Behringer Swing

Behringer komt met een kopie van de keystep.
Er wordt ook verteld dat binnenkort die gratis daw er aan komt dus de combi is dan wel logisch.
Jammer dat ze niet met een leuke originele MPE controller komen die mooi aansluit op hun daw die er nu aankomt, dat zou een leuke binnenkomer zijn geweest.

 

Attachments

  • Image_SWING-Controls.png
    Image_SWING-Controls.png
    1,1 MB · Bekeken: 3.702
In 2017 verdiende een arbeider in China iets minder dan iemand in Portugal, waarschijnlijk zal het nu nog meer zijn dus ik denk dat de Chinese markt ook steeds belangrijker wordt voor Behringer net als voor allerlei andere fabrikanten trouwens, zeker met zoveel inwoners; https://businessam.be/124774uurloon-chinese-arbeider/

Jazeker, China gaat steeds meer een belangrijke markt worden. Maar het ging hier om een eventueel verkoopverbod van de Swing in de VS en Europa, en die markten zijn belangrijk. Als die twee zouden afvallen voor Behringer, dan kun je je afvragen of de overgebleven markten nog groot genoeg zijn. Voor dit specifieke product, tenminste. Een verlies van één product uitsmeren over de winst van andere producten kan natuurlijk ook. Aan de andere kant lijken de marges voor Behringer in het algemeen niet zo groot te zijn. Ze zullen het vast niet leuk vinden, mocht het op een verbod uitdraaien. Zoiets duurt wel een tijd, of het dan nog relevant is als zo'n verbod uiteindelijk ingaat? Behringer lijkt overigens in hun uitlatingen vrij zeker te zijn van hun zaak.
 
Sommigen op dit forum zijn bij tijd en wijlen echt ver heen. Misschien om lollig te zijn, of hopen op wat aandacht, geen idee. Maar wat een domme argumenten om dit goed te kletsen zeg, stuk voor stuk. Zelfs de postzegelverzamelaar komt weer eens voorbij als argument. Pfff wat een armoede :o:
Behringer weet ook heel goed dat Arturia het zich financieel niet kan veroorloven om een jarenlange rechtszaak te bekostigen. Dit is geen concern, met een goed uitgeruste juridische afdeling. Zelfs voor een concern zijn er financiële afwegingen om van een rechtszaak af te zien. Bedrijven als Behringer maken daar giftig gebruik van.
En dat er dergelijke gaten in het ‘systeem’ zijn om dit gedrag te tonen, wil niet zeggen dat het ok is.
 
Behringer is nooit anders geweest , Ik kan er wel inkomen dat de jongeren onder jullie geen idee hebben van behringer's voorgeschiedenis ...dus ja ..check het eventjes zou ik zo zeggen
Het is gewoon een Rot tot op het bot bedrijf , behringer hq stationed in duterte's fillipines , assembled in china , and musictribe in het taxparadaijs virgin islands ...en nog steeds ideeen jatten , in dit geval niet enkel van arturia maar ook van design box ( industrail designer axel hartman die de behuizing ontwierp voor arturia en tal van andere synths )
Denk gewwon eens na voor je behringer koopt , jullie geld gaat naar hun batterij advocaten ..altijd zo geweest
Reden waarom ik nooit behringer koop, de arp 2600 ziet er heel verleidelijk uit, maar noppes ,no can do
 
Sommigen op dit forum zijn bij tijd en wijlen echt ver heen. Misschien om lollig te zijn, of hopen op wat aandacht, geen idee. Maar wat een domme argumenten om dit goed te kletsen zeg, stuk voor stuk. Zelfs de postzegelverzamelaar komt weer eens voorbij als argument. Pfff wat een armoede :o:
Behringer weet ook heel goed dat Arturia het zich financieel niet kan veroorloven om een jarenlange rechtszaak te bekostigen. Dit is geen concern, met een goed uitgeruste juridische afdeling. Zelfs voor een concern zijn er financiële afwegingen om van een rechtszaak af te zien. Bedrijven als Behringer maken daar giftig gebruik van.
En dat er dergelijke gaten in het ‘systeem’ zijn om dit gedrag te tonen, wil niet zeggen dat het ok is.

