En een verzamelaar is niet geïnteresseerd in een apparaat dat precies kan wat het apparaat van zijn affectie kan. Hij is enkel geïnteresseerd in dat specifieke apparaat van zijn affectie. Net als een kunstverzamelaar.
Een Behringer apparaat is geen substitutie voor een vintage apparaat. De prijs van een Behringer heeft daarom bijna geen invloed op de prijs van een vintage apparaat. De markt is het bewijs.
Kortom: je kletst uit je nek. En dat weet je zelf ook.
Mij maakt het verder niet uit wat Behringer doet trouwens. Ben niet geïnteresseerd in Behringers of vintage apparaten.
Je hebt recht op je eigen (vrij agressieve) mening. In mijn optiek heb je synthverzamelaars en muzikanten, dat zijn meestal twee totaal verschillende groepen. Ik heb niets met synthverzamelen an sich, hoewel ik best veel vintage gear heb en gebruik. Ik vermoed dat jij bij het andere kamp hoort.
Dat een behringer kloon geen substitutie is voor "een echte" slaat wat mij betreft nergens op, en dat onderbouw je dan ook verder niet. De meesten hier zullen nat gaan bij een blinde 1 op 1 vergelijking.
Dat de markt voor vintage synths volgens jou nog niet hard reageert qua vraagprijs zegt bitter weinig. Qua consumentenvraag is er echt wel iets aan het veranderen.
Kortom, niet zo bitter, er is dit jaar al genoeg om over te zeiken.