'Serein' van De Facto is nu verkrijgbaar

Feli! Is Teoxane jouw eigen electronisch label? Zie maar 3 artiesten en 6 releases?
 
Mooi.Ik zie me al met dat muziekje op mijn motor door een glooiende landschap rijden bij zonsondergang.
 
Je staat in mijn spotify favorieten! Heel lekker nummer weer!
 
Tot nu toe een van je beste tracks! Echt goed. Luister er met plezier naar. Fijn dat je nu een goede motivator hebt gevonden.
 
Toffe track hoor. Ik moest bij het sfeertje een beetje aan Bartok van Nora en Pure denken, ook een geweldige track. Het kan aan mijn monitoren liggen, maar de kick is niet zo heel prominent? Bij dat nummer Bartok waar ik aan refereerde zit de kick er net even wat prominenter in. verder geen op of aanmerkingen, zeer strakke mix.
 
lekkere track Bombario!:okdan:
Puntje van kritiek is dat er qua mix en dus uiteindelijk mastering veel meer in zit.
De track klinkt oke maar qua balans niet top en nog best veel frequency build up in je low end.
Let ook op je stereo image, is gewoon te wijd!
Je hoge frequencies zijn ook teveel aanwezig waardoor het laag niet echt door komt.

Ik heb de sound wat darker gemaakt en stereo image wat smaller.Meer focus low end.
Uiteraard klinkt dit niet fantastisch want het is een lage kwaliteit file en ik zeg het altijd maar erbij voor er weer zeikers komen.
Go back.Fix it in da mix.
De track is top bombario, begrijp mij niet verkeerd er kan alleen nog best wat winst gehaald worden qua mixen...goeie mix=geweldige master:W
 

Attachments

  • untitled.mp3
    10,4 MB
De track is top bombario, begrijp mij niet verkeerd er kan alleen nog best wat winst gehaald worden qua mixen...goeie mix=geweldige master:W
Absoluut waar en daar moet ik gewoon nog heel veel in leren. En dat doe ik nu al. Dit was de tweede track van de serie en ik weet nu al beter wat ik doe. In Neutron 3 heb ik de Tonal Balance Control en dat helpt ook, mijn tracks hebben vaak te veel high end. Daar let ik nu extra op en ik werk veel met referentietracks. Zo probeer ik me voortdurend te verbeteren. Dus terechte kritiek en dank voor het delen!

Wat bedoel je trouwens met 'best veel frequency build up in je low end'?

De mp3 luister ik vanmiddag, ik zit nu op een laptop met prutgeluid.
 
P.S. Ik denk trouwens nog even door en ik ga komend jaar gewoon heel veel muziek maken en mixen. Ik merk nu al dat heel veel neer komt op grip hebben en weten wat je doet. Zo ook het punt van het stereobeeld dat je noemt, daar sta ik helemaal niet bij stil en dat doe ik op gevoel. Daar zal ik dus beter op letten. Maar wel in een volgend nummer, want ik heb me ook voorgenomen tracks sneller af te ronden. Ik sleutel nu vaak te lang en dan gaat de lol eraf en wordt het niet per se beter. Vandaag over een jaar laat ik je mijn nieuwste track horen :D
 
Heerlijke track Rutger.
Zeer knap gedaan :okdan:

Onder welke muziekstele schaar je dit nu?
Melodic House of Progressive House?
 
Heerlijke track Rutger.
Zeer knap gedaan :okdan:

Onder welke muziekstele schaar je dit nu?
Melodic House of Progressive House?
Dank je. Ze noemen het vooral melodic techno, maar er zit tussen alles een beetje in. Vroeger maakte ik trance en die invloeden klinken er ook duidelijk in door. Het is nu alleen 122/124 bpm en niet 138 :)

Ik luister zelf regelmatig progressive house en dat is vaak meer repeterend en ritmisch. Juist het melodieuze en filmische vind ik mooi en dat heeft deze stijl echt. Qua opbouw spiek ik wel vaak bij progressive house en daar geef ik dan een muzikale draai aan.
 
Dank je. Ze noemen het vooral melodic techno, maar er zit tussen alles een beetje in. Vroeger maakte ik trance en die invloeden klinken er ook duidelijk in door. Het is nu alleen 122/124 bpm en niet 138 :)

Ik luister zelf regelmatig progressive house en dat is vaak meer repeterend en ritmisch. Juist het melodieuze en filmische vind ik mooi en dat heeft deze stijl echt. Qua opbouw spiek ik wel vaak bij progressive house en daar geef ik dan een muzikale draai aan.
Ik heb afgelopen donderdag ook weer n track geplaatst: ([TRACK] Promise I'll be good to you).
Geen idee of het ongeveer dezelfde style is. Maar ik had het Melodic Progressive House genoemd.. Tja, mogelijk wordt het ook wel melodic techno genoemd :).

Weer even on topic: Tof dat je het hebt uitgebracht. :okdan:. Ik ben jaloers op je :)
 
Back
Top