wil uitbesteden aan een 2e hands geluidskaart, waar kan ik meer mee? De Multiface of de HSPDe AIO?

En ik denk dus dat als ik Synth support wil dat ik zal moeten overstappen naar een andere sequencer, ik denk zelf Ableton na aanleiding van het verhaal van Divi, want daar kan ik mezelf ook wel een beetje in vinden, vind Cubase niet echt gebruikersvriendelijk eruitzien maar ik heb hem nog maar een keer geprobeerd.

http://www.digitalmusicdoctor.com/shootout/shootout_summary.htm als ik hiernaar kijk is Cubase wel duidelijk de betere in statistieken, maar of dit een mening betreft is mijn vraag.
 
Laatst gewijzigd:
De RME Multiface alleen voor 300 euro of een combinatie van beide voor 300? Heb je misschien een link voor mij want ik kan er geen vinden, alvast bedankt.
Aan alleen de Multiface heb je niks, want die heeft die PCI-kaart nodig.

Dus als ik 300-500 euro wil uitbesteden aan een 2e hands geluidskaart, waar kan ik meer mee? De Multiface of de HSPDe AIO?
De Multiface geeft je meer I/O.

http://www.digitalmusicdoctor.com/shootout/shootout_summary.htm als ik hiernaar kijk is Cubase wel duidelijk de betere in statistieken, maar of dit een mening betreft is mijn vraag.

Het betreft hier meerdere "softe" factoren. Die groene score voor de manier waarop Cubase met loops/remix omgaat is natuurlijk volslagen belachelijk als je er iets als langs hangt. De score voor User Interface - tja, ik heb zelf een vieze smaak van Cubase overgehouden toen ik het naast Live had gelegd.
 
Ik heb zelf wel een Ableton Live Lite versie meegekregen met mijn M-Audio Axiom 61, zal er eens wat meer tijd in investeren na het zien van die video :) Bedankt voor die video, heeft me wel weer wat overtuigd richting Ableton Live. (Wil zelf ook live performances kunnen doen, en daarom spreekt dit mij meer aan dan Cubase)
 
Laatst gewijzigd:
als je die registreert krijg je allemaal support (gratis tutorial videos enzo) en gratis updates naar nieuwere versies van lite.

Hij bevalt wel, quantizen gaat in ieder geval beter dan bij FL Studio, maar nog maakt de latency het moeilijk om de noten precies goed te krijgen.

Maar krijg nu wel veel last van de limitaties die ik heb op VSTs, effects en tracks etc. Maar gelukkig krijg je als je vanaf Lite upgrade een korting dus dat is altijd mooi meegenomen :)

Ik denk trouwens dat ik voor de HDPSe AIO ga, en dan later evt. een ADAT erbij haal? Voor het budget rond 300-500 leek mij dit een betere keus.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top