30 Dagen Productiviteit Challenge (resultaten)

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.655
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Juni loopt op zijn einde en daarmee ook de 30 Dagen Productiviteit Challenge. Voor wie het gemist heeft: de uitdaging is om in juni dagelijks minstens 15 minuten muziek te maken. Met als doel om een nieuwe gewoonte aan te leren en productiever te worden.

In deze thread kunnen deelnemers hun resultaten delen, als ze willen. Ik ben benieuwd wat iedereen ervan heeft gemaakt 👍

Groet,

Rutger
 
Toch ook maar uit mijn schulpje komen *D
Hieronder de tweede track die ik deze maand met veel plezier en ondersteund door de challenge gemaakt hebt!


Heel vet!! Maar 2 x een TR8s?? Is dat niet een beetje overkill?? Ik zit ook nog te denken om een TR8s bij de MC707 te kopen, net wat flexibeler met drums unmuten.. Na de 707 neem ik de Aira lijn toch iets serieuzer.. heb ook net een (NOS) System 1 gekocht bij een muziekwinkel.. maar keyboard daarvan vind ik echt heel matig.. Zelfs Simba hieronder vond dat.. :D

 
M'n eerste techno achtige track, mist nog wel iets, maar weer eens wat anders dan Trance. Eergisteren mee begonnen, gisteren tot dit resultaat gekomen.

Zal later nog een track posten die ik deze maand heb afgekregen.
Lekkere drive hoor. Heel knap om zo'n track in elkaar te zetten in zo'n korte tijd... :okdan:
 
Deze track heb ik gisteren afgemixed. Dat is nummer 1 😀



Het idee ontstond pas vorige week en in een paar dagen was hij klaar. Dat werkt voor mij toch het beste: niet te veel nadenken en snel knopen doorhakken.

Fijne sfeer.. nice arrangement.. ook leuk die Wurly EP.. Die is naar mijn mening net iets te freely qua timing, is dat opzettelijk? Ik vind dat juist in EDM altijd wel lekker dat alles wat strakker gespeeld is. :)
 
Die heb ik niet helemaal strak gequantized, wel bewust ja. Speel ik eens een solo in 😀 Ik zal nog eens kritisch luisteren.
Haha.. sorry.. :D Maar het lijkt wel of er meer niet helemaal strak loopt. De feel van hoe de EP gespeeld is opzich wel lekker ;) En als je quantised ben je dat kwijt ja.. dan worden 2 korte noten die opvolgen naar dezelfde tel getrokken.. irritant is dat ja..
 
Heel vet!! Maar 2 x een TR8s?? Is dat niet een beetje overkill??

Dank je wel! *D

2x TR8 ervaar ik zeker niet als overkill (het zijn trouwens TR-8, geen TR8S :) ).
Ik ben een zeer groot fan van de TR8, past precies in mijn workflow en ik ken ze van binnen en buiten.
Door er twee te gebruiken heb ik ook nog 4x individuele outputs en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Toevallig heb ik deze challenge maand mijn eerste track gemaakt met alleen 2x de TR8.
Dus die hoort eigenlijk ook in deze thread als resultaat, zie hieronder.

 
Klinkt echt goed, @bombario ! :okdan:
Dank je! Het nadeel van beter leren mixen is wel dat ik steeds kritischer word. En als ik weet dat ik beter kan, neem ik met minder geen genoegen.

Wat me ook opvalt is dat ik veel bewuster mix en minder doe. Het meeste zit hem in volume en panning. Dan kijk ik of er partijen elkaar in de weg zitten en speel ik met EQ en compressie. Maar helemaal niet zoveel. Ik denk dat ik tijdens het componeren (onbewust) ook beter weet wat wel en niet werkt.
 
Dank je wel! *D

2x TR8 ervaar ik zeker niet als overkill (het zijn trouwens TR-8, geen TR8S :) ).
Ik ben een zeer groot fan van de TR8, past precies in mijn workflow en ik ken ze van binnen en buiten.
Door er twee te gebruiken heb ik ook nog 4x individuele outputs en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Toevallig heb ik deze challenge maand mijn eerste track gemaakt met alleen 2x de TR8.
Dus die hoort eigenlijk ook in deze thread als resultaat, zie hieronder.


