Ableton kondigt Live 11 aan

creation-space-top-down-5.jpg




Bron:
 
Last edited by a moderator:
Na poos twijfelen gewone 10 gekocht na suite 9
doe er toch niks mee, met suite. Ga deze zelfs lekker passen. Boel crashed nog steeds zoals al sinds 6 en voor enkel wat opname toeters en bellen niet nodig. En merk nu dat broer overgegaan is naar reason, tot mijn verbazing en ontgoocheling dus dat wordt nog minder samen werken. :(
Hahahahahaha.
Ik ben juist aan het kijken of ik Reason niet moet verlaten (omdat ze net een 'subscription only' model hebben geïntroduceerd voor de volledige suite.
Met een maandelijks bedrag die me elk jaar weer laat betalen voor een upgrade van € 240,-
Das me net wat te gortig voor software die ik hobbymatig gebruik.
Ben verder wel tevreden hoor, dus ik blijf nog zolang 10.4 volstaat voor mij.
Maar op termijn dus wel op zoek naar wat anders.
 
kan je 10 en 11 naast elkaar gebruiken? ja toch?
Jazeker! Je kan de oude versies downloaden in de Ableton Archives
De serials van je oude versies staan in je account, daar zou het mee moeten kunnen.

Jammer overigens dat ik de upgrade nog niet kan kopen omdat ik de mail nog niet gehad heb. Ik kan de volledige versie wel in mn mandje doen en afrekenen maar de upgrade niet.
We wachten nog maar even!
 
De mail was hier al om half 1 en ik zag dat het ook in mijn account staat.
straks even betalen en downloaden
 
Hier is ie binnen en geïnstalleerd. Mooie demotrack weer!
Ik ga dr morgen even lekker voor zitten en alle nieuwe features uitproberen.
 
Ik vind het echt een magere update weer.
Die devices zijn gaar en expirimenteel leuk om mee te spelen maar niet iets wat je in je dagelijkse workflow nodig hebt.
Wat dacht je van een fatsoenlijke limiter Ableton? pfff
Leuk dat de sounds geupdate worden maar anders dan mpe/polyAT, comping, midi routing en sequencer verberteringen slaat het helemaal nergens op om dit Ableton 11 te noemen.

Dit is de tweede keer dat ze dit flikken en denk dat ik hierna maar een Mac ga kopen en terug naar Logic migreer of niet meer update.
Stelletje commercieele honden.

Ze hebben deze move moeten maken omdat Ableton een slechte architectuur had betreft midi kanalen en routing.
Alles word in AB10 naar midi kanaal 1 geroute intern en dat heeft zijn beperkingen.
wat een gezeik joh

dan gebruik je toch lekker logic, doeiii
 
Corrupte download misschien? Een hash wordt meestal gebruikt als checksum om te kijken of een file in orde is. Ik zou hem opnieuw downloaden en kijken of dat helpt. De installatie ging bij mij heel snel en pijnloos gisteren. Heb nog niet heel uitgebreid gekeken, maar ik draaide de beta al een tijdje dus ik heb de meeste nieuwe dingen al gezien.
 
Voor zover ik heb begrepen werkt polyphonic aftertouch met zowel Push 1 als 2, maar heb zelf geen Push 1 meer om het te testen.
 
Nou hoop het wel. Want dat is toch wel een ding.
Ik weet niet of je ooit op een Push 2 gespeeld hebt, maar de bediening (qua pads) van 1 en 2 is echt miles apart. In retrospectief durf ik zelfs te zeggen dat ik de Push 1 een slechte controller vind, helemaal als je iets met MPE zou willen doen, dan zou ik toch aanraden om te upgraden naar een Push 2.
 
Push 2 is inderdaad wel een wereld van verschil met de Push 1. Maar voor zover ik weet ondersteunt de Push 1 vrijwel alles dat de Push 2 ook doet en zit het verschil voornamelijk in de hardware en displays.
 
MPE werkt ook met mijn Medusa(*) dus ik stel me voor dat de Push 1 ook wel ondersteund zal zijn.

(* vooralsnog alleen X en Z, Y heb ik nog niet helemaal lekker aan het werk)
 
Ja maar push 2 is
Push 2 is inderdaad wel een wereld van verschil met de Push 1. Maar voor zover ik weet ondersteunt de Push 1 vrijwel alles dat de Push 2 ook doet en zit het verschil voornamelijk in de hardware en displays.
Ja idd. Maar de pads op de push 1 zijn wel erg stug. Maar als je er regelmatig op speelt en de gevoeligheid instelt is het te doen. Weinig zin om push 2 nu te kopen.
In de toekomst wellicht.
Hopelijk komt push 3 met 16 enconders :-)))
 
Ik heb mijn Push 1 toen ingeruild tegen een Push 2 met korting. Studio de Dijk doet dit nog steeds zo te zien: Ableton Push 2 met inruil van Push 1 - Studio De Dijk
Die deal heb ik toen ook gebruik van gemaakt. Had toen net iets van een jaartje de Push 1, dus dat was aanvankelijk een beetje zuur, maar toen ik de Push 2 in huis had, daarna echt geen moment spijt van gehad....
 
Back
Top