"Aldus een gepikeerde postzegelverzamelaar." :dubbel::dubbel:
 
Het zal me niks verbazen als dat ook één van de hoofdredenen is om constant te blijven kopiëren: de competitie een langdurige juridische procedure inslepen om ze daarmee financieel flink schade toe te brengen. Kan best nog wel eens goed uitpakken voor hun om zo de competitie op de markt om zeep te helpen, en daardoor voet aan de grond te krijgen.
 
Het zal me niks verbazen als dat ook één van de hoofdredenen is om constant te blijven kopiëren: de competitie een langdurige juridische procedure inslepen om ze daarmee financieel flink schade toe te brengen. Kan best nog wel eens goed uitpakken voor hun om zo de competitie op de markt om zeep te helpen, en daardoor voet aan de grond te krijgen.

Ja of je brengt een analoge 303 op de markt wat mensen al 20 jaar willen voor een normaal bedrag
 
de bijkomende grap is dat arturia nu ineens wordt afgeschilderd als een soort van heilige super designers, terwijl die nog niet heel lang geleden zelf onder vuur lagen voor het "lenen" van een source code van Mutable Instruments voor hun Microfreak.
 
de bijkomende grap is dat arturia nu ineens wordt afgeschilderd als een soort van heilige super designers, terwijl die nog niet heel lang geleden zelf onder vuur lagen voor het "lenen" van een source code van Mutable Instruments voor hun Microfreak.

Die broncode van Mutable Instruments is gewoon open source en de maker heeft zelf ook nog een reactie gegeven op het feit dat Arturia de code heeft gebruikt. Ze hebben geen contract onderling en Arturia heeft alleen de naam Mutable Instruments ergens moeten benoemen in de documentatie van de Microfreak.
 
Ja of je brengt een analoge 303 op de markt wat mensen al 20 jaar willen voor een normaal bedrag

Betaalbare kloons waren er al tientallen jaren. Maar vooruit: voor honderd euro heb je inderdaad al een kleurige kloon die acceptabel klinkt en 90% hetzelfde zal klinken als een echte. Feit is wel dat die sequencer echt een draak is, evenals de hele user interface. Net zo'n hersenbreker als de originele. Ik ben wel erg benieuwd naar de maximaal haalbare leeftijd van die electronica, en van die clicky buttons en zo. Kan me niet voorstellen dat daar high quality capacitors en zo inzitten. Goedkope onderdelen gaan vaak lekken, en buttons registreren bijvoorbeeld niet meer. Dat zie je vaak bij wat oudere electronica, zoals Amiga moederborden of de clock/tijd capacitor van de originele Xbox. Kwestie van tijd dat het de prullenbak in kan. Alhoewel Behringer dat een worst zal zijn.:verkoght:
 
Betaalbare kloons waren er al tientallen jaren. Maar vooruit: voor honderd euro heb je inderdaad al een kleurige kloon die acceptabel klinkt en 90% hetzelfde zal klinken als een echte. Feit is wel dat die sequencer echt een draak is, evenals de hele user interface. Net zo'n hersenbreker als de originele. Ik ben wel erg benieuwd naar de maximaal haalbare leeftijd van die electronica, en van die clicky buttons en zo. Kan me niet voorstellen dat daar high quality capacitors en zo inzitten. Goedkope onderdelen gaan vaak lekken, en buttons registreren bijvoorbeeld niet meer. Dat zie je vaak bij wat oudere electronica, zoals Amiga moederborden of de clock/tijd capacitor van de originele Xbox. Kwestie van tijd dat het de prullenbak in kan. Alhoewel Behringer dat een worst zal zijn.:verkoght:

Zit je nou te doen alsof de originele 303 een hoogstaand stukje techniek met hoogwaardige onderdelen is? Of dat antieke synths zonder onderhoud tegenwoordig nog steeds vlekkeloos werken? :?:?
 
Trouwens, Behringer zet met tien keer zoveel personeel slechts vier maal zoveel omzet om als Arturia. Ik denk dat Arturia deze kloonactie echt wel zal overleven.

