30 Dagen Productiviteit Challenge (resultaten)

Fantastisch! Echt!

Ja, het klinkt zwaar 70s maar heeft ook een diepgang die je tegenwoordig niet meer hoort. Ik zou dat niet gedateerd willen noemen, het is als zo'n plant die maar eens in de zoveel jaar een paar dagen bloeit, en daar is nu het wachten op (zoals 12 jaar geleden, helaas zijn hun wegen gescheiden en de magie is weg).
Wat een mooi compliment torp, thnx! Je video referentie is iets compleet anders maar ook echt heeel mooi, fijn om daarmee vergeleken te worden:halleluja
 
Hehe, mijn track is af! Het is een mooie leergang geweest, heb er heel wat experimenten in verwerkt. Het is een remake van een track die mijn oude bandje in 1976 heeft gemaakt, dus klinkt misschien wat gedateerd hier en daar. Maar dat mag de pret niet drukken. En het is wel something different met de rest van wat hier gepubliceerd wordt, misschien een leuke afwisseling. Ik ga nu maar eens met track2 beginnen.

De challenge heeft mij goed geholpen focus te houden en hier doorheen te komen. Dank aan Bombario voor het leuke initiatief.:okdan:
Het is laat, deze reactie, maar wat een prachtig stuk échte muzikale muziek dit. Ik heb geen verstand van alle technieken maar ik weet wat ik mooi vind! :halleluja Ik ga 'm nog heel vaak luisteren. Dit moet toch gewoon uitkomen ergens?
 
Dit is track nummer 3 genaamd 'Eunoia'. Het kostte me echt moeite om deze goed te krijgen, maar volgens mij is het gelukt.


Ik vraag me af waar je de tijd vandaan haalt af en toe. Net het stuk op Bax gelezen over mid-side compressie. Nu hier weer een track.. waar doet 'ie het toch van?
 
Ik vraag me af waar je de tijd vandaan haalt af en toe. Net het stuk op Bax gelezen over mid-side compressie. Nu hier weer een track.. waar doet 'ie het toch van?
Geen idee eigenlijk, ik werk altijd wel hard en gelukkig niet in loondienst. Dat scheelt. Ik maak ook nog 4 podcasts en heb mijn eigen bedrijf 😀 Als je doet wat je leuk vindt is motiveren niet moeilijk.
 
Het is laat, deze reactie, maar wat een prachtig stuk échte muzikale muziek dit. Ik heb geen verstand van alle technieken maar ik weet wat ik mooi vind! :halleluja Ik ga 'm nog heel vaak luisteren. Dit moet toch gewoon uitkomen ergens?
Dankjewel Knop, beter laat dan nooit zo'n reactie :D En ik zou echt niet weten welk label dit zou willen uitbrengen. Het is niet bepaald mainstream...
 
Mooi verhaal zit er in. Gebalanceerde geluiden. Ik doe dit jou dan weer niet na:)
Deze was ook hard werken, veel geluiden die niet lekker samenwerkten. Het is net werk. Ben nu nog met een andere track bezig met minder sporen. Die krijg ik vanavond denk ik wel af. Met de trancetrack met @NorthernLightX erbij haal ik dan toch nog de 5 😋
 
Hehe, mijn track is af! Het is een mooie leergang geweest, heb er heel wat experimenten in verwerkt. Het is een remake van een track die mijn oude bandje in 1976 heeft gemaakt, dus klinkt misschien wat gedateerd hier en daar. Maar dat mag de pret niet drukken. En het is wel something different met de rest van wat hier gepubliceerd wordt, misschien een leuke afwisseling. Ik ga nu maar eens met track2 beginnen.

De challenge heeft mij goed geholpen focus te houden en hier doorheen te komen. Dank aan Bombario voor het leuke initiatief.:okdan:
Wow, 1976... dat is een tijdje terug :)

Leuk dat je dit nog had en er een remake van hebt gemaakt. Klinkt nice and 70's!
 
Geen slechte track, misschien net iets te lang, maar goed gedaan!
Ik vind hem ook wat lang merkte ik net. Ik probeer er een minuut af te halen.

In dit nummer heb ik veel partijtjes gedubbeld en dat mixt lastig. Er gebeurt ook veel tegelijk en hij mag nog wel wat spannender. Daar kijk ik nog eens kritisch naar. Maar eerst afstand nemen en frisse oren krijgen.
 
Alhoewel het me de afgelopen maand door omstandigheden niet gelukt is om elke dag bezig te zijn heeft het voor mij toch wel een concreet resultaat opgeleverd. Dat naast een nette werkende studio dan :)

Om toch meer van mijn muziek te delen en zo ook meer wat gezonde druk op mezelf te leggen heb ik besloten om in plaats van veel tijd te stoppen in volledige tracks meer regelmatig soort previews op instagram te zetten.


Nu kun je denken dat 1 minuut (wat de limitatie is) geen echte track is, op zich klopt dat wel, maar het is nog best wel een uitdaging om 1 minuut kwalitatief spannend te maken. Het voordeel voor mij persoonlijk is dat de workflow voor het maken van een track helemaal hetzelfde is en dat alle elementen van een track netjes in een daw zitten waar ik op een later moment weer naar terug kan.

Verder is het idee dat ik wat themadagen ga doen, momenteel ben ik ook veel bezig met granular noise achtige dingen bijvoorbeeld die ik met uitgebreide fx chains dan bewerkt wat ik nu kan delen.
 
Verklaar ik de 30 Dagen Challenge bij deze voor beëindigd
Op naar de 31 dagen challenge, die begint morgen! :D
 
Helaas niet alle dagen goed kunnen benutten maar wat ik zeker geleerd heb is dat plannen voor mij veel waarde heeft.
Als ik in de ochtend er over nadenk wat ik savond in de studio ga doen dan ga ik er in de regel ook mee bezig en stopt het freewheelen.
Alhoewel lekker pielen ook inspirend kan werken is het in de regel voor mij weinig productief.

Tijdens de challenge nog een track afgemaakt die nu net gerealesed is, achteraf had ik in de short version liever het gitaartje in de drop wat meer open gefiltered.
Maar de short version moest in 1 avond klaar en dan luister je er op den duur doorheen.

 
Back
Top