Lekker hoor!! :mega: Ik moet me voorlopig ff focussen op mijn saxskills maar ik ga zeker nog iets uit de Aira lijn kopen.. Echt leuk performance spul ja :)
 
  • Duimpje
Duimpjes: Sto
Tja.. ik weet niet of mijn resultaat van de afgelopen weken nou in dit draadje thuishoort. Ik heb zelf geen muziek gemaakt. Wel heb ik mijn saxpassie door een optreden afgelopen weekend een enorme boost gegeven. Ging 10 maanden terug van elke week een paar keer spelen na bijna niets meer met de sax. Ook de gitaar (en groovebox) passie heeft daarvoor gezorgd. Maar afgelopen weken weer lekker gespeeld dus.

Morgen weer 'n gig en gelijk mijn DMX lichtprogramma een beetje getest.. paar lampjes draaien daardoor ook gezellig mee tijdens de jams :D

'Vandaag' (titel van deze track van Bakermat) Ben ik 3 weken terug aan begonnen.. toch wel een beetje onderschat.. gaat nog steeds niet helemaal super maar ik moest em instuderen voor een optreden en nu vind ik het toch wel een lekkere track. Andere Jam is iets wat ik 2 jaar terug een bedacht heb op een bestaande instrumenale track van een producer waar ik naam ff van kwijt ben.

Opnames zijn wel vandaag gemaakt.. :)



 
Laatst gewijzigd:
Juni is nog niet helemaal voorbij, maar een tussenstand kan al wel opgemaakt worden. Mijn laatste invoer was voor de 11e en daarna is er een heule tijd niet eens meer aan gedacht. Ik zie dit bij een aantal mensen ook gebeuren, terwijl een paar anderen weer superstrak geadministreerd hebben en elke dag hele verhalen hebben ingevoerd.

Ik sta ervoor open om dit experiment te herhalen en te kijken of we misschien een maand duo’s kunnen maken, bijvoorbeeld met de mensen die hetzelfde aantal rijen hebben ingevoerd; zelfde ambitie? Zelfde hoeveelheid geduld met administratie? Zelfde behoefte om meer regelmaat in muziek maken te vinden: iig.

Ik denk dat in duo’s het meer kans geeft de hele maand vol te maken, maar misschien is de druk daarvan weer te hoog...
Mij lijkt het in ieder geval interessant en wie weet wat eruit ontstaat.
En ik denk dan: zelfs als je ziek bent, kun je nog wel vijf minuten de blues spelen op een mondharmonica, of een arpeggiator ritme uitproberen met je vingers. Ik heb ook mijn eerste coronaprik gehad en weet hoe dat kan belemmeren. Ook ik heb toen geen fluit uitgevoerd (ba-dum-tss). In de lijn van “slecht weer bestaat niet” is er ook geen minimum voor wat voor “muziek maken” hoeft door te gaan. “Leg de lat lager, dan lukt het beter.” Dat is denk ik de wijsheid die ik zelf nodig heb.
Komende maand beginnen schoolvakanties en dat is een uitdaging voor muziek maken en internetverbindingen, maar de haiku format is ook een beperkende creatieve uitdaging. Ik zeg: kom maar op!
 
Ik heb niet officieel meegedaan aan de challenge maar stiekem dat draadje wel gevolgd. Ik ben in Juni lekker bezig geweest met produceren, mijn doel voor 2021 was om een track commercieel gereleased te krijgen en het lijkt er heel sterk op dat dat ook gaat gebeuren! Het is een samenwerking met niemand minder dan Bombario, en de track komt als alles doorgaat uit op een sublabel van Black Hole recordings, toch niet de minste in de dance scene.

Als de release officieel is zal ik een linkje delen, voor nu ben ik nog even voorzichtig, wil het niet jinxen 8D
 
Het is een samenwerking met niemand minder dan Bombario, en de track komt als alles doorgaat uit op een sublabel van Black Hole recordings.
Ze stellen nu het contract op en die release gaat gewoon door. Het nummer klinkt ook echt waanzinnig goed en zelfs mijn zoon van 9 die alles stom vindt pruimt deze 😁 Dit is een preview op Instagram 👍
 
Back
Top