En als ik dan toch moet kiezen tussen fransen en duitsers, doe mij maar de duitsers dan.
 
Zit je nou te doen alsof de originele 303 een hoogstaand stukje techniek met hoogwaardige onderdelen is? Of dat antieke synths zonder onderhoud tegenwoordig nog steeds vlekkeloos werken? :?:?

Hoe kom je aan deze conclusie? Dat is helemaal niet wat er staat.

Nieuw spul dat vandaag de dag van de Behringer band rolt, daarvan zou ik graag eens een overzicht willen zien qua failure rate. Dus hoeveel jaar dat het duurt eerdat de hardware faalt om rede van goedkope kwaliteit onderdelen. Rotte knopjes, krakende pots, lekkende capacitors, etc. Ik heb jaren geleden zelf eens een kleine mixer en gitaarpedaaltje gehad van Behringer: het is geen topkwaliteit, maar wel goedkoop. Feit is dat mijn huidige Yamaha mixer en Boss gitaarpedalen van veel betere kwaliteit zijn. Qua bouw én geluid. Er gingen talloze verhalen de ronde over mixers en gitaarpedaaltjes die al binnen een jaar dood waren. Dat is nu misschien wat minder.
 
Wootson Hoelang wil je dan dat een TD3 meegaat en wat ben je bereid ervoor te betalen? Je hebt sowieso 3 jaar garantie op fabricagefouten. Een echte tb303 kost 1500 ofzo. Dat betekent dat ik voor 1 tb303, 10 behringers kan kopen. Nu heb je in de eerste plaats al 3 jaar garantie per stuk, dus dan zou je echte tb303 30 jaar mee moeten gaan zonder kosten.

Goedkoop = duurkoop geldt bij heel veel productsoorten niet meer.
 
Die broncode van Mutable Instruments is gewoon open source en de maker heeft zelf ook nog een reactie gegeven op het feit dat Arturia de code heeft gebruikt. Ze hebben geen contract onderling en Arturia heeft alleen de naam Mutable Instruments ergens moeten benoemen in de documentatie van de Microfreak.

klopt, maar arturia neemt het dus bij tijd en wijle ook niet zo nauw met dingen kopieren. en ze kregen daar, al dan niet terecht, veel kritiek op. ik heb er verder geen probleem mee, net zo min als met deze kopie. maar de ironie kan je niet ontgaan ;-)
 
't is wel een beetje een innovatie-killer op deze manier.. Steek je als fabrikant tijd en geld in de ontwikkeling van nieuwe producten, kopieert Behringen het kort daarna en prijst je uit de markt... Niemand is veilig lijken ze te willen zeggen...
 
Feit is dat mijn huidige Yamaha mixer en Boss gitaarpedalen van veel betere kwaliteit zijn. Qua bouw én geluid.

Behringer spullen begin deze eeuw waren klote en moest je van wegblijven, dat weet iedereen. We zijn inmiddels wel bijna 20 jaar verder he, dat is dus een nietszeggende vergelijking.

Mijn 16 kanaals yamaha mg mixer, drie jaar intensief gebruik: paar kapotte kanalen, drukknopjes die geen contact meer maken, ofwel einde levensduur. Vergelijk je hem met mijn huidige mackie dan is de Yamaha build quality echt totaal ruk.

Qua Behringer kan ik van de td3, de crave en de miniboog zeggen dat de bouwkwaliteit uitstekend is, boven verwachting. Heb je zelf al eens gespeeld met het nieuwe Behringer spul of baseer je je mening op je onderbuik?
 
't is wel een beetje een innovatie-killer op deze manier.. Steek je als fabrikant tijd en geld in de ontwikkeling van nieuwe producten, kopieert Behringen het kort daarna en prijst je uit de markt... Niemand is veilig lijken ze te willen zeggen...

Want een mini midikeyboardje met een onboard sequencertje is echte innovatie.
 
Zit je nou te doen alsof de originele 303 een hoogstaand stukje techniek met hoogwaardige onderdelen is?
Er is een reden dat ze vandaag de dag nog meegaan.. japanse kwaliteit. Switches en pots alleen al zijn wereld van verschil

geldt voor veel vintage spul
 
Back
Top