Wat in 2022 voor u

- Album afronden.
- Nieuwe thuisstudio op orde krijgen.
- Nog hele zwik muziek maken en opnemen voor juni 2023...
- ... en in juni 2023 voor de tweede keer vader worden.
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je nog tijd over houdt om muziek te maken. Ik vind het al lastig met 1:)

Voor mij vooral niet teveel kopen en focussen op muziek maken. Ben vooral bezig met filmmuziek, mijn ambitie is om met een aantal scoring competities mee te doen.
 
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je nog tijd over houdt om muziek te maken. Ik vind het al lastig met 1:)

Dankje! Sinds m'n oudste 3 was vond ik het wel weer te doen, maar ik maak minder tijdsintensieve muziek dan filmscores - dat zal allicht schelen. :)
 
Eerst maar weer eens proberen me bij mijn haren overeind te trekken uit de passiviteit van de laatste maanden.
Mezelf motiveren om met de spullen die ik heb aan de slag te gaan en ze beter te leren kennen, mijn video/muziek project eens af te ronden of op z'n minst een flinke boost te geven.
Met de depressie op de loer is die motivatie soms lastig.

Voor 2023 geen grote aankoopplannen.
De resterende 2500 modules en kijken hoe ik verder de gaten in mijn modular kan opvullen.
 
Gefeliciteerd! Ik hoop dat je nog tijd over houdt om muziek te maken. Ik vind het al lastig met 1:)

Voor mij vooral niet teveel kopen en focussen op muziek maken. Ben vooral bezig met filmmuziek, mijn ambitie is om met een aantal scoring competities mee te doen.
Ja, het is best lastig te combineren soms. Sinds ik een hok voor mijzelf heb 'toegeëigend' gaat het beter met tijd voor muziek kunnen maken. De drempel zo laag mogelijk houden scheelt enorm.
Als ik een 30 minuten over heb, kan ik die aan muziek besteden.
Als de kids een beetje een ritme hebben van 19:00 slapen enzo, dan gaat het nog wel. Maar sinds ze bij ons wat ouder zijn, moet ik me echt terugtrekken, anders komt het er helemaal niet meer van.
 
Voor korte termijn:
- diy studio meubilair afmaken
- al mijn apparatuur aansluiten + kabels weg gewerkt

Voor einde 2023:
- youtube kanaal met synth gerelateerde video's starten
- beginnen met diy eurorack
- mijn partner betrekken in electronische muziek, ze speelt o.a. hobo en ik heb al een Akai EWI (electronic wind instrument) hier liggen
 
Voor mij is het budget in 22 nagenoeg verdampt en staan er nog andere uitgaven op de lijst die waarschijnlijk voorrang gaan krijgen op muzikale uitbreiding (maar zeg nooit nooit 😎)

Ik heb vooral ‘doe’ dingen op m’n muzikale lijstje voor 23 staan.

1. Veel jammen. Nieuwe dingen ‘technieken’ proberen en het goede behouden.
2. Veel bassen en ook het piano spelen op de één of andere manier oppakken. (Tijd???)
3. Elektronisch muziek maken combineren met de band.
4. Uitvinden of er nog wat toegevoegd kan worden aan m’n setup. (En daar voor gaan sparen)
 
2. Veel bassen en ook het piano spelen op de één of andere manier oppakken. (Tijd???)
Ik ben fan van de 10-minuten aanpak. Doe elke dag 10 minuten iets. Als het daarin niet lukt, prima, dan stop je weer. Maar vaak kom je er dan net lekker in en wordt het wat langer. Sowieso geeft het een fijn gevoel als je steeds een stapje verder komt, hoe langzaam ook. Je blijft in beweging 👍
 
Ik heb twee dingen in het verschiet voor het komend jaar:
Met een ruilhandeltje kan ik aan twee raspberry pi4b’s komen (waarvan er één gerepareerd moet worden) en daar ga ik een euro module van maken met de functionaliteit van 8 DX7’s 😳
Verder heb ik nog een paar AD9102’s liggen waar ik een euro module mee wil maken die de functionaliteit heeft van een arbitrary waveform generator.

 
Ik schuif de Osmose wens door naar (begin) 2023.... ondertussen wil ik ook wel de Haken Audio euro module, maar die is steeds niet leverbaar.
 
Ik ben fan van de 10-minuten aanpak. Doe elke dag 10 minuten iets. Als het daarin niet lukt, prima, dan stop je weer. Maar vaak kom je er dan net lekker in en wordt het wat langer. Sowieso geeft het een fijn gevoel als je steeds een stapje verder komt, hoe langzaam ook. Je blijft in beweging 👍
Bij mij is dat een 1 uur regel,maar ben wel op pensioen.Er zijn nu éénmaal oefeningen die je eeuwig moet herhalen en hoe langer je speelt hoe uitgebreider die oefeningen worden.Goestting of niet die oefeningen worden 5 op 7 uitgevoerd.
Zoals ik al zei wordt 2023 de DAW de uitdaging om die es wat grondiger te leren.En dan spreek ik nog niet over mixen en masteren.
 
Qua muzikale missies wil ik het komende jaar in elk geval vol gas verder met gitaar leren, pedalen/fx chains masteren en Wavestate onder de knie krijgen.
 
Ik ben fan van de 10-minuten aanpak. Doe elke dag 10 minuten iets. Als het daarin niet lukt, prima, dan stop je weer. Maar vaak kom je er dan net lekker in en wordt het wat langer. Sowieso geeft het een fijn gevoel als je steeds een stapje verder komt, hoe langzaam ook. Je blijft in beweging 👍
Dat is een goede tip idd.
Ik ga er eens over nadenken hoe ik dat in ga bouwen.
Heb nog zoveel projecten waar ik graag mee aan de slag wil, dat ik dan 2 uur per avond '10 minuten' bezig ben ;)
Maar beter zo dat dat ik me kapot verveel.
 
Qua muzikale missies wil ik het komende jaar in elk geval vol gas verder met gitaar leren, pedalen/fx chains masteren en Wavestate onder de knie krijgen.
als je je op je gitaar spel focussed ben ik van mening dat je beter zo clean mogelijk en ook akkoestisch het beste kunt oefenen.
natuurlijk niet altijd maar wel het vaakst.
 
Qua muzikale missies wil ik het komende jaar in elk geval vol gas verder met gitaar leren, pedalen/fx chains masteren en Wavestate onder de knie krijgen.
wij hebben bijna dezelfde missies voor volgend jaar :D

met name pedalen / FX chains masteren staat hoog op mijn lijstje. Ik vind het nog steeds enorm lastig. Kwa gitaren oefen ik elke dag minimaal een uur. Als tip (vanaf dat moment ging het bij mij enorm snel kwa voortgang) zou ik je aan willen raden om Truefire.com eens te bekijken. Niet geschikt voor beginners, maar als je de beginnersfase voorbij bent is dit een perfecte site om tot ver gevorderd door te kunnen studeren (beter als jamplay vind ik).

verder wacht ik volgend jaar nog steeds op de korg pa5x. Ik heb hem in juli al besteld, maar goed, leveren duurt tegenwoordig al snel een jaar. Dus we wachten af.
 
als je je op je gitaar spel focussed ben ik van mening dat je beter zo clean mogelijk en ook akkoestisch het beste kunt oefenen.
Mee eens, voordeel is dan ook dat je lekker op de bank snel je gitaartje erbij kan pakken. Zo speel ik dagelijks wel minimaal een uur, soms wel het dubbele of meer, puur omdat ie pal naast me staat.
 
Als tip (vanaf dat moment ging het bij mij enorm snel kwa voortgang) zou ik je aan willen raden om Truefire.com eens te bekijken.
Ik vind justinguitar.com ook erg goed. Overigens heeft het bij mij geholpen dat ik me vooral heb gefocust op de pentatonische toonladder, alleen dit al kunnen is veel kennis. Verder is het vooral oefenen en oefenen etc...
 
Ik vind justinguitar.com ook erg goed. Overigens heeft het bij mij geholpen dat ik me vooral heb gefocust op de pentatonische toonladder, alleen dit al kunnen is veel kennis. Verder is het vooral oefenen en oefenen etc...
zeker een goede tip, zo ben ik ook begonnen. Uiteindelijk heb ik dat boek van hem maar gekocht om hem te steunen. Daarna heb ik een jaar abonnement gehad op guitartricks, activemelody (heeft ook enorm goede gratis content), jamplay en tegenwoordig op truefire die ik het beste vindt. Maar goed ik ben ook al heel lang bezig en zou zeker voor beginners truefire niet aanraden, daar is nauwelijks content voor daar en het richt zich wat meer op techniek en minder op songs daar.

Maar als je net begint dan zijn het CAGE systeem en de pentatonische ladder wel zo'n beetje de eerste dingen waar je snel resultaten mee kan boeken inderdaad. Dus goede tips :)
 
Back
Top