Behringer Swing

Behringer komt met een kopie van de keystep.
Er wordt ook verteld dat binnenkort die gratis daw er aan komt dus de combi is dan wel logisch.
Jammer dat ze niet met een leuke originele MPE controller komen die mooi aansluit op hun daw die er nu aankomt, dat zou een leuke binnenkomer zijn geweest.

 

Attachments

  • Image_SWING-Controls.png
    Image_SWING-Controls.png
    1,1 MB · Bekeken: 3.703
Ach “muzikanten” kopiëren elkaar al jaren en verdienen er soms meer geld mee dan behringer...
 
Dat een behringer kloon geen substitutie is voor "een echte" slaat wat mij betreft nergens op, en dat onderbouw je dan ook verder niet. De meesten hier zullen nat gaan bij een blinde 1 op 1 vergelijking.

Dat de markt voor vintage synths volgens jou nog niet hard reageert qua vraagprijs zegt bitter weinig. Qua consumentenvraag is er echt wel iets aan het veranderen.

Het is dat,dit niet relevant is voor de verzamelaar,voor de verzamelaar maakt het niet uit,het origineel mag slechter klinken,de clone mag beter gebouwd zijn,beter klinken of idem klinken of gratis zijn,het origineel kan soms helemaal defect zijn en nooit meer werkend.

Dan nog,..zal het meer waarde hebben en zal er ook effectief meer betaalt voor worden.

Je mag keren en draaien hoe je wil ,het is niet anders,heeft meer te maken met wat er in het brein gebeurt van zo een verzamelaar.
 
Behringer maakt Roland clones dat Roland zelf weigert te maken

Waren er al niet genoeg 303/808/909 klonen voordat behh hetzelfde wiel (of dezelfde synth) nog een keertje probeerde uit te vinden :?
Die daw zal dus ook wel een kloon v/d zenbeats worden.
 
Het is dat,dit niet relevant is voor de verzamelaar,voor de verzamelaar maakt het niet uit,het origineel mag slechter klinken,de clone mag beter gebouwd zijn,beter klinken of idem klinken of gratis zijn,het origineel kan soms helemaal defect zijn en nooit meer werkend.

Dan nog,..zal het meer waarde hebben en zal er ook effectief meer betaalt voor worden.

Je mag keren en draaien hoe je wil ,het is niet anders,heeft meer te maken met wat er in het brein gebeurt van zo een verzamelaar.

Postzegelverzamelaars, synthverzamelaars, het is me om het even, ieder zijn hobby. Ik ben muzikant. :mega:
 
En een verzamelaar is niet geïnteresseerd in een apparaat dat precies kan wat het apparaat van zijn affectie kan. Hij is enkel geïnteresseerd in dat specifieke apparaat van zijn affectie. Net als een kunstverzamelaar.

Een Behringer apparaat is geen substitutie voor een vintage apparaat. De prijs van een Behringer heeft daarom bijna geen invloed op de prijs van een vintage apparaat. De markt is het bewijs.

Kortom: je kletst uit je nek. En dat weet je zelf ook.

Mij maakt het verder niet uit wat Behringer doet trouwens. Ben niet geïnteresseerd in Behringers of vintage apparaten.

Het gaat in dit topic om de keystep en ik kan me vergissen maar dat is toch geen vintage?
Als je dat wel zo ziet dan kan je voorlopig nog vooruit, er zijn ik weet niet hoeveel keysteps nog op voorraad.
De verzamelaars verkneukelen zich er op dat ze tot een selecte groep behoren die wel een originele minimoog, synthi of arp hebben staan.
Voor de verzamelaar zal een model D zeker niet de vervanging zijn voor een minimoog maar voor de muzikant zal het weinig uitmaken denk ik zolang het qua sound maar goed zit.
Ik denk dat velen blij zijn dat ze niet meer hun vintage on stage hoeven te gebruiken maar nu het af kunnen met een goedkope variant, betrouwbaar en ook qua verzekering een stuk prettiger.
Als mensen hun geld willen uitgeven aan allerlei vintage en daarmee tienduizenden euro's voor oude meuk willen uitgeven moeten ze dat zelf weten maar velen vinden het prettig dat er een kloon te koop is zodat die mensen ook gewoon ermee kunnen spelen.
Het is net als met fifties Gibsons en oude violen, het worden verzamelaars objecten waarbij de prijs in geen verhouding staat met dat wat je er voor krijgt.
Dan gaan emoties de overhand krijgen in plaats van praktisch te denken en zo gaat het ook vaak in het geval van Behringer.
Maar ik had liever gezien dat Behringer met een goede nieuwe controller was gekomen, daar had ik voor mezelf meer aan gehad denk ik.
 
Dat een behringer kloon geen substitutie is voor "een echte" slaat wat mij betreft nergens op, en dat onderbouw je dan ook verder niet. De meesten hier zullen nat gaan bij een blinde 1 op 1 vergelijking.

Dit bewijst wel dat Warius een verzamelaar is.
Als je muziek maakt en een een Model D kloon klinkt net als een Moog Model D wat maakt het dan uit.
Er zijn nu wellicht minder muziekanten in de markt voor die vintage dingen waar nu klonen van zijn.

Synths zijn op te spelen en muziek op te maken.
Heb verder geen respect voor postzegel verzamelaars die voor ons de markt verziekt hebben.
 
Ik vind het wel een beetje schraal om een kopie te maken van een courant product dat op zichzelf al aan de onderkant van de markt zit qua prijs, maar whatever. Succesvolle producten worden nu eenmaal gekopieerd, of het nu om Nespresso cupjes, print cartridges of midi controllers gaat. Dat is voor de originele bedenker niet zo leuk, maar voor de consument wel. Als Arturia van mening is dat hun rechten in deze worden geschonden, moeten ze Behringer voor de rechter slepen. De rest van alle meningen en emoties doen er niet zoveel toe behalve dat het de drama queens op de fora weer een paar dagen zoet houdt. Ik ga mijn 2600 er niet voor annuleren in elk geval.
 
Ik zie veel liever Uli klonen van apparaten die ik me nooit of te never anders zou kunnen veroorloven: Belka Synthex, Juliper 8, VCloneS-3 :D
 
Ik vind het wel een beetje schraal om een kopie te maken van een courant product dat op zichzelf al aan de onderkant van de markt zit qua prijs, maar whatever. Succesvolle producten worden nu eenmaal gekopieerd, of het nu om Nespresso cupjes, print cartridges of midi controllers gaat. Dat is voor de originele bedenker niet zo leuk, maar voor de consument wel. Als Arturia van mening is dat hun rechten in deze worden geschonden, moeten ze Behringer voor de rechter slepen. De rest van alle meningen en emoties doen er niet zoveel toe behalve dat het de drama queens op de fora weer een paar dagen zoet houdt. Ik ga mijn 2600 er niet voor annuleren in elk geval.

Amen.

(Net nog een td3 black gekocht voor €99,- Behringer :halleluja )
 
Reactie van Behringer:

1jcugQW.png


"Since various magazines and Arturia have publicly called us out over the launch of our Swing MIDI Controller, we would like to respond and share some facts around the principles of competition and clear up some misconceptions.

Competition is a highly effective tool to drive innovation by empowering Customers to make their best choices and force manufacturers to constantly reinvent themselves. Innovation means progress and this happens on many levels, whether it relates to customer experience, functionality or cost efficiencies etc.
There are 4 established marketing strategies: market leader, market challenger, market follower and market nichers. Here is a great article: https://aytm.com/blog/brand-position...e-edge-part-3/

The competition law was designed to avoid companies creating a market monopoly and stifle innovation, which would be detrimental to the rights of the Customers to expect better offerings. The law was specifically designed to encourage everyone to fiercely compete, even when it means over the same functionality and design, provided intellectual property such as utility (functional) and design patents as well as trademarks etc. are respected.

How many Fender Stratocaster or Gibson Les Paul clones are out there in the guitar world and how many SM58 clones are available? How many cars or mobile phones look alike? It is not surprising that Gibson recently lost a substantial legal case trying to prevent others from making V-shape guitars or Fender, who lost all trademark cases related to their Stratocaster design.
The reason is simple: the law encourages competition and provides maximum freedom for companies to engage head-on, all for the benefit of the Customer.


We are spending large amounts of resources on innovation, which is reflected in products such as X32, XR18, Flow, DDM4000, etc. This made us the global market leader for analog and digital mixers and over the years we have built an extensive patent portfolio:
https://community.musictribe.com/pag...ctual-property
However, we also clearly choose to follow successful brands and products, while adding more features and/or competing on price. Much of our innovation is invisible to the Customer as it relates to our highly advanced and automated design and manufacturing processes and for that we are spending hundreds of millions of US$.
For this reason, we have become strategic partners with Microsoft, Siemens, Adobe and many other Tier 1 companies as we are pushing for extreme digitization and automation.

The follower marketing strategy is a very common business model in any industry, which is enabled by law to encourage competition. With our new Swing MIDI Controller, we followed an established concept, but of course wrote our own firmware with added functionality. However, these unique features will only come to life when we launch our free DAW.

The free Music Tribe DAW will form the heart of an incredible eco-system, where all our controllers, synthesizers and drum machines etc. will integrate seamlessly, thus dramatically improve connectivity and workflow. This will make it incredibly easy for our Customers to create, edit and share their music.
Only our upcoming controllers will feature total integration with our synthesizers, drum machines, digital mixers and other Music Tribe equipment, while also offering standard functionality with all 3rd party products.

For anyone familiar with the industry landscape, Arturia has been cloned for years (Worlde MiniMidi, etc.), while the company has also been “borrowing” from others with their VST replicas of legendary hardware synths, open-source code from Mutable Instruments, the “Expressive Touche” controller or the registration of known “DX7” and “Synthi” marks. Equally, our own analog Xenyx mixers and many other products have been widely cloned.
¬We will absolutely continue to deliver innovative products but also follow our competitors as we expect our products to be cloned - fair play.

We are very cautious when it comes to our follower approach and employ expert intellectual property firms to ensure our products stay within the boundaries of the law; we are committed to never intentionally infringe on other companies’ intellectual property.


Many years ago, we were entangled in bitter lawsuits with Mackie and Pioneer, which we all won. But we also recently lost a case against Yamaha in China related to a simple fader knob design that involved a design patent we were unfortunately not aware of. We changed the design, we will pay the fees and move on. Notably, Yamaha themselves were sued by Dr. Dre over their headphone designs (https://www.cnet.com/news/dr-dre-sue...er-headphones/) or entangled in other legal matters (https://www.gov.uk/government/news/m...ompetition-law), which clearly shows how competitive business is. The heated Apple versus Samsung disputes are a prime example.

It is our Purpose and Mission to empower Customers who don’t have deep pockets and provide them with the best possible equipment at fair prices. We do understand that we are a fierce competitor and at times controversial as we’re relentlessly push the envelope.

We would like to thank all our Customers who have supported us over the past 30 years. We are absolutely committed to continue to deliver the best possible products at the lowest possible cost."


Bron.
 
Behringer wil ook de andere "Swingstep" modellen gaan uitbrengen las ik, het gaat nog heel interessant worden in hoeverre dit ook 1-op-1 clones gaan worden!

Maar voor de mensen die zeggen dat een beetje competitie wel goed is, bedrijven moeten eerst investeren in productontwikkeling. Dit doen ze op basis van de prognose in hoeveel geld ze ervoor terug gaan krijgen. Als dat laatste onzeker gaat worden omdat elk product klakkeloos gekopieerd kan worden worden bedrijven ook meer terughoudend in innovatie. Uiteindeljk is dit ook slecht voor de consument.
 
Net als elk ander bedrijf praat Behringer zichzelf goed in deze en ze proberen natuurlijk daar waar ze kansen zien die ook te pakken, er zijn natuurlijk al sinds het patentrecht bestaat rechtszaken geweest over plagiaat.
Blijft in deze dat ik het jammer vindt dat een groot bedrijf als Behringer die de knowhow in huis heeft om hele goede dingen te maken zich nu inspant om heel makkelijk een midicontroller na te maken, niet dat Uli daar dan wakker van zal liggen maar toch.
Ik vind dit wel van een andere orde dan wat van die oudjes klonen en voor een goede prijs in de markt zetten.

Ik ga mijn 2600 er niet voor annuleren in elk geval.

Die staat bij mij ook als preorder en die zeg ik misschien af maar niet omdat het Behringer is maar omdat ik eigenlijk al te ruim in de spullen zit.
Ik heb gisteren net een 914 fixed filter van ze binnen gekregen en die stuur ik ook niet terug, ziet er prima uit, encoders voelen goed, je hoort mij niet klagen en ik zal ook zeker nog wel meer bestellen in de toekomst.
Maar als ik ooit nog weer een keystep bestel dan wordt het een Arturia wat mij betreft.
 
its-the-law.jpg


Als het mag dan mag het,.... :maffia: moeten mensen niet bij behringer klagen, maar bij de wettelijke instanties,.............. :o: Succes :mega:

(had eerder gehoopt op iets meer dan dit, maar zal er vast wel ooit komen :geslaagd:
 
(had eerder gehoopt op iets meer dan dit, maar zal er vast wel ooit komen :geslaagd:

Ook hier heeft Behringer het weer over de komende DAW die ze willen uitbrengen, "but of course wrote our own firmware with added functionality. However, these unique features will only come to life when we launch our free DAW." Dus icm. met die DAW kan het waarschijnlijk iets meer. Misschien dat Behringer met eigen versie van de KS Pro een grotere stap maakt. Maar goed, ook al zou door die "unique features" er een groter verschil komen met de spullen van Arturia, krijg er toch beetje een rare smaak van in de mond. Pluspunt is wel dat Behringer gelijk komt met een zwarte editie, niet zoals Arturia dat doet met raar 'limited edition'-gedoe.
 
Back
Top