30 Dagen Productiviteit Challenge (discussie)

De airco in huis (en de studio) werpt zijn vruchten af. Lekker bezig geweest afgelopen dagen. Ik voel me steeds meer thuis op de MPC Live II, wat een topbak is dat.
 
:okdan: Mocht je er nog een saxversie van SummerSky willen maken dan hoor ik het wel. ;)
Ik zal er aan denken.

Net het arrangement van track 6 afgemaakt. Beetje deephouse met een vocal en dat maak ik normaal niet. Geen idee of er een sax op past. Nu halverwege de maand en ik ga maar eens kijken naar afmixen. Het is niet het mijn grootste hobby, maar het hoort er bij. En ik word er wel steeds handiger in 👍
 
De prik zelf ging al niet helemaal zoals het zou moeten, maar die vreselijke moeheid kwam een dag later. Gisteren had ik een wat slechtere dag, nadat het vrijdag juist wat beter ging. Vandaag gaat het wel weer, ik hoop dat de verbetering nu echt doorzet.
Dat klinkt al beter :okdan:

Bij nader inzien heb ik misschien toch ook zoiets gehad, want ik voel me de laatste weken wel energieker dan voorheen. Niet zo extreem als bij jou, maar ik had wel steeds een uitgeblust gevoel, vroeg naar bed en moe wakker opstaan. Maar ik had niet echt een relatie gelegd met mijn prikken (eind maart en eind april), eerder met het lange koude voorjaar en andere redenen.
 
Dat klinkt al beter :okdan:

Bij nader inzien heb ik misschien toch ook zoiets gehad, want ik voel me de laatste weken wel energieker dan voorheen. Niet zo extreem als bij jou, maar ik had wel steeds een uitgeblust gevoel, vroeg naar bed en moe wakker opstaan. Maar ik had niet echt een relatie gelegd met mijn prikken (eind maart en eind april), eerder met het lange koude voorjaar en andere redenen.

Het gaat nu een beetje heen en weer, nog steeds niet echt goed, helaas. Vrijdag en ook gisteren waren redelijk goede dagen, zaterdag en ook vandaag gaat het duidelijk minder. Het is een beetje raar, maar je hebt kennelijk verschillende soorten moeheid. Na de prik was ik later op de dag ook moe, maar dat leek op moeheid zoals je hebt na een drukke dag, of als je de nacht daarvoor niet goed hebt geslapen, bijvoorbeeld. De moeheid die ik nu nog steeds heb kwam een dag later opzetten, een vreselijke moeheid die van binnenuit komt en je kunt niks meer behalve in bed liggen en veel slapen. Heb zoiets nog niet eerder gehad. Vandaag dus ook weer. Het einde komt nog steeds niet in zicht, ik denk steeds op de betere dagen dat het nu echt gaat doorzetten en het snel weer over is, maar niet dus. :(
 
Het gaat nu een beetje heen en weer, nog steeds niet echt goed, helaas. Vrijdag en ook gisteren waren redelijk goede dagen, zaterdag en ook vandaag gaat het duidelijk minder. Het is een beetje raar, maar je hebt kennelijk verschillende soorten moeheid. Na de prik was ik later op de dag ook moe, maar dat leek op moeheid zoals je hebt na een drukke dag, of als je de nacht daarvoor niet goed hebt geslapen, bijvoorbeeld. De moeheid die ik nu nog steeds heb kwam een dag later opzetten, een vreselijke moeheid die van binnenuit komt en je kunt niks meer behalve in bed liggen en veel slapen. Heb zoiets nog niet eerder gehad. Vandaag dus ook weer. Het einde komt nog steeds niet in zicht, ik denk steeds op de betere dagen dat het nu echt gaat doorzetten en het snel weer over is, maar niet dus. :(
Superzuur dat je er zo lang last van hebt!
Ik ben zelf al ziek geweest in januari en had zo'n 5 dagen veel spierpijn hoofdpijn en ook wel moe, maar toch niet zo heel erg.
Voor mij was het een flinke griep zonder echte verhoging. Jij lijkt van het vaccin meer last te hebben dan ik van het virus zelf.
De hitte deze dagen helpt ook niet mee.
Beterschap!!
 
Dit weekend weinig zin in muziek maken. Het is te heet op zolder en ik heb vanochtend een corona-prik gekregen.

Vandaag wel het nodige gelezen. Zo kwam in een oud e-book 101 waanzinnig waardevolle producertips tegen. Lees ze eens door, want ze zijn echt steengoed 👍
Dank! Ik dacht eerst: zal mij benieuwen of er iets nieuws bij zit. Maar echt heel behulpzaam! Direct op de eigen drive opgeslagen.
 
Dit weekend weinig zin in muziek maken. Het is te heet op zolder en ik heb vanochtend een corona-prik gekregen.

Vandaag wel het nodige gelezen. Zo kwam in een oud e-book 101 waanzinnig waardevolle producertips tegen. Lees ze eens door, want ze zijn echt steengoed 👍
Nice, zitten wel wat bruikbare tussen :okdan:
Maar zo kom ik nooit aan het arrangement toe met zoveel mixtips ;)
 
Ik stel het mixen altijd zo lang mogelijk uit, lol. Ik wil lekker liedjes maken en dat gepruts met EQ en compressie voelt dan als werk 😉 Maar het hoort erbij.
Ja dat is ook beter maar ik kan uren met 16 bars lopen pielen tot dat het goed klinkt maar niet echt handig natuurlijk
Vaak ben ik dan ook al uitgekeken op het idee om het af te maken.

Toen ik 20 jaar geleden begon met een muziek maken had ik een nummer af en die had ik mee naar vrienden. Het cd'tje er in en op play.
Het eerste wat ze vroegen waarom het liedje zo zacht was en en toen de stereo harder werd gezet vervormden de speakers zo erg dat je de melodie niet meer hoorde zoveel laag zat er in. Daar baalde ik toen zo van dat ik meer met het mixen ben gaan doen. Waardoor het componeren en arrangeren vaak wat op de achtergrond verdwijnt. Afgelopen maanden ook paar tracks afgemixt voor een vriend van mij die even zonder studio zit en op de hoofdtelefoon werkt.
Dan is leuk als je de afgemixte tracks weer terug hoort in podcasts / YouTube mixen e.d.

Misschien toch maar een keer de zweep er over en pas mixen als de track volledig af is. :duivels:
 
Ja dat is ook beter maar ik kan uren met 16 bars lopen pielen tot dat het goed klinkt maar niet echt handig natuurlijk
Vaak ben ik dan ook al uitgekeken op het idee om het af te maken.
Precies om die reden mix ik zo weinig mogelijk meteen. Vaak wel de kick en bas omdat die goed moeten klinken. En wat laag en en hoog eraf om ruimte te maken, maar verder tijdens het arrangeren praktisch niet.

Dan maak ik eerst de track af. En pas als ik van begin tot eind tevreden ben over het arrangement ga ik het mooi maken. Dat bevalt tot nu toe prima. Ik maak sneller nummers af en ga 'frisser' voor de mix zitten.

Het voorkomt ook dat ik veel tijd steek in het 'kneden' van een loopje of geluid, dat ik later toch niet gebruik. En ik weet al waar ik heen wil en wat belangrijke partijen zijn. Dat mixt makkelijker.
 
Ja dat is ook beter maar ik kan uren met 16 bars lopen pielen tot dat het goed klinkt maar niet echt handig natuurlijk
Vaak ben ik dan ook al uitgekeken op het idee om het af te maken.
Dit herken ik ja. Volgens mij is het ook een van de meest voorkomende valkuilen bij het maken van muziek. Ik vind zelf het hele vormschema wel heel belangrijk in een nummer, maar tot nu toe maakte ik altijd eerst "alles" bij elkaar in een paar maten, om het dan pas te gaan uitsmeren. Nu heb ik dus meer dan 1000 baksels van ca. 16 maten en dat schiet ook niet op. Je gaat ze zelden later afmaken. Ik denk er nu over om van al die oude dingen een soort lange mix te maken.
 
tot nu toe maakte ik altijd eerst "alles" bij elkaar in een paar maten, om het dan pas te gaan uitsmeren.
Soms vond ik dat wel goed werken dat je eerst blokken (intro, break, drop etc.) maakt van 16 maten en met deze blokken het arrangement gaat maken. Maar net als jij nu ook al vele projecten met alleen een aantal blokken. *D
 
Soms vond ik dat wel goed werken dat je eerst blokken (intro, break, drop etc.) maakt van 16 maten en met deze blokken het arrangement gaat maken. Maar net als jij nu ook al vele projecten met alleen een aantal blokken. *D
That's when Reason comes in :) Of nog beter: Ableton Session view met een launchpad.

comes in :)

 
Back
Top