30 Dagen Productiviteit Challenge (discussie)

Ik heb wel een heel stel dagen overgeslagen :/ Maar al met al moet zeggen dat ik wel meer met muziek bezig ben geweest. Ik denk dat het echt wel werkt, als je zo'n periode forceert. Ze zeggen vaak zoiets dat je een nieuwe gewoonte x aantal dagen moet forceren.

Ik heb 1 track afgemaakt, staat er nog 1 op de planning. Wat samples opgenomen. 1 nieuwe fundatie voor een track, 1 opzetje. Ben niet ontevreden.

@MacGyverGear Is het in Ableton niet zo, dat je net als bij Audio samples je clips een looppoint kan geven afzonderlijk van het begin van de clip? Volgens mij is dat uit mijn hoofd wel ook bij clips (dat je 2 paar haakjes heb, 1 vette, 1 wat lichtere). Alleen is dan je opmaat maat 1 en loopt hij dan maat 2 t/m 5 bijvoorbeeld! maar volgens mij moet dat mogelijk zijn. Anders renderen naar audio, dan kan het sowieso
Thanx. Ga ik eens wat mee proberen. Zeker fijn als het wel kan. 😉
 
Vanavond wat inspiratie op een EDM achtige track proberen vast te leggen met de sax. Had al eerder een saxjam gedaan op een van de tracks van deze Russische producer Majed Salih en daar zelfs een spontane reactie op gekregen had van hemzelf dat ie er cool mee was. :)
Deze track sprak me ook enorm aan.. en zojuist ff een paar takes gedaan. Hier en daar wat sloppy maar zo heerlijk om ff lekker te spelen en je te laten meevoeren..

 
Laatst gewijzigd:
Vanavond wat inspiratie op een EDM achtige track proberen vast te leggen met de sax. Had al eerder een saxjam gedaan op een van de tracks van deze Russische producer Majed Salih en daar zelfs een spontane reactie op gekregen had van hemzelf dat ie er cool mee was. :)
Deze track sprak me ook enorm aan.. en zojuist ff een paar takes gedaan. Hier en daar wat sloppy maar zo heerlijk om ff lekker te spelen en je te laten meevoeren..
Klinkt top zeg! jij bent wel echt een alleskunner! Echt super. :halleluja
 
Klinkt top zeg! jij bent wel echt een alleskunner! Echt super. :halleluja
Dank je Jason :) Heb de laatste 2 á 3 weken iedere dag 'n paar uur sax gespeeld.. De skills met dit instrument waren een beetje weggezakt en kreeg ineens een berichtje of ik ergens 'n uurtje wilde spelen met de sax.. het oefenen heeft wel geholpen. :)
Eerder deze maand was ik net begonnen met het liedje hieronder instuderen met de gitaar... maar toen kwam dat berichtje van die saxgig.. :D
Check zijn kanaal... hij speelt zo ontzettend goed :halleluja

 
Pff, ik ben van de wagen gevallen de afgelopen week. Smoesjes genoeg, het open gaan van mijn sector na coronasluiting wat ontzettend veel werk was, het warme weer, ha ik kijk zelfs het voetbal nu.

Ik hoop de draad weer op te pakken, maar 30 dagen challenge is nu echt wel officieel mislukt!
 
Dit is wel de leukste thread in tijden op dit forum, ik volg het met grote interesse. Maar ja, als je zoveel draadjes start zit er vast wel eentje bij die de moeite waard is. 8~
 
Dit is wel de leukste thread in tijden op dit forum.
Daarna stopte ik met lezen 😁

P.S. Ik heb echt al knetterveel geleerd de afgelopen maand. Vanochtend nog tijdens een half uurtje mixen. Je kunt ingewikkeld doen met compressors, maar automation gaat vaak sneller. Ram, bam, en weer door.

Of gisteren in een boek over mixing: 'If it ain't broke, don't fix it.' Je kunt wel standaard aan die EQ gaan draaien, maar waarom zou je dat doen als het al lekker klinkt? Ik heb ook meteen de spectrum analyzer op mijn EQ plug-in uitgezet. Het gaat niet om kijken, maar om luisteren.
 
Knap hoor, dat je nog tijd hebt om muziek te maken tussen het posten door! :D
 
... het open gaan van mijn sector na coronasluiting ...

Ik hoop de draad weer op te pakken, maar 30 dagen challenge is nu echt wel officieel mislukt!

Jammer van de challenge, maar goed nieuws dat het in jouw sector nu eindelijk toch ook weer open kan. :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Pff, ik ben van de wagen gevallen de afgelopen week. Smoesjes genoeg, het open gaan van mijn sector na coronasluiting wat ontzettend veel werk was, het warme weer, ha ik kijk zelfs het voetbal nu.

Ik hoop de draad weer op te pakken, maar 30 dagen challenge is nu echt wel officieel mislukt!
Welnu ik heb ook niet aldoor mee kunnen doen met elke dag iets af te leveren. Maar wel gestimuleerd om nieuwe muziek te maken die er nog niet eerder was. Er zijn zoveel deuntjes en geluiden waar ik op uit gekeken ben dat het niet leuk is daar mee verder te gaan. De werkwijze die ik ambieer is eerst wat jammen en rommelen totdat er misschien wat uitkomt. Dat dan op te nemen en daar de beste stukken uit te zoeken. Al is het terugluisteren niet altijd favoriet bij mij want er staat nog veel beluisterde " bagger " in mapjes. Toch blijft het steeds een selectieproces om wat uit te zoeken en te combineren. Door samples die niet zo erg lang zijn is het grote geheel nog een beetje te overzien in de hoeveelheid. Vanaf vandaag zou ik elke dag wel wat een langere tijd muziek tracks kunnen posten vanwege de opgebouwde voorraad. Want met nieuwe geluiden is het leuk om te "hardware-sample-dj-en" Een probleempje is dat Audacity het niet op m`n windows 10 computer doet. Dus ik kan niet opnemen en een klein beetje herstellen. Het zal wel weer iets met licenties te maken hebben. Ook vond ik nog niet een gratis gemakkelijke bewegende scherm opnemer die ik een paar keer mocht gebruiken voor mooie uitleg. Ik werk niet commercieel het is hobby en ik verdien er niets mee. Daarom geef ik m`n laatste cent er ook niet aan uit.
 
Ben ook wat gestimuleerd om wat muziek te maken.
Er gaat wel behoorlijk wat tijd in zitten.
Maar het is ook leuk, interessant om met vaardigheden verder te komen.

Bij mij doet Audacity het perfect op Windows10. Heb het er al wel langer op staan. Maar leuk filmpje.. heldere uitleg ook. :) Heb ook nog een SX404. En leuk dat je nog zo'n oude Cubase gebruikt. Ik ben laatst in een nostalgische bui met een van de eerste VST versies bezig geweest op een pentium 3 :D Heb daarvoor een tijd met Cubase 5 gewerkt maar dan merk je dat er toch op audio gebied wel een hoop verbeterd is. :)
 
Laatst gewijzigd:
Gisterenavond en vanavond toch nog ff wat gepingeld en wat opnames gemaakt.. Gitaar en zang in DAW opgenomen en video met webcam. Enorm gedoe met syncen omdat video ineens vertraagd was... maar kon het in Adobe premiere aanpassen en is acceptabel nu. :)

 
Laatst gewijzigd:
Die lijst ervaar ik juist als heel prettig.
Mooie reminder wat mijn doelen zijn.
En een lekker feelgood gevoel bij het teruglezen dat ik toch best veel gedaan heb.
Ik denk dan ook dat ik ook na juni een lijst ga bijhouden.
 
Back
Top