Baryonic - Rustig techno nummertje

Ytse

༼ つ ◕_◕ ༽つ
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
3.097
Locatie
Rotterdam
Bezig met een techno nummer. Arrangement is zo wel bijna af. Vooral mix maak ik me nog wat zorgen over. Vooral bij de climax op 3:35. Graag tips welke richting ik op kan. Andere positieve of negatieve kritiek ook welkom.

 
Hij is goed, maar is wel heel erg gecompressed... zie ook de waveform. Limiters ervan af halen. Andere plugins af van de master en opnieuw beginnen mixen, zou ik zeggen. De kick klinkt een beetje dof, een eq erop en omhoog met die highs. Coole "trompet"geluiden.. origineel, zo moet dat. Voor de rest vind ik het een prima track. Als deze perfect gemixt en gemasterd is, dan wil ik 'm gerust in mijn Techno mp3-collectie :)

Bonne chance.

Gloomy :)
 
Vergelijking met Underworld nooit verkeerd. :)

De doffe kick is wel beetje de sound. Maar misschien te dof. Ik merk nu ook dat bij de climax de kick nog doffer klinkt. Ga ik naar kijken.
Compressie is wel een richting waarmee ik wat kan. Zat te veel te focussen op EQ. Even overal de compressie langs kan misschien wat zaken oplossen.
Trompet geluiden had je niet moeten zeggen. Nu hoor ik elke keer alleen een trompet. :)

Thx
 
Thx. Ik ga binnenkort de mix onder handen nemen.

Dofheid komt niet door te sterke bass in de kick?

Ja denk het wel... Je kan denk ik het beste even een track in hetzelfde genre ernaast leggen, en dan met een matching eq of analyser kijken hoe daar de verhoudingen zijn als je hem echt perfect wil krijgen. Maar teveel laag is vaak het probleem, heb ik ook vaak last van :)
 
Ik vind het een stevige beat en goede break.
De bass kick staat idd vrij hard en laag waardoor de overige geluiden worden weg (lees zachter) "ge-compressd".
En een bass lijntje zou hier niet misstaan...
Verder:
emo1.png
 
Lekker donker, en de break in het midden komt precies op het goede moment. Enkel het invallen na de break gebeurt nogal plots, daar zou ik enkel maten stilte laten vallen. Hoor het niet op een goed systeem maar qua mix klinkt het erg gebalanceerd.
 
Geluisterd op laptop dus geen opmerkingen over de mix, maar lekker trackje hoor! Vooral de kick klapt er goed in aan het begin.
 
Ik heb er een mp3 van gedownload, waardig om in mijn mappen te zitten :)

Goed zo!
Dank je. Als je mp3-tje direct van de mixdown wil kan dat.
Ik vind het een stevige beat en goede break.
De bass kick staat idd vrij hard en laag waardoor de overige geluiden worden weg (lees zachter) "ge-compressd".
En een bass lijntje zou hier niet misstaan...
Kick kan nog wel iets beter denk ik ja. In de meer rustige stukken lijkt de bas wat te pompen. Bass zit in de rumble. Dank.
Lekker donker, en de break in het midden komt precies op het goede moment. Enkel het invallen na de break gebeurt nogal plots, daar zou ik enkel maten stilte laten vallen. Hoor het niet op een goed systeem maar qua mix klinkt het erg gebalanceerd.
Dank je. Break wel blij mee eigenlijk. :)
Geluisterd op laptop dus geen opmerkingen over de mix, maar lekker trackje hoor! Vooral de kick klapt er goed in aan het begin.
Dank je. Mooi dat op laptop ok klinkt.
 
Net nog eens geluisterd in de studio voor eventuele mix feedback. Ik vind de kick niet te hard, integendeel, is prima zo. Alleen die snerpende riser op 3:30 doet pijn aan mijn oren, voor het goede dim je die een beetje.
 
Net nog eens geluisterd in de studio voor eventuele mix feedback. Ik vind de kick niet te hard, integendeel, is prima zo. Alleen die snerpende riser op 3:30 doet pijn aan mijn oren, voor het goede dim je die een beetje.
Ik hoor wat je bedoelt. Doet bij mij geen pijn. Maar ik ga dat wel even beetje filteren. Thx, hier kan ik wat mee.
 
Back